چقدر پرمعناست سخن لسان الغیب که: چون غمت را نتوان یافت مگر در دل شاد- ما به امید غمت خاطر شادی طلبیم....اما سخن استاد چیز دیگری است ...همه چیز در نگاه او خیر و خوب و خوشی است و جای گله و ناراحتی و غم نیست.... خود ایشان فرموده اند که در عمرم جز خوبی ندیدم.

*خدا ما را برای شادی آفریده است نه برای غم. خدای واحد غنی و قوی، محال است مخلوقی را برای ناراحتی و غم بیافریند. اگر این بشارت را که ما را برای شادی آفریده اند، باور کردی و به خودت قبولاندی، دیگر غم وجود نخواهد داشت. این مژده مال کسی است که آن را باور کند. همین که فهمیدی دنیا فانی شدنی است و مشکلات و محرومیت هایش هم همیشگی و دائمی نیست و بالأخره روزی تمام خواهد شد، نصف غم هایش باطل می شود. مشقّت و غم دنیا وسیله ای است برای خوشی و شادی.
* عقد را در دنیا می بندند؛ ولی انعقاد مربوط به عالم بالاست. تا انعقاد نباشد، عقد صورت نمی گیرد. پس همسری را که دارید، اول خدا برایتان بریده بود که عقد شما هم عملی شد. خدا هم که جز خوب برای بنده ی مؤمن نمی برد. پس قدر آنچه خدا عطا کرده است را بدانید. ارزش هدیه به هدیه دهنده است. "هرچه از دوست رسد نیکوست"

* جان دادن بهتر از جان کندن است. مؤمن جانش را با محبت تقدیم می کند و جان کافر را با زور می گیرند. حالا که هر چه دنیایی است، بالأخره رفتنی است، چه بهتر که خود آدم آن را به دوست تقدیم کند و در راه خدا بدهد.

*مؤمن از دنیا که می رود و به موت نائل می شود، از شهوات و غضب که او را گرم می کردند، خلاص و کاملاً خنک می شود؛ به نحوی که وقتی جنازه ی او را با آب سرد دنیا هم می شویند، فریاد می زند این آب داغ چیست که روی بدن من می ریزید؟


*کسی که در سیرش به مقام رضا برسد، در بین راه نمی ماند و به مقصد می رسد؛ همان گونه که شخصی که حضرت رضا علیه السلام را به امامت قبول کند، تا امام دوازدهم را قبول خواهد داشت. در حالی که ممکن است کسی امامان پیش از حضرت رضا علیه السلام را قبول داشته باشد و دوازده امامی نباشد؛ مثل زیدیه و اسماعیلیه.


*امام صادق علیه السلام فرمود: کسی که به دینش وثوق داشته باشم، اگر یک ساعت کنارش بنشینم برای من از هفتاد سال عبادت بهتر است. نفرمود برای او از چند سال عبادت بهتر است. مجالست مؤثر است. شبانه روزی ده دقیقه خلوت کنیم و با وضو بر سجاده بنشینیم و به خدا و موالیانمان بگوییم آمده ایم خدمت شما بنشینیم.


* مجنون برای دیدن لیلی در مسیری که محل عبور او بود، چند روز به انتظار نشست تا اینکه در نیمه های یک شب از شدت خستگی، همان طور که بر سر راه نشسته بود، خوابش برد. همان وقت لیلی از آنجا عبور کرد و وقتی دید مجنون به خواب رفته است، چند گردو جلو ی او گذاشت و رفت. وقتی مجنون بی دار شد و گردوها را دید، فهمید لیلی آمده و رد شده است و با این گردوها با او حرف زده و گفته است تو عاشق نیستی و باید بروی گردوبازی کنی؛ عاشق که خواب به چشمش راه ندارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    30 1
    روح بزرگ و ملکوتی اش شاد.
  • محمد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    21 1
    مایه خوشدلی آن جاست که دلدار آن جاست می‌کنم جهد که خود را مگر آن جا فکنم
  • بی نام IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    20 1
    خدا رحمتت كند مرد خدا
  • گودرز IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    17 1
    خدا رحمت كنه حاج اقا دولابي رو از اين انسانها كم داريم در زمان زندگي قدرشونو نميدونيم همين كه ميميرند........
  • خوشحال A1 ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    42 3
    ای ول. دم شما گرم.
  • مرتضی IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 2
    آقا ترخدا منتشر کن (اینقدر این پارازیت ها زیاد شده روی همه داره تاثیر بد میذاره همه کسل و بی حال شدن و هرکی رو میبینی توی چرته خود من ساعت 10 شب می خوابم اکثر شب ها برای کارم ولی تازگی ها همش کسل و می خوام دراز بکشم و دوروبری هام هم اکثراً اینجوری هست و تاثیرات پارازیته (به گفته یه دکتر) ترخدا پیگیری کنین مگه چه خبر خاصی شده که اینقدر پارازیت میندازن ؟ جنگه ؟ فتنه و براندازی نرمه ؟؟ ... بابا خودتون مگه خانواده ندارین؟...
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    16 1
    قصه لیلی و مجنونش خیلی با حال بود و واقعا شادی آفرید.خدایش بیامرزد.خداونداانسانی که آرزوی شادی مردم را دارد روحش را شاد بدار
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    13 1
    به آقای مصباح بفرمایید این موضوع را.
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    19 1
    ولی صداوسیما فقط فیلم ها غم انگیز پخش میکنه یا لورل وهاردی یا چارلی چاپلین و....که مال 50سال پیش است
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    8 3
    خدا شما و هم کیشانتان را که مفسر حرفای درگوشی خدا هستید برای شادی آفریده ولی ما را برای غم
  • يكي IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    19 2
    توروخدا نگين اين حرفا رو! پس جماعت مداح و روضه خون از كجا نون بخورن؟
    • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
      5 1
      آی گفتی
  • مهرانتبریزلی A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    22 0
    این که گفته « شبانه روزی ده دقیقه خلوت کنیم و با وضو بر سجاده بنشینیم و به خدا و موالیانمان بگوییم آمده ایم خدمت شما بنشینیم» خیلی با حال بود-کاملا صمیمانه و بی ریا یعنی.
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    15 1
    خدا رحمتش کنه. واقعا چه کسایی رفتن و کیا ماندند!!!!
  • احسان US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    5 1
    دولابی متشکریم
  • محسن IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    8 0
    شما چقدر با صفایی که بعد از رفتنتان هم اینقدر بیانتان دلنشین است...