قالب وبلاگ

                           دانشمند کوچک
 

ابوالفضل جان کسب رتبه دوم رشته اذان را در سطح ناحیه (ناحیه 5 اصفهان)به تو پسر عزیزمون

تبریک میگیم و امیدوارم باز هم با تلاش خودت در سطوح مختلف بدرخشی و به امید کسب

امتیازات بیشتر و بالندگی بیشتر تو فرزند عزیزمون.

[ دوشنبه یازدهم اسفند ۱۳۹۳ ] [ 11:40 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

 

اگر من عضو شورا شوم:

تمام سعی خود را برای انجام وظایف مدرسه بکار خواهم گرفت.

امیدوارم شما به من رای دهید تا بتوانیم با کمک هم در مسایل درسی ،پرورشی،تفریحی،و غیره

مدرسه مان را بهترین مدرسه شهر کنیم.

برنامه ها:

*انتقال درخواستهای مفید دانش آموزان به مسولین  مدرسه.

 

*تلاش برای برگزاری مسابقات علمی و  ورزشی بین کلاسها.

 

*تلاش برای برگزاری مراسم  متنوع از جمله جشنها و غیره در مدرسه.

 

[ چهارشنبه سی ام مهر ۱۳۹۳ ] [ 12:48 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

ماکت پادگان نظامی مربوط به درس مطالعات اجتماعی

[ شنبه دوازدهم مهر ۱۳۹۳ ] [ 13:12 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

باز گشایی مدارس بر همه دانش آموزان و دوستان خوبم  مبارک

 

[ سه شنبه یکم مهر ۱۳۹۳ ] [ 14:58 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]
سلام بچه ها

ما 4 نوع ربات قراره بسازیم البته ما قراره یک ربات با 4 قابلیت بسازیم که فعلا دو تا از قابلیت های این ربات رو تموم کردیم البته به همین سادگی هم نبود حتی باعث شد که دست من بسوزه چون ما با هویه سر و کار داریم و با آن لحیم کاری می کنیم. ما قابلیت های نور یابی و خط یابی را ساختیم قبل از اینکه این دو قابلیت رو بسازیم،برد ها را لحیم کاری کردیم .برد هایی که قابلیت های نور یابی و خط یابی را دارند،و قرار است دو قابلیت دیگر را هم بسازیم ربات مسیر یاب با برخورد ،ربات مسیر یاب بدون برخورد.

[ یکشنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۳ ] [ 12:14 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]
ما چندین دسته جانور داریم.البته نسل بعضی از اونها هم در حال انقراض است.ما پنج دسته جانور داریم:

1 . یکی از اونها دسته پرندگان است:پوشش بدن پرندگان از پر هست.پرهای پرندگان توسط رشته هایی به بدنشان وصل شده است.راستی حس بویایی پرندگان خیلی قویتر از انسانهاست و پرندگان هم جزء زنجیره غذایی هستند چون آنها دانه خور هستند و موجودات دیگری مثل گربه یا گرگ و روباه آنها را شکار می کنند.راستی می دونستید که خفاش هم یک پرنده است ؟منتهی این پرنده پوشش بدنش از مو است و پستاندار هم هست اما پرندگان دیگر این خصوصیت رو ندارند.

2 . حالا میریم سراغ دسته دوم از جانوران، ماهیها :ماهیها با آبشش تنفس می کنند و پوشش بدنشان از پولک هست.پولکهای بدن ماهیها باعث لغزندگی بدنشان می شود و در مورد آبشش آنها باید بگویم،آبشش بیشتر ماهیها دو طرف سرشان است که مدام در حال حرکت است.راستی می دونستید هشت پا هم که در دریا زندگی می کند هشت عدد هم مغز دارد؟بله هشت پا در هر بازویش یک مغز کوچک دارد.

3 . حالا می ریم سراغ دسته سوم،پستانداران:پوشش بدن پستانداران از مو است.تنفس پستانداران با استفاده از شش است راستی چون میمون هم پستاندار است می خواهم به شما بگویم که میمونها  می توانند آینده خود را پیش بینی کنند.راستی جوجه تیغی هم پستاندار است.

4 . و حالا می رویم سراغ دسته چهارم،دوزیستان:دوزیستان مانند قور باغه، وزغ و سمندر در دوران بچگی اول در آب زندگی می کنند و بعد هم در خشکی و پوشش بدن دوزیستان از پوست است که پوستشان مرطوب است و همیشه نیاز به آب دارند چون اگر آب نباشد رطوبت بدن دوزیستان از بین می رود.

5 . حالا می رویم سراغ دسته پنجم،خزندگان:پوشش بدن خزندگان از پولکهای سفت و سخت است.مانند مار و باید بگویم تنفس خزندگان با شش بوده و آنها تخم گذار هستند.مثلا همین مار دور تخمی که گذاشته حلقه می زند .اما لاک پشت ها تخمهایشان را زیر ماسه پنهان میکنند .هر لاک پشتی  حدود صد تا تخم می گذارد اما حیوانات دیگر تخم های لاک پشت را از داخل ماسه بیرون می کشند و می خورند ،برای همین از صد تا حدود ده یا پانزده تخم به لاک پشت تبدیل می شدند .اما به تازگی انسانها دور تخمهای لاک پشتها حصار می کشند و نمی گذارند که حیوانات دیگر این تخمها را بخورند.این را هم بگویم که آنها همه چاله ها را شماره گذاری می کنند و به این ترتیب نسبت به قبلا تخمهای بیشتری تبدیل به لاک پشت می شود.من همه این اطلا عات را در مدرسه و کتاب درسیمان و یا در کتابهای علمی خود دیده ام .

[ دوشنبه نوزدهم خرداد ۱۳۹۳ ] [ 11:49 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]
امروز در سالن آمفی  تئاتر شهر ،جشن تقدیر از" دانش آموزان شاهد" مدرسه ما برگزار شد که من و جمعی از دوستانم سرود زیبایی رو در اونجا اجرا کردیم به نام" ای گل من" که تقدیم کردیم به رهبر عزیزمون.عکسی که مشاهده می کنید از گروه سرودگرفته شده  من هم  ردیف آخر و نفر دوم از سمت راست هستم.

[ چهارشنبه شانزدهم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 19:38 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]


سلام

موقعی که امتحان ریاضی نوبت دوم ابوالفضل رو نگاه می کردم که "خیلی خوب "هم شده بود متوجه یه نکته جالب شدم و اون هم اینکه ابوالفضل گاهی اوقات جمع و تفریقهای3 و4رقمی رو بدون اینکه عمودی بنویسه و با هم جمع و یا از هم کم کنه به صورت افقی و در کمال تعجب صحیح انجام میده .خود  من اعداد 3 یا 4 رقمی رو حتما باید عمودی از هم کم کنم حتی اگر بخوام ذهنی انجام بدم .اما این روش ابوالفضل واسم جالب بود حالا چند نمونه از این نوع رو اینجا قرار می دم که خود ابوالفضل پای کامپیوتر انجام داده، خودتون مشاهده کنید:

3456+2555=6011

8965-5432=3533

1589+4765=6354

9630-5321=4309

[ دوشنبه هفتم بهمن ۱۳۹۲ ] [ 20:30 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

به نام خداوند آدم برفی مهربون                         خداوند خالق هفت آسمون

شهر اصفهان در زمستانی برفی - آکا

سلام بچه ها

زمستونه و سرد،برف همه جا رو پوشونده و زمین مثل عروس شده،می دونید که برف از چی

تشکیل می شه؟

همو نطور که خودتون می دونید اول آب در یاها بخار میشه و تبدیل به ابر میشه ،بعد به هوای سرد

برخورد میکنه ،اگر هوا سرد باشه ،باران از آسمون می باره ،ولی اگه خیلی هوا سرد باشه ،به

صورت برف پایین می آیند.

من برف بازی رو خیلی دوست دارم و به نظرم حتما شما هم برف بازی رو خیلی دوست دارید.تو

این فصل ما آدم برفی درست می کنیم و شال و کلاهی رو که به تن داریم برای تزیین آدم برفی به

کار می بریم.ما گاهی با تیوپ از روی برفها سر می خوریم و خوش می گذرونیم.در تصویر بالا شما

سی و سه پل اصفهان رو می بینید که همه جاش از برف پوشیده شده،تو این فصلی که هوای

سردی رو با خودش همراه داره خوش گذرونی های زیادی میشه کرد.هوای سرد زمستون باعث

میشه که ما لباسهای گرمی بپوشیم،اینجاها زیاد برف نمی اومد ولی حالا که برف اومده همه بچه

ها خوشحالند (از جمله من)


ادامه مطلب
[ شنبه بیست و هشتم دی ۱۳۹۲ ] [ 15:6 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

سلام و درود بر شما

من تا هفته دیگه باید یک نقش رو حفظ کنم من کمی از نقش رو برای شما می گویم و می نویسم :

یه موش دم باریکم                لونه من چه نازه                 پنجره اتاقم یا بسته یا کهبازه                           

و همچنین ادامه دارد.به نظر من و به نظر بچه ها نقش موش خیلی طولانی و  سخت است . اما خودم خیلی زود تا جایی  که آقا ناظم گفته بود رو حفظ کردم.نقش های این نمایش عبارتند از : کدخدا،مار و موش

آقا ناظم گفته که فقط یک نفر از شما انتخاب می شید اون هم کسی که بهتر حفظ کرده باشه،آخه برای هر نقشی آقا ناظم دو یا سه نفر را انتخاب کرده است .آقا ناظم می خواهد که ما یک گروه سرود هم داشته باشیم ،اما گروه های نمایشی عضو گروه سرود نیستند چون یا ما باید عضو گروه سرود باشیم،و یا عضو نمایش.


[ چهارشنبه بیست و نهم آبان ۱۳۹۲ ] [ 21:43 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

سلام بچه ها

من از این که اسمم ابوالفضل هست خیلی خوشحالم.حضرت ابالفضل فداکاری کرد وخودش آب

نخورد ،ایشون آب رو برای خیمه برد زندگی کردن در اون شرایط خیلی سخت بود چون به خیمه ها

حمله میشد .




ادامه مطلب
[ شنبه هجدهم آبان ۱۳۹۲ ] [ 15:39 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]


سلام دوستان

متنی که در زیر می خوانید دومین انشای کلاسی من در سال تحصیلی جدیده .آموزگار ما گفته بود که با کلمات "حرفه ای -اعلام -علاقه -مخصوص -موضوع -صحبت -تعطیلی -تصمیم -نظم -آغاز . انشاء بنویسیم و من در مورد هدیه ای  که در جشن روز جهانی کودک  از دستان مهربان آقای  مدیر گرفتم، نوشتم.

"ما با هم گفتگو  کردیم و هر کدام از ما در بحثی حرفه ای بود .آن روز برنده جشن را  اعلام  کردند .من با علاقه به سخنرانی آقای مدیر گوش کردم .آنان به بچه ای که برنده شده بود ،جایزه مخصوصی دادند.موضوع مسابقه این بودکه پسری که بتواند با خواندن آهنگ بادکنکی را بترکاند برنده مسابقه است.

بعد از مسابقه همه بچه ها دور برنده جمع شدند و با او صحبت کردند.پسرک بعد از تعطیلی مدرسه فکر کرد که بهتر است تا وقتی که به خانه نرفته است کادو را باز نکند .بعد از این که پسرک به خانه برگشت تصمیم گرفت به حیاط برود و در آن جا بازی کند . او بازی آغاز کرد و خود نیز مشغول بازی شد .بعد از آن به خانه برگشت و با نظم و ترتیب مشق های خود را نوشت."

[ شنبه چهارم آبان ۱۳۹۲ ] [ 20:54 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

 

سلام بچه ها آغاز سال تحصیلی بر شما مبارک

 

یه کم سخته ولی خوب در عوض دوستای خوبی پیدا میکنیدو در مدرسه چیزهایی یاد می گیریم که اگه یاد نگیریم به ما میگویند بی سواد.ما در علوم درباره سیارات ،آزمایشات و چیزهای دیگر یاد می گیریم همانطور در سهای دیگر .

البته مطالبی که من در تابستان می نوشتم نتایجی بود که از کتابها می گرفتم . ومن امیدوارم همه بچه های کشور سال تحصیلی خوبی داشته باشند .

 

 

[ جمعه دوازدهم مهر ۱۳۹۲ ] [ 12:24 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]
ما خیلی تواناییها را نداریم ،ولی با وسایلی که درست می کنیم میتوانیم همه آن ناتوانی های خود را جبران کنیم.مثلا ما آدمها بال نداریم ولی هواپیما می سازیم تا بتوانیم با آن پرواز کنیم البته این را هم اضافه کنم که راندن یک هواپیما سخترین کار موجود است .

و حالا برویم سراغ اصل مطلب:من دوست دارم در آینده ماشینی بسازم که سوخت آن دود ندهد تا خیلی آلودگیها و مریضیها بوجود نیایند و این جوری با یک تیر دو نشان زده ام.این جوری کار دانشمندانی را که از بیماریها جلوگیری می کنند را هم آسانتر کرده ام و اما این را هم بگویم که دوست دارم وقتی آن ماشین را ساختم بعد، از آن ماشین یک ماشین دو کاره می سازم :

1-دود ندهد

2-وقتی دکمه ای را فشار دادیم تبدیل شود به یک کایت و مثل یک هواپیما پرواز کند.

من کلاس رباتیک می روم و تا به حال رباتهای قور باغه،ربات سگ،ربات خرچنگ ،ربات گوزن ،رباتEP را که خودمان ساختیم در Animal 1 گذراندیم . در Animal 2ربات کرم،ربات شیر ،ربات اسب آبی،و حالا هم می خواهیم ربات جغد را بسازیم.بعد از آن من امتحان رباتیک می دهم و شاید به ترم 3 بروم که در ترم 3 رباتهایمان را باید برنامه نویسی کنیم و روی فلش بریزیم و روی رباتمان بریزیم.

[ چهارشنبه بیست و سوم مرداد ۱۳۹۲ ] [ 23:30 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

اولین آرزوی بچه ها پروازه.و بچه ها خیلی پرواز رو دوست دارند چون دوست دارند از راز های آسمان با خبر بشوند و اتفاقاتی که در آسمان می افتد .اما این کار عملی نیست مگر اینکه با هواپیما و یا کایت پرواز کنیم  اما هیچگاه نمی توانیم با بال پرواز کنیم چون دانشمندان قدیمی قبلا این کار را آزمایش کرده اند آن هم بارها اما باعث خطراتی شده است واز دنیا رفته اند (به گفته ابوالفضل)پس بهتر است با وسایلی که با الکتریسته کار می کنند و انرژی الکتریسیته آنها را کنترل می کند پرواز کنیم.وخداوند انسان را طوری آفریده است که با بال مصنوعی نمی تواند پرواز کند چون وزن پرنده ها که پرواز می کنند کم است اما انسانها وزن بیشتری دارند.البته این یک مثال بود ولی کسی چه می داند شاید یک روز من یا شما بتوانیم با بالهای مصنوعی پرواز کنیم.

[ شنبه بیست و نهم تیر ۱۳۹۲ ] [ 12:59 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

ربات خرچنگ(lobster)

 

 

[ شنبه بیست و دوم تیر ۱۳۹۲ ] [ 9:56 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]


سلام با دو تا خبر خوش اومدم  ...



اول اینکه من توی تکواندو کمربند آبی گرفتم ،حالا فقط مونده 3 تا کمربند دیگه تا یادگیری تمام فنون  تکواندو.


دوم اینکه یک روز دیگه تا تولدم مونده ،شمارش معکوس شروع شد.

[ جمعه بیست و یکم تیر ۱۳۹۲ ] [ 23:56 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

سلام بر شما

من دوباره یک مطلب جدید می خواهم بنویسم .این بار می خواهیم درباره گیاهان دارویی با هم صحبت کنیم .نزدیکهای تولد من است ومادرم برای من یک کتاب خرید.من در اولین روزی که آن کتاب را خریدیم این مطلب را نوشتم.

آن را باز کردم و خواندمش ،در آن نوشته بود:

"زیره کرمانی:این گیاه گیاهی است که خاصیت فوق العاده دارویی و غذایی دارد و موءثرترین وسیله برای دفع نفخ شکم است.

زیره سیاه یا زیره کرمانی گیاهی است که ریشه آن هم معطر و شیرین است .ساقه های آن کلفت و به شکل پای غاز است که در ابتدا راست است و بعد شاخه شاخه می شود و تا پنجاه سانتیمتر ارتفاع پیدا می کند.

گلهای زیره ،سفید و یا سرخ رنگ است که میوه آن به شکل زیره ازآن پیدا می شود و خیلی معطر است.اگر دانه زیره را در دست بگیرید و به آن نگاه کنید ،خواهید دید که دارای پنج خط کناره نازک است.

نام زیره در زبانهای اروپایی از اسم فارسی قدیمی آن گرفته شده است زیرا در ایران باستان به زیره (کرویا) می گفته اند."

