گیاهان دارویی
پزشکی

۷ عادتی که اغلب افراد در مواقعی که احساس آرامش و شادماني ندارند انجام می دهند.
۷ عادت افراد ناراحت
به گزارش افکارنیوز، افرادي كه در اغلب مواقع احساس آرامش و شادماني ندارند، عمدتاً داراي ۷ عادت هستند:

كمالگرا بودن


آيا واقعاً كامل بودن مهمتر از شاد بودن است؟
آيا واقعاً بايد همه كارها را كامل و بي عيب و نقص انجام دهيد تا شاد باشيد؟

اگر جواب شما به سوال هاي بالا مثبت است شادماني هدفي تقريباً غير قابل دسترس به شمار مي رود. اگر سطح استاندارد كارهايتان را خيلي بالا و غير معمول قرار دهيد مسلماً اعتماد به نفس پاييني خواهيد داشت و هميشه اين احساس را داريد كه با اينكه اين همه كارهاي مثبت و خوب انجام داده ايد و به نتايج خوبي هم رسيده ايد ولي هيچ وقت به اندازه كافي خوب نبوده ايد. در اين حالت تنها زماني احساس رضايت را تجربه خواهيد كرد كه يك كار را در نهايت كمال انجام دهيد.

براي غلبه بر اين عادت، سه كار مي توانيد انجام دهيد:

ـ كمالگرايي و سختگيري در كارها در بسياري از مواقع باعث دلسرد شدن و نيمه كاره رها كردن كارها مي شود. پس به اين فكر كنيد كه كارتان را در حد كفايت خوب انجام دهيد البته اين نبايد بهانه اي برا ضعيف كار كردن شود.

ـ هر وقت كار جديدي را آغاز مي كنيد براي پايان يافتن آن، مهلت و ضرب العجل براي خود مشخص كنيد. با وجود يك مهلت مشخص، ديگر وقت خود را به شكل وسواسي روي امور بي اهميت تلف نمي كنيد و كارها سريع تر پيش مي رود.

ـ كمالگرايي در رويا خيلي زيبا به نظر مي رسد ولي در عالم واقعي باعث ايجاد ناراحتي و استرس در خود فرد و اطرافيان او مي شود. اين اختلال حتي مي تواند باعث از بين رفتن روابط خانوادگي و دوستي شود. بنابراين فقط كافي است به اين بينديشيد كه آيا واقعاً ارزش دارد؟!

زندگي در دريايي از اصوات منفي


انسان يك جزيره است كه روابط اجتماعي، مطالبي كه مطالعه مي كند چيزهايي كه مي بيند و چيزهايي كه مي شنود بر او تاثير مي گذارند. مسلماً اگر اجازه دهيم كه صداهاي منفي، اطراف ما را در برگيرند زندگي بدون آرامش و ناراحت كننده اي خواهيم داشت؛ صداهايي كه مرتب به ما مي گويند زندگي پر از غم و غصه است، زندگي خطرناك است و پر شده از ترس ها و محدوديت ها! صداهايي كه به زندگي از جنبه منفي نگاه مي كنند.

جايگزيني اين اصوات منفي با موضوعات مثبت بسيار مهم است. بدين ترتيب درست مثل اين است كه پا به دنياي كاملاً جديدي گذاشته ايم. براي اين كار بيشتر با افراد مثبت نشست و برخاست كنيد. كتاب ها، فيلم ها و موسيقي هاي خوب را انتخاب كنيد و سعي كنيد بخنديد.

مقايسه خود با ديگران


عادت به مقايسه كردن خود و زندگي مان با ديگران و زندگي آنها، يك عادت رايج و ناراحت كننده به شمار مي رود. تمام وقت در حال مقايسه اتومبيل، خانه، شغل، همسر، لباس، ثروت و... خود با ديگران هستيم در نتيجه در پايان روز ديگر اعتماد به نفس و احساس مثبتي برايمان باقي نمي ماند.

به جاي اين كار بهتر است:
خودتان را با خودتان مقايسه كنيد: ببينيد چقدر رشد و پيشرفت داشته ايد و چقدر درجا زده ايد. به كدام هدف هايتان رسيده ايد و چه هدف هايي براي آينده داريد و موانع رسيدن به آنها چيست؟

مهربان باشيد: نحوه فكر كردن ما در مورد ديگران تاثير زيادي بر احساس ما نسبت به آنها دارد و بر رفتارمان تاثير مستقيم مي گذارد. با آنها مهربان باشيد و خوب قضاوت شان كنيد. اگر اين طور فكر كنيد و به اطرافيان كمك كنيد با خودتان هم مهربان تر خواهيد بود. بنابراين به نكات مثبت خود و ديگران بينديشيد.

چسبيدن به گذشته و آينده


فكر كردن بيش از اندازه به گذشته و يادآوري خاطرات ناراحت كننده به انسان صدمه مي زند. از طرفي توجه بيش از حد به آينده و فكر اينكه در آينده چه اتفاقاتي خواهد افتