خاطراتی از زمانی که محمدعلی نجفی،‌ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم،‌ در دهه ۶۰ و ۷۰ وزیر فرهنگیان بود.

 

برداشت اول؛ سال ۱۳۶۸، کلاس دوم ب دبستان امیرکبیر گلپایگان

مدرسه ما هنوز دو شیفته نبود. تا وقتی که دبستان بودم دو شیفته هم نشد. اما خاطرم هست که نیمکت های چوبی و زهوار دررفته مدرسه قدیمی، جای ۴۵ پسر بچه ریزه میزه ۸ ساله را نداشت. کلاس دو پنجره با طاقچه کوتاه و پهن در سمت چپش داشت که همیشه با دو سه تا از بچه ها سر نشستن در پنجره ها و تکلیف نوشتن دعوا می کردیم. انگار فقط ما سه چهار تا زیادی بودیم. شاید هم از نشستن روی نیمکت های ۴ نفره عاجز بودیم. معلم کلاس، پیرمردی بود با موهای پنبه ای، یک دست سپید. نمی دانم هنوز در قید حیات است یا نه. اما یادم هست که با یکی از بزرگان فامیل در زنبورداری شریک بود. بازنشسته دوباره فراخوانده شده به کار بود. آن روزها معلم کم بود.

روزهایی بود که تلویزیون از مدارس پایتخت تصاویری را نشان می داد که روایت می کرد دانش آموزان تهرانی سه شیفته مدرسه می روند. اما ما صبح و بعد از ظهر مدرسه می رفتیم. سالها بعد فهمیدم که چون در شهر ما و شهرهای اطراف مثل خوانسار، خمین، فریدون شهر و ... معلم کم بود و حتی معلمانی مثل مادرم از شهر ما به شهرهای دیگر می رفتند تا کمبود معلم مدارس آنجا را برطرف کنند، مدارس مجبور بودند تعداد زیادی دانش آموز را در کلاس های درس جا بدهند تا کمبود فضای آموزشی و معلم را جبران کنند.

در خانه هم اوضاع چندان مناسب نبود. جنگ تازه تمام شده بود. پدر و مادر فرهنگی من حقوقی می گرفتند که به "آب‌باریکه" معروف بود. زندگی بخور و نمیر نه، اما متوسط هم نه.

 

برداشت دوم؛ سال ۱۳۷۳، کلاس دوم ب راهنمایی ابن سینا گلپایگان

نخستین سالی بود که طعم مدرسه دو شیفته را می چشیدیم. سال قبل در کلاس های فشرده ای درس خواندیم. درواقع مدرسه ما تازه تاسیس شده بود و شده بود شیفت دوم مدرسه راهنمایی رازی. اسمش ابن سینا. اما جالب این بود که بعد از دو شیفت شدن مدرسه هم تغییری در تعداد دانش اموزان کلاس اتفاق نیفتاد. خاطراتم از مدرسه راهنمایی همین چند روز پیش زنده شد؛ وقتی با رییس سازمان نوسازی مدارس مصاحبه می کردم و اتفاقا عکسی نشان داد که نمایی بود از همان مدرسه پیر. گفت بازسازی شده است. گفتم که اتفاقا شده ۴ طبقه. قبلا دو طبقه بود.

دو سالی می شد به خانه جدیدمان آمده بودیم. با حقوق معلمی، پدرم خانه بهتری ساخته بود. قسط هم می داد، زیاد. اما راضی بود.

 

برداشت سوم؛ سال ۱۳۷۵، کلاس اول دبیرستان فارابی گلپایگان

دوباره برگشتیم به صبح و بعد از ظهر. مدرسه غیرانتفاعی بود. ما نظام جدید درس می خواندیم. در یکی ساختمان قدیمی که قبلا دبستان بود. تعدادی از معلمان گلپایگان که یکی از آنها هم پدر خودم بود مجوز مدرسه غیرانتفاعی گرفته بودند. تا آنجایی که یادم هست هیچ دبیرستانی در گلپایگان دو شیفته نشد. دلیلش هم واضح بود؛ تعداد زیادی از نوجوانان تا سیکل سوم راهنمایی را می گرفتند یا ترک تحصیل می کردند و به کشاورزی و ادامه شغل پدر مشغول می شدند و یا در بهترین حالت می رفتند هنرستان فنی و حرفه ای که عمدتا بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز داشت. ایالتی بود برای خودش. پس آن حجم دانش آموز از دوره راهنمایی به دبیرستان نمی رفت، ریزش داشت.

در گلپایگان چند دبیرستان نظام قدیم بودند و چند دبیرستان هم پایلوت نظام جدید شدند. در شهرهای دیگر هم همینطور بود. نظام جدید آموزشی برای هم نسلان من چندان خاطرات خوبی ندارد. خاطراتی که پر از تاریک روشن های آموزشی است. هم نسلان من خودشان را موش آزمایشگاهی ان دوره وزارت آموزش و پرورش می خوانند. هرچند که دانش آموزان حداقل در آموزش و پرورش دولت دهم هم همین شرایط را داشتند. با شدت و ضعف متفاوت البته.

آن سالها پراید تازه پا به ایران باز کرده بود و در سایپا کم کم تولید داخل می شد. پدرم با حقوق معلمی توانست پراید ثبت نام کند و بعد از ۱۶ ماه در نوبت ماندن،‌ تحویل بگیرد؛ حدود ۴ میلیون تومان.

 

برداشت چهارم؛ غروب ۱۲ مرداد ۱۳۹۲، نارمک تهران

محمود احمدی نژاد یک میدان بالاتر از خانه پدری من با استقبال اهالی محل از پاستور روانه خانه خودش شده. بحث داغ تنفیذ و تحلیف و کابینه است. پدر و مادرم با اینکه بازنشست شده اند، وزیر آموزش و پرورش برایشان مهم است. درباره اش بحث می کنند و البته بسیار هم تحلیل می کنند. برای من و خواهر و برادرم هم اتفاقا مهم است.

پدرم گفت: نجفی وزیر آموزش و پرورش می شود؟

گفتم: خودش گفته گزینه نهایی است.

مادرم خطاب به عروس و دامادش گفت: نجفی خیلی خوب بود. زمانی که وزیر شد حقوق ما را ۷ برابر کرد.

پدرم گفت: دو تا وزیر تا حالا برای ما خوب بوده اند؛ شهید رجایی و نجفی. امیدوارم نجفی رای بیاورد.

 

برای پایان؛

محمدعلی نجفی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم بشود یا نشود فرقی ندارد. به هر حال او وزیر محبوب بخش بزرگی از فرهنگیان در دهه ۶۰ و ۷۰ است. چه مخالفانش در مجلس بر او به حق و ناحق بتازند و چه او را لایق وزارت بدانند. حداقل نجفی را بیش از دیگر وزرای آموزش و پرورش قبول دارند. حتی اگر یک ساعت هم معلمی نکرده باشد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دخالت A1 ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    واقعا نجفی کسی بود که از مدارس قدیمی وساختارش توانست با مدیریت عالی ،تحولی بنیادین در سیستم آموزش وپرورش بوجود بیاره۰۰۰۰ببینید این دولت گذشته چه بر سر دانش آموزان سال پنجم و اول راهنمایی آوردند .....
    • میثم A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      54 2
      هیچوقت سالهای خوش درس و مدرسه سالهای 60 و 70 رو فراموش نخواهم کرد تا ابد ... خوشبحال خودم که دهه 60 و 70 دانش آموز بودم.
    • فرهنگی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      5 82
      آقای حاجی بابایی با سند تحول بنیادین ( که تایید مقام معظم رهبری را دریافت کرد) و استخدام بیش از 40هزار نیروی تازه نفس و سروسامان دادن به نیروهای شرکتی که همان آقای نجفی هیچ اقدامی جهت استخدامشان انجام نداده بودو بیمه طلایی و ...واقعاًبه جامعه فرهنگیان خدمت بزرگی نمودند خداخیرشان بدهد.حالا تو مجلس میگه هیچ اقدام و تحولی انجام نشده ؟؟؟؟ ازالان دروغ و...شروع شد؟؟؟ آقای نجفی فکر نمی کنید زوده؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      31 1
      مخالفین ودفاع بسیار عالی آقای نجفی بهترین تبلیغ برای صلاحیت آقای نجفی نزد ملت ایران بود. عدو ش.د سبب خیر اگر خدا خواهد
    • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      8 8
      بعضي معلمها هم كه اگه حقوقشون بيشتر بشه و تعطيلي پنجشنبه ها باشه ميگن خوب كار كرده. اين وسط هيچ كس به تعليم و تربيت و... اهميت نميده. همينه كه نسل به نسل بچه ها بي مسئوليتتر و بي اخلاق تر شدن! البته اين وسط معلمهاي زيادي هستند كه به تعليم و تربيت دانش آموزها و اخلاق تاكيد دارن
    • نگار IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      14 2
      منظورتون از بيمه طلايي همون بيمه اي هست كه انقدر نابسامانه كه يه روز تصويب ميشه و يه روز ديگه پشيمون ميشن؟ بيچاره بازنشسته ها كه نميدونن بلاخره بيمه طلايي دارن يا نه. ( دفاع ضعيفي بود)
    • علی A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      15 0
      من هم پدر و هم مادرم فرهنگی هست.در مورد بیمه طلایی والا پولش را ازشون گرفتن بعد از هفت ماه بهشون بیمه تعلق گرفت و یکساله که هفت ماهش گذشته بود. پدرم هم بازنشسته که هیچی بهش تعلق نگرفت. نمیدونم بعضی ها تو مدینه فاضله تو این 8 سال زندگی می کردن و ما کجا بودیم
  • امیر A1 ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    دم آقای نجفی گرم ما هم دوستش داریم
  • نعمت IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    زاکانی خدا ازت نگذرد .
    • رضایی IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      66 8
      ببخشید من اشتباهی منفی دادم!
    • رضا IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      4 58
      چون حقیقت رو گفت؟ نشنیدم جوابی از نجفی
    • بی نام IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      4 0
      انشاالله آه همه فرهنگیها بگیرتش دیگه نماینده نشه!!من که ازش نمیگذرم!خبر بچاپ!
  • مهربان توسی A1 ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    جالب بود من فرهنگی خیلی دوست دارم نمایندگان محترم مجلس به دکتر نجفی رای اعتماد بدهند انشاا...
  • بی نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    شما روی چه حسا بی می گویید بخش بزرگی از معلمان شما و جمع دوستانتان موافق هستید شاید بخش عظیمی هم که من می شناسم نیستند
    • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      103 4
      از امتیازان منفی و مثبتی که به نظرات داده شده میشه فهمید که کدام گروه عظیم است دوست عزیز! من کارمند آموزش و پرورش هستم و از نزدیک با معلمان در ارتباطم. بهتره بپذیریم که خیلی عظیمی از معلمان به خصوص قدیمی تر ها آقای نجفی را قبول دارند
    • حميد IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      57 5
      يه نگاه به منفي مثبت بندازي قضيه دستت مي ياد. بابا يكي كه كار كرده كار كرده ديگه حالا بچسبونيدش به اينور و اونور و بالا و پايين .
