گیاهان دارویی
پزشکی

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: گوجه فرنگی یکی از پرمصرف ترین سبزی های دنیا و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین ث، پتاسیم و فیبر غذایی است.

وی افزود: رنگ قرمز گوجه فرنگی به علت وجود رنگدانه ای گیاهی به نام لیکوپن است و از قویترین آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به حساب می آید که از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند.

این کارشناس تغذیه تصریح کرد: افرادی که در هفته هفت واحد یا بیشتر گوجه فرنگی مصرف می کنند، ۶۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به سرطان های مری، معده، دهان و روده بزرگ قرار می گیرند.

وی بیان کرد: پژوهشگران معتقدند که آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی با جلوگیری از تولید رادیکال های آزاد، از آسیب مفاصل، ماهیچه ها و حتی سلول های مغزی در سالمندان جلوگیری می کند.

معانی گفت تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده احتمال بروز سکته های قلبی در مردانی که ذخایر لیکوپن بیشتری دارند به نصف کاهش یافته است زیرا آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی از تغییر شکل و رسوب نوعی چربی در سرخرگ ها جلوگیری کرده و بدینوسیله از سکته های قلبی پیشگیری می کنند.



نوشته شده در تاريخ شنبه شانزدهم دی ۱۳۹۱ توسط آخاله از منابع دیگر


 

شارژ ایرانسل

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا

دانلود

دانلود