اخبار داغ

ماجرای کلاهبرداری و اختلاس بیات زنجانی!

فتوای عجیب مرجع خودخوانده بیات زنجانی +عکس/ روزه دار می تواند آب بخورد!

فتوای عجیب مرجع خودخوانده بیات زنجانی +عکس/ روزه دار می تواند آب بخورد!
شیخ اسدالله بیات زنجانی در فتوایی تازه، آب نوشیدن را در شرایطی خاص برای روزه داران جایز دانسته است!.سایت اینترنتی این روحانیون حامی جریان فتنه که وی را مرجع تقلید می نامند، از وی این ادعایی شگفت آور را منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، شیخ اسدالله بیات زنجانی در فتوایی تازه، آب نوشیدن را در شرایطی خاص برای روزه داران جایز دانسته است!.سایت اینترنتی  این روحانیون حامی جریان فتنه که وی را مرجع تقلید می نامند، از وی این ادعایی شگفت آور را منتشر کرد.                           

, شبکه اطلاع رسانی دانا, سایت اینترنتی  این روحانیون حامی جریان فتنه که وی را مرجع تقلید می نامند، از وی این ادعایی شگفت آور را منتشر کرد.                            ,

در سایت شیخ بیات زنجانی آمده است: «با استناد به موثقه عمار و روایت مفضل ابن عمر از امام صادق(ع) که در باب ١٦ وسائل الشیعه از ابواب "من یصح منه الصوم" آمده است، کسانی که روزه می گیرند ولی تاب و تحمل تشنگی را ندارند، فقط به اندازه‌ای که جلوی تشنگی‌شان را بگیرد می توانند آب بنوشند و در این حالت روزه‌شان باطل نبوده و قضا هم ندارد.»

,

, ,

البته  بیات زنجانی در پاسخ به یک استفتا درباره این که «آیا فردی که در چنین شرایطی قرار گرفته، می تواند احتیاطاً و از روی استحباب روزۀ خود را قضا کند؟» پاسخ داده اند: «احتیاط همیشه امری پسندیده است و در فرض سؤال نیز احتیاط مستحب آن است که فرد روزه خود را در وقت مقتضی، قضا کند.»

,

در این - به اصطلاح - فتوای اسدالله بیات زنجانی آمده است: "با استناد به موثقه عمار و روایت مفضل ابن عمر از امام صادق(ع) که در باب ١٦ وسائل الشیعه از ابواب "من یصح منه الصوم" آمده است، کسانی که روزه می گیرند ولی تاب و تحمل تشنگی را ندارند، فقط به اندازه ای که جلوی تشنگی شان را بگیرد می توانند آب بنوشند و در این حالت روزه شان باطل نبوده و قضا هم ندارد.

,

لازم به ذکر است نظر فقهی وی در رسالۀ عملیه به این شکل نبوده و این نظر فقهی جدید ایشان است."آقای بیات زنجانی البته توضیح نداده است که مرز "رفع تشنگی" کجاست؟ آیا با یک لیوان آب می توان رفع تشنگی کرد یا او اجازه نوشیدن چند لیوان را هم به روزه داران می دهد؟ و نیز اینکه آیا فرد روزه دار تنها اجازه یک بار رفع تشنگی را دارد؟ا

,

این روحانی جنجالی که به مرجع تقلید خود خوانده سبزها و فراری ها و سلطنت طلبان خارج نشین معروف است در جریان فتنه 88 بیانیه های متعددی در حمایت از فتنه گران صادر کرده است، در ادامه پاسخ بالا به سؤال دیگری درباره روزه داری به این شرح، پاسخ داد:"حال سؤال من اینجاست آیا فردی که در چنین شرایطی قرار گرفته، می تواند احتیاطاً و از روی استحباب روزۀ خود را قضا کند؟"پاسخ: "باسلام و تحیت؛ احتیاط همیشه امری پسندیده است ودر فرض سؤال نیز احتیاط مستحب آن است که فرد روزۀ خود را در وقت مقتضی، قضا کند."این ادعای آقای زنجانی در حالی است که تمام مراجع عظام تقلید و حتی علمای سنی، خوردن و نوشیدن عمدی را باطل کننده روزه می دانند.بیات زنجانی چندسال پیش ادعایی مرجعیت کرد و با انتشار رساله و ایجاد یک پایگاه اینترنتی به انتشار فتاوا پرداخته است.     