  • معلم مملکت IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    امید که دوباره امید فرهنگیان زنده شود با وزارت ایشان
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    294 8
    ممنون از متن خوبتون. اما 2 نکته: 1- نجفی جزء خانواده های بسیار فقیر بوده. خاطرات او بسیار خاندگی و عبرت آموزه. 2- نجفی سالهاست که استاد ریاضی دانشگاست و سالهاست که داره معلمی میکنه بنابراین باید هم درد معلمها را بهتر از دیگران درک کنه.
    • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      14 43
      نکته دومتون ربطی نداره. استاد دانشگاه بودن با معلمی خیلی فرق داره: محیط کار، انتظارات و ... . مهمتر از همه حقوقشون. به قول یکی از استادامون، "استادهای دانشگاه جزء خوش حقوق ترین کارمندان هستند." کاملا مشخصه که دغدغه اصلی فرهنگیان، مسائل مالیه. (من خودم از خانواده فرهنگیان هستم)
    • بی نام A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      75 3
      من سال اول باهاشون درس ریاضی 1 داشتم. واقعا استاد محبوب و دلنشینی هستند. درس ریاضی 1 دانشگاه شریف یکی از پرزحمت ترین درس هاست ولی ایشون خیلی خوب دانشجو ها رو جلو می برد.
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    58 2
    متاسفانه مسایل تربیت بچه های افتاده تو خط سیاسی باز ی وسیاه نمایی درود برنجفی درودبر سازنندگی فردا
  • بی نام GB ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    برداشت پنجم: خواب دیدید خیره ایشون میتونند وزیر آموزش فتنه شوند
    • رضا A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      1 0
      درود بر دانشمند بزرگ این مرز و بوم جناب نجفی....اقایون افراطی که فقط فتنه فتنه کردن بلدین و اکنون چهره و نیت شما برای ملت اشکارتر است به مردم بگویید به دنبال چه هستید که در مقابل خواست ملت قرار گرفته اید؟
  • شهره IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    88 5
    ما که ایشون را دوست میداشتیم از سال 88 به اینور خیلی خیلی بیشتر دوس میداریم ! موفق باشند انشالا!
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    7 42
    تاسیس مدارس غیر انتفاعی از افتخارات!!! ایشان است.
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      3 0
      نخیر برای شما که به دولت یارانه ای عادتون دادن خیلی هم چیز بدیه. مثل بیمارستان خصوصی!!
  • بی نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    73 3
    من تو خانواده فرهنگی بزرگ شدم پدرم 30 سال فقط به آموزش و پرورش ،معلما و دانش آموزا خدمت کرد اون علی رقم بنیه ضعیف مالی از کرامت و اعتباری که نجفی به این قشر برگردانده بود بیش از هر چیز رضایت داشت. بعد آقای زاکانی میاد ایشون رو نقد میکنه اخه بنده خدا تو و امثال تو بودین که فتنه رو شروع کردید. وقتی نجفی میگه ایکاش خروجی مثل غرب بود منظورش همون مسلمانی مد نظر سید جمال بود
    • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      3 35
      اگر بي‌طرف هستين درج كنيد بنده هم فرزند فرهنگي هستم و كاملا با گفته هاي شما مخالفم . زمان ايشون درد فرهنگيان بيشتر بود.
  • فرهنگی IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    61 1
    بعد انقلاب اسلامی در طول عمر وزرات آموزش و پرورش و بعد شهیدان رجایی و باهنر واقعا ایشون بهتر و موفق ترین و کار آمدترین و جدی ترین وزیر بودند، کسی که کارنامه موفق از خودش بجا گذاشته وتوانسته رضایت اکثریت معلمان رو بدست بیاره، کسی که به دلیل پشتوانه علمی و نخبگی خویش به تمام ارکان آموزش و پرورش به طور اساسی توجه داشته و دارد ، امیدواریم نمایندگان محترم به دور از مسائل سیاسی به برنامه های ایشون با دقت نگریسته و با رای اعتماد قاطع خویش دل همه فرهنگیان و فرهنگ دوستان رو شاد کنند انشااله.
  • غلامرضا A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    47 1
    مهم نرین دلیل محبوبیت آقای نجفی، نظم اداری منحصر به فرد در زمان ایشان است.مسائل جناحی نیز در زمان ایشان کم رنگ بود. همان گونه که ایشان فرمودند معاون پرورشی فقط یک دکور است پرورش دانش آموزان وظیفه ی تمام معلمان است نه یک نفر. امیدوارم ایشان رأی بیاورند.
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    51 0
    متن دفاعیه دکتر نجفی در مجلس عالی بود . امیدوارم نمایندگان محترم مجلس، مردم و فرهنگیان جامعه را از خدمات ایت انسان شایسته محروم نکند و رای خداپسندانه ای به ایشان بدهند
    • ابوالفضل A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
      1 0
      حیف که این دفاعیات در اولین روز ارائه شد. افراطیون سه روز وقت داشتند تا با کارهای ضد تبلیغی رای و نظر نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهند و شد آنچه ای کاش نمی شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    45 1