بعد از این که این را خواندم موضوع دیگری از کتاب را خواندم.در آن نوشته بود:

"اسطو خودوس:گیاه اسطو خودوس یکی از معروفترین گیاهان طب سنتی است.نام لاتین و نام علمی انواع بسیاری از این گیاه به احتمال زیاد از واژه لاتین به معنای شستن گرفته شده است.

گل های اسطوخودوس حاوی روغن فراری است که برای رفع سرگیجه،ضعف و دوران سر از بخور آن استفاده میشود ویا در آب رقیق می گردد و بر روی شقیقه یا گیجگاه مالیده می شود."

(برای اطلاعات بیشتر به کتاب گیاهان دارویی نوشته طاهره وطن مراجعه کنید.)



[ یکشنبه شانزدهم تیر ۱۳۹۲ ] [ 13:34 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

آزمایش اول(شمع):

من برداشتم یک کبریت را روی شمع روشنی گرفتم ،طوری که اصلا آتش به آن نرسدبعد تا چند ثانیه پس از آن کبریت روشن شدولی کبریت به آن دلیل روشن شد که پارافین داشت.بعد از آن یواش یواش شمع داشت تموم می شد ولی من صبر کردم صبر کردم صبر کردم تا اینکه شمع آب شد ولی به خاطر کبریت هایی که به شمع زده بودم شمع روشن ماند.

آزمایش دوم،مخصوص بچه ها (تار مرد عنکبوتی):

من چند وقت روی تار مرد عنکبوتی تحقیق کردم اما به نتیجه ای نرسیدم .من قبل از آن دیدم که یکی از دوستام چسبی رو برداشته ،چسب شمعی.می گفت ببینید بچه ها من با دستام تار درست میکنم او چسب را به کف دستش می زد و با انگشت هاش با اونا تار درست می کرد.

آزمایش سوم سیب زمینی:

من یک سیب زمینی را که دو تا جوانه داشت توی خاک گذاشتم و یکی از جوانه های اون سبز شد و سیب زمینی من ریشه کرد .بعد من دیدم که اون جاش بدهست .بعد من اونا از ریشه کندم و جاش رو عوض کردم اون موقع اون خیلی کوچیک بود.برگهای اون شاخه ای شدو بزرگ شد.به خاطر همین ما نتیجه می گیریم اگر سبزه یا گلی را از ریشه در بیاوریم می توانیم جای دیگه اون را بکاریم و کاری کنیم آن رشد کند .

آزمایش چهارم(گیاهان به چه چیزهایی احتیاج دارند) :

یک گیاه ،به آب ،خاک،و نور خورشید احتیاج دارد.ولی با یک سری لامپ ها هم می توان یک گیاه پرورش داد(به نظر من)یک گیاه اگر آوند نداشته باشد که آب را به همه جای گیاه برساند(استثنا هم وجود دارد) پژمرده می شود.


[ سه شنبه بیست و هشتم خرداد ۱۳۹۲ ] [ 23:14 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]

مولکولها:

ما همه نوع مولکولی داریم ،همه چیز مولکول دارد.به مثال هر ماده ای،مولکول دارد.مثلا ما انسانها در بدن خودمان مولکول داریم همین چشمهایی که داریم با آنها می بینیم،حدود یک میلیون مولکول در آنها وجود دارد و به نظر من اینکه بعضی ها نا بینا هستند به خاطر آن است که مولکولهای چشمشان از کار کردن خسته شده اند و از دنیا رفته اند(مولکولها)مرده اند.حتی چوب هم یا همان درختان هم مولکول دارند ،حتی همین کامپیوتری هم که داریم با آن کار می کنیم ،مولکول دارد.ما  در هوا هم مولکول داریم و گاز هیدروژن ،نیتروژن ،اکسیژن هم از  مولکول تشکیل شده اند.

حتی میدان الکتریسیته یا همان برق هم مولکول دارد.

همه اینها را خدا آفریده است.محققان یا دانشمندان یا پرفسوران هنوز از مولکولهایی که خداوند آفریده است به طور کامل چیزی نمی دانند.

 

[ جمعه دهم خرداد ۱۳۹۲ ] [ 14:36 ] [ ابوالفضل دهاقین ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

ابوالفضل دهاقین
متولد و ساكن اصفهان
کلاس پنجم ابتدایی