روزنامه کیهان در ستون طنز خود نوشت:

گفت: مگر رئیس جمهور نباید بیشتر از همه قانون را رعایت کند؟ پس چرا همراه مشایی برای ثبت نام به وزارت کشور رفته و آشکارا برای کاندیداتوری او تبلیغ کرده است؟!
گفتم: ولی احمدی‌نژاد در پاسخ به همین سؤال گفته است «امروز مرخصی گرفته‌ام»!
گفت: یعنی دیروز، رئیس جمهور نبوده است؟!
گفتم: خواسته است بگوید قانون بی‌قانون! اصلا ایشان چند ماه است که برای تبلیغ مشایی در استان‌ها مرخصی گرفته و امور مردم را رها کرده است.
گفت: امان از چرب و شیرین دنیا که زیر دندان بعضی‌ها چه مزه‌ای کرده است!
گفتم: چه عرض کنم؟! شخصی از راه رسید و به همسرش گفت غذا را بیاور که خیلی گرسنه‌ام، همسرش دیگ غذا را سر‌سفره آورد و طرف می‌خورد وغر می‌زد. همسرش پرسید؛ غذا شور و بی‌مزه است؟! گفت؛ نه! پرسید؛ پس چرا غر می‌زنی؟ گفت؛ نفرات زیاد است! همسرش گفت؛ فقط من هستم و تو هستی و دیگ غذا و طرف گفت؛ بهتر آن بود که من باشم و دیگ!

این روزنامه در خبر دیگری نوشت:

احمدی‌نژاد ظرف 8-7 ماه گذشته، با بهانه و بی‌بهانه مشغول تبلیغات غیرقانونی به نفع مشایی در همایش‌ها و سفرهاست و بعضاً این رفت‌وآمدها اصلاً برای رجل سیاسی ساختن از رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفته است.
به عنوان مثال چند سفر استانی ماه‌های اخیر احمدی‌نژاد عملاً به مراسم پرچم‌گردانی میان وی و مشایی در انظار استقبال‌کنندگان کم شمار تبدیل شده است. آنچه در این میان قابل تأمل است اینکه مردم رشید شهرهای مختلف (از جمله اصفهان، تبریز، رشت و...) نیز با درک همین مطلب، به سفرهای منحرف شده از هدف اصلی سفرهای استانی بی‌رغبت شده و کمترین استقبال را نشان داده‌اند که تصاویر منتشره از ورزشگاه‌های محل استقبال، سند این ادعاست. به همین دلیل هم طراحان این سفرهای تبلیغاتی غیرقانونی مجبور شدند محل مراسم استقبال را از ورزشگاه‌هایی که گنجایش 150-100 هزار نفر جمعیت را دارند به چهار راه‌ها و میادین مرکز کوچک شهر در ارومیه و ساری انتقال دهند تا بدین ترتیب هم از ازدحام طبیعی میادین مرکزی شهر در روزهای عادی بهره ببرند و هم تصاویر خالی بودن استادیوم‌ها را باز تولید نکنند. به هر حال با این اوصاف به نظر می‌رسد که آقای احمدی‌نژاد نه فقط دیروز را مرخصی گرفته باشند بلکه 8-7 ماه است که به مرخصی رفته و البته یادشان هم رفته که مسئولیت‌های قانونی دارند. خروجی این موضوع نیز رهاشدگی مدیریت دولت به ویژه در زمینه چالش اقتصادی و مهار تورم بوده و به جای آن به وعده‌های پولی نظیر یارانه‌های 250 هزار تومانی تأکید شده است.
طبق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید رجل سیاسی-مذهبی، مدیر و مدبر و دارای حسن سابقه و امانت و تقوا باشد؛ ویژگی‌هایی که با حداکثر ارفاق به آقای مشایی نیز شامل وی نمی‌شود و لو با مرخصی رفتن احمدی‌نژاد و گرفتن عکس‌های یادگاری در کنار وی.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CA ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    68 4
    کیهان رد صلاحیت آقای مشایی را کلید زد (رجل سیاسی نیست).
  • ساسان IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    عجب !!!!!!!!!!!! مگه تورم بالاست در کشور که روزنامه کیهان میگه. بهتر نیست روز نامه کیهان به شماره های قبل خودش هم یه نگاهی بندازه ببینه چقدر از رئیس جمهور فعلی تعریف و تمجید می کرد .
    • ugd IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      آدم وقتی خوب بود و خدمت کرد باید از او تعریف کرد مثل تعریف پیامبر از طلحه و وقتی گند زد اونو از خودت باید دور و طرد کنی این خیلی واضحه نیس؟یا بیشتر برات بگم؟شیطان تا وقتی تخلف نکرده بود محبوب خدا بود اما پس از تخلفش اونو از بهشت بیرون کرد واضح تر نشد؟ چی هنوزم می خوای بگم ؟ ...... نه دیگه اگه روشن نشدی دیگه روشن نمیشی خدا عاقبت همه مونو ختم بخیر کنه
    • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      143 9
      قربون دهنت ساسان جان سرزدن به حمایتهای چشم بسته از احمدی نژاد (حالا روبروشه تا دیروز دوش به دوشش بود)
    • محمد IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
      24 5
      كيهان ماه هاست كه به هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد گير داده . شايد اينجوري ميخواد كانديداي مورد نظر خودش رو اصلح تر نشون بده.
  • داریوش IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    247 9
    بله امان از چرب و شیرین دنیا آقای شریعتمداری... آرشیو چهار سال پیش روزنامه کیهان در همین ایام هنوز در دسترس است!
  • آریوبرزن IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    219 9
    با نگاهی به صفحات 4 سال پیش روزنامه کیهان در همین ایام به معنای واقعی کلمه بصیرت پی بردم
  • بدون نام GB ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    قانون پرچم اینه: هرجا باد بوزد
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    268 4
    پیش بینی تاریخی برادر حسین شریعتمداری چند روز پیش در همین روزنامه کیهان: «هاشمی رفسنجانی به دلیل آنکه مطمئن است رای نمی آورد، کاندیدا نمی شود»
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    0 0
    شماها که از چهار سال پيش کيهان ميگيد تفاوت هاي رفتاري رئيس جمهور که علني تر از هميشه از انحراف حمايت مي کنه و شرايط اون زمان و طرف مقابل احمدي نژادم در نظر بگيريد
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    0 0
    کار درستی نبود بی احترامی به قانون اساسی بود وتوهین به شعور ملت بود