    با این دفاع جانانه ای که نجفی از خودشون در مجلس انجام دادند و با ان سابقه درخشان. اگر مجلس رای ندهد فقط و فقط به خاطر مسائل سیاسی بوده است. در ضمن نمایندگان باید به فکر دوره بعد برای رای باشند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    40 0
    انتخاب آقاي دكترنجفي عالي است
  • عبدی IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    5 62
    این آقا با برنامه ریزی اشتباه برای اموزش و پرورش بزرگترین لطمات را به دانش امزان زد. یه اسیب دیده...
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    19 1
    برداشت اول ريزه ميزه رو خوب امدي !! تپل
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    3 12
    من جزو بچه های جنگ زده بودم که 3 ماه تو دبستان امیرکبیر گلپایگان درس خوندم و تو اون مدت 4تا معلم عوض شد البته سال 1366
  • بی نام IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    35 1
    سال ششم هم از گندهای دولت قبلی بود که پسر من افت تحصیلی شدشد پیدا کرد!!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    24 0
    آقای نجفی از اساتید دانشکده ریاضی دانشگاه شریف بودن قبلا، خیلی از دوستای من با ایشون ریاضی 1 و2 پاس کردن
  • سینا A1 ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    26 1
    اینکه میگن معلم نبوده به ناگاه یاد عکس با شورت ورزشی افتادم ! خوبه که آدم درست فکر کنه!حالا نماینده مجلسی باش!
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    3 18
    يعني اگر تعطيلي پنجشنبه مدارس را لغو كنه چي ميشه؟
  • امینی IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    15 0
    مرسی آخاله. متن خیلی خوبی بود. شما باید فرزند آقای کریمی دبیر معروف باشین.
  • فرهنگی A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    32 2
    متاسفانه اشتباهی وبه علت خطای حرکت دست نظرمنفی راتایید کردم. دوست دارم فریادبزنم به عنوان یک فرهنگی افتخار می کنم به وزارت آقای نجفی در آموزش وپرورش .ان شالله این توفیق را ما وفرزندانمان داشته باشیم..
  • بی نام FR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    39 1
    نوع صحبت کردن دفاع مودبانه و تسلط نجفی در مباحث به طور کلی رفتار و گفتار و حتی نوع پوشش اقای نجفی خداییش بالاتر از یک وزیر بود امیدوارم رای بیاره ادم به داشتن همچنین وزیری افتخار می کنه
  • کسری IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 29
    ما 3 تا فرهنگی با سابقه داریم و دوستان و آشنایان هم هستند نمیدانم چرا از عملکرد آقای نجفی راضی نیستند و زمانی که از اسم ایشان به عنوان پست دوباره وزارت نام برده شد نگران شدند.
  • حسین 2007 IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    44 1
    انشاالله که نجفی وزیرمون بشه ... بسیار انسان شریفیه
    • مهسا A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      10 0
      ايشالا...
  • سعید A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    43 2
    من زمان وزارت نجفی در مدارس نمونه دولتی تحصیل کردم.در بهترین فضای اموزشی.پدرم فرهنگی بود و هست و بهترین خاطرات دوران کاری اش را در زمان وزارت نجفی دارد.اکنون سالها گذشته و من خودم پدر شدم و ارزو دارم که فرزندم در زمان وزارت نجفی پا به مدرسه بگذارد.دفاع قوی و نطق محکم نجفی اشک به چشمم اورد و برای کذابین بی تقوا متاسفم.همین
    • محمدحسین IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      2 9
      اونایی که تو تهران و شهرهای بزرگ بودن خیلی براشون خوب بوده ولی برای دیگه اصلا
  • مسعود A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    44 2
    در جواب دوستي كه گفتن كي گفته بخش زيادي ميشناسن كه طرفدار نجفي نيستن من دبير هستم تمام همكارايي كه ميشناسم بدون استثنا آقاي نجفي رو بهترين گزينه ميدونن شما گويا يا چشماتونو بستين يا مي بينين ولي خودتونو به نديدن محبوبيت دكتر نجفي ميزنين
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 38
    نجفی در نطقش فتنه رو پذیرفت و گفت در فتنه سال 88...چیزی رو که در جلسه محدود کمیسیون نپذیرفته بود در جلسه علنی پذیرفت...
    • علی A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
      1 0
      این سیاست زدگی ها کشور را به عقب برده . چرا باید یکی که تخصص و سواد علمی داره کنار بگذارند و مدام با منافع حزبی و جناحی متخصصین را با برچسب های واهی حذف کنند . کسانی هم جای اینها می آورند که هیچی نمیدانند جز منفعت شخصی
  • ارش IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    34 2
    دوستان عزيزدرقابليت هاي اقاي نجفي كسي شكي نداره،حتي خوداين نمايندگان مخالف نيزبخوبي به اين امرواقفن،دليل مخالفت خيلي ساده س،به بهانه هاي واهي وسياسي قصدكنارزدن ايشون رو دارن،غافل ازانكه اگرراي اعتماد به ايشون ندن،جاي اين عزيزدرسازمان بودجه وبرنامه خواهد بودكه به نظر بنده مفيدبه فايده ترهستش.
  • متولد 69 A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    31 3
    خاطرات دبستان امیرکبیر و راهنمایی ابن سینا را هیچوقت فراموش نمی کنم گلپایگان آن زمان با تربیت معلمی که داشت معلم به شهرهای اطراف صادر می کرد امیدوارم دکتر نجفی رای اعتماد بگیرد
  • مجید A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 1
    منو بردی با این مطلبت به دوران ابتدایی ! اما چندتا نکته خوب هم پایه گذار بود که اگه فراموش نکرده باشم کلاسهای فوق برنامه برای کسانی که نمرات پایینی داشتند فکر کنم اسمش کلاسهای تقویتی بود . البته ابتدا رایگان بود بعدش پولی کردن . برگزاری جلسات انجمن اولیا و معلمان بود هرچند همه فکر میکردند برای پول گرفتنه . چون خود مدیران مدرسه هم بدشون نمیومد این جلسات در آمدزا باشد .
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    20 0
    دلایل مخالفت با دکتر نجفی عمدتا سیاسی و به علت نزدیکی ایشان به جریان اصلاحات است.
  • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    12 0
    متن خیلی خوبی بود؛ غرقمون کرد توی دهه 60 و تمام بدبختی های متولدین این دهه
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 33
    اتفاقاً پدر و مادر من هم معلم بازنشته هستند و بنا به دلایلی که دیروز هم در مجلس مطرح شد مخالف جدی این آقا هستند
    • رضا A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      1 6
      اولین منفی را من دادم که اشتباه بود،امان از این موس های چینی
  • آگوستین A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 3
    ایکس نوشته
  • فرهنگی اقلید IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    8 0
    بهترین وزیر آموزش و پرورش تا کنون نجفی
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    1 7
    آقای نجفی درحق فارغ التحصیلان داننشسراهای تربیت معلم جفاکرد.چندین سال آنها رابه امان خدا رهاکرد.دم خاتمی گرم اون بچه ها راسرکاربرد.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    9 0
    مخالفان و نظرات مغرضانه انها باعث شد اقای نجفی بر خلاف میل باطنی شان از خودشان و زحمتشان بگویند. آقای نجفی با این دفاع علاوه بر وزارت، برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هم لیاقتشان را نشان دادند و نیازی هم به ستاد انتخابانی ندارند!!
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    6 2
    آخه چرا این نماینده های ما مردم در مجلس صدای رضایت و خرسندی فرهنگیان نمیشنوند؟!!
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      6 0
      اخه کو گوش شنوا
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    2 15
    آقا هر وزیری خواست بیاد بیاد ولی اینقدر حقوق معلم هارو زیاد نکنید بجاش امکانات تحصیل رو بیشتر کنید بجای اینکه هر ماه حقوق اینارو زیاد کنید تو مدارس آزمایشگاه . کتابخونه .تغذیه.کاری واسه ورزش اینا مهم تره
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      5 0
      بی انصاف 700000 تومن در ماه هم شد حقوق
  • فرهنگ A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    9 0
    من یه فرهنگی با 20 سال سابقه کار ،هرچه از زندگی و رفاه کنونی دارم از دوران وزارت ایشونه . ایشون یه قدیس نیست بلکه یه انسانه انسان،که از درایت و آینده نگری ،توانایی بالایی برخورداره همه همکاران فرهنگی که می شناسم از اومدن ایشون بسیار خوشحالند امیدوارم مجلسیان اینو درک کنن
  • فرهنگی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    1 0
    نمایندگان در حق اقای نجفی کم لطفی کردند باید این روهم در نظر می گرفتن که چند روزی به سال تحصیلی نمانده و الان به یک وزیر با تچربه و ذلسوز نیاز داردو یگی از وزارت خانه های مهم دولت است ما امیدواریم که دوباره رای اعتماد بگیرد
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    با توجه به طرفدار های آقای نجفی ،بهتره معلمها برای کاندید شدن مجدد او تلاش کنند
  • مهران A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    من امسال بازنشسته شدم بهترین وزیر دوران خدمتم جناب آقای نجفی بود از همین جا از ایشان تشکر می کنم و برای این عزیز آرزوی سلامتی و تندرستی دارم