,

اسدالله بیات زنجانی (زادهٔ بهمن ۱۳۲۰) عضو شورای بازنگری قانون اساسی، نماینده و عضو هیئت رئیسه سه دوره اول مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دوره سوم مجلس شورای اسلامی بود. اسدالله بیات سابقه عضویت در شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع نمایندگان ادوار مجلس را داشته‌است.

,

بیات زنجانی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، نسبت به آشوب های فتنه سبز موضع حمایت اتخاذ کرد و در این راستا با مهدی کروبی و میرحسین موسوی دیدار داشت. وی در جریان وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران، مواضع تندی علیه دولت و حاکمیت گرفت. در پی آشوبهای جنبش سبز عموی در روز عاشورا، پس از آنکه میرحسین موسوی هتاکان روز عاشورای 88 را "مردم خداجوی" نامید، آقای بیات زنجانی هم، در اظهاراتی عجیب، بازداشت شدگان آشوب های اخیر را به امام موسی کاظم(ع) و یوسف پیامبر(ع) تشبیه کرد!

,

   

, , , , ,

آقای بیات زنجانی مجرمان فتنه 88 را که جمعی از آنان عضو گروهک های تروریستی منافقین و انجمن پادشاهی و یا بهایی بودند، "ابرار امت" نامید و عمل آنها را ناشی از قیام به اصلاح امور، نهی از منکر و تلاش آنها برای بهسازی وضعیت جامعه دانست!

,

گفتنی است که حتی حجت الاسلام دکترحسن روحانی رئیس جمهور منتخب در سفر اخیر خود به شهر قم و دیدار با مراجع عظام تقلید حاضر نشد با وی دیدار کند.

,

 *بازداشت دو تن از فرزندان بیات زنجانی در فتنه 88 

,  *بازداشت دو تن از فرزندان بیات زنجانی در فتنه 88 ,  *بازداشت دو تن از فرزندان بیات زنجانی در فتنه 88 ,

 خبر دستگیری فرزندان این روحانی حامی جریان فتنه در حالی از سوی رادیو فردا و رسانه های معاند نظام اعلام شده است که تجمع غیر قانونی 25 بهمن بدون مجوز قانونی وزارت کشور و با دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی به محلی برای فتنه انگیزی جنبش سبز و حامیان منافق و برانداز آنها تبدیل شده بود.

,

ماجرای کلاهبرداری و اختلاس بیات زنجانی!

, ماجرای کلاهبرداری و اختلاس بیات زنجانی! , ماجرای کلاهبرداری و اختلاس بیات زنجانی! ,

 حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی هفته نامه "پرتوسخن" با اشاره به اقدام آقای بیات زنجانی در اعلام مرجعیت خود، می گوید: ایشان فکر می‌کند اگر یک نفر از این عده اندک صاحب رساله شد این جریان مقبول حوزه خواهد افتاد تعدادی از طلاب به آن ها گرایش پیدا خواهند کرد. مرجعیت آقای بیات در هیچ جایگاه حوزوی تایید نشده است. وی قبلا که در تهران امام جماعت مسجد جامع نارمک بود، در آن جا دست به اختلاس زد و هیات امنای مسجد به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده بودند،سرانجام دستگیر و محاکمه شد. چند ماه زندانی بود و بعد با عفو مقام معظم رهبری(حفظه الله) بقیه زندان او بخشیده شد. مدتی پس از این ماجرا، به حوزه آمد و تدریس درس‌های دوره سطح را با اندکی شاگرد آغاز کرد که اغلب به دلیل قِلّت آنها، درس تعطیل میشد و همچنین در جریان وانفسای دوم خرداد برای خود رساله‌ای نوشت و بیتی با عنوان «بیت آیت‌‌العظمی بیات»! تشکیل داد.

, آقای بیات زنجانی در اعلام مرجعیت خود، , مرجعیت آقای بیات در هیچ جایگاه حوزوی تایید نشده است., مرجعیت آقای بیات در هیچ جایگاه حوزوی تایید نشده است.,

به دلیل عدم پرداخت وجوهات و توجه و مقبولیت از سوی ملت متدین و آگاه، ایشان برای گذران امور جاریه خویش و نیز پرداخت هزینه هایی برای چاپ رساله ای که به رایگان در میان مردم جهت تبلیغ وی پخش شد، دست به دامان شخصی شد که اکنون از سران فتنه به شمار می آید. واضح و مبرهن است که ارادت ایشان به جریان فتنه و طرفداری از آن برای چیست؟!

,

ارتباط ایشان با اغتشاش گران و فتنه جویان از طریق فرزندش محسن بیات زنجانی است که در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به بیان دیدگاه ها و انتقاد از نظام می پردازد.

,

اکنون که سران فتنه در حصر خانگی به سر می برند و ارتباط اسد الله بیات زنجانی با آنها قطع شده است باز هم در پی تلاش برای ادامه مسیر رو به انحطاط خویش است.

,

, ,

 بخشی از کارشناسان معتقدند پس از منتظری و یوسف صانعی، آقای بیات زنجانی، سومین شخصیتی است که با مواضع خود، سعی در مطرح شدن از طریق رویارویی با جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را داشته است. شاید به همین دلیل است که سخنان او با پوشش گسترده رسانه های ضدانقلاب و بیگانه مواجه می‌شود.

,

نظر مراجع درباره آب خوردن روزه دار

فتوای جدید بیات زنجانی در حالی حاشیه ساز شده است که مراجع تقلید، آب نوشیدن روزه‌دار را موجب باطل شده روزه می‌دانند.

آیت الله خامنه ای: انسان نمی‌تواند بخاطر ضعف و تشنگى، روزه را بخورد ولی اگر ضعف و تشنگى او به اندازه‌‌ای است که معمولاً نمی‌شود آن را تحمل کرد، در این صورت هر وقت به حرج افتادند مى‌توانند افطار نمایند ولى تا در حرج واقع نشده‌اند، نباید روزه را باطل کنند.

آیت الله مکارم شیرازی: اگر روزه دار به اندازه اى تشنه شود که طاقت تحمّل آن را ندارد و یا ترس بیمارى و تلف داشته باشد، مى تواند به اندازه ضرورت آب بنوشد، ولى روزه او باطل مى شود و اگر ماه رمضان باشد باید بقیّه روز را امساک کند.

آیت الله سیستانی: ضعف به تنهایى مجوز روزه خوارى نیست هرچند شدید باشد ، مگر این که موجب مشقت (سختی زیاد) باشد که در این صورت خوردن یا آشامیدن به مقدار ضرورت جایز است و باید بعد از آن قضا نماید.
 

, نظر مراجع درباره آب خوردن روزه دار,
,
, فتوای جدید بیات زنجانی در حالی حاشیه ساز شده است که مراجع تقلید، آب نوشیدن روزه‌دار را موجب باطل شده روزه می‌دانند.,
,
, آیت الله خامنه ای: انسان نمی‌تواند بخاطر ضعف و تشنگى، روزه را بخورد ولی اگر ضعف و تشنگى او به اندازه‌‌ای است که معمولاً نمی‌شود آن را تحمل کرد، در این صورت هر وقت به حرج افتادند مى‌توانند افطار نمایند ولى تا در حرج واقع نشده‌اند، نباید روزه را باطل کنند.,
,
, آیت الله مکارم شیرازی: اگر روزه دار به اندازه اى تشنه شود که طاقت تحمّل آن را ندارد و یا ترس بیمارى و تلف داشته باشد، مى تواند به اندازه ضرورت آب بنوشد، ولى روزه او باطل مى شود و اگر ماه رمضان باشد باید بقیّه روز را امساک کند.,
,
, آیت الله سیستانی: ضعف به تنهایى مجوز روزه خوارى نیست هرچند شدید باشد ، مگر این که موجب مشقت (سختی زیاد) باشد که در این صورت خوردن یا آشامیدن به مقدار ضرورت جایز است و باید بعد از آن قضا نماید.,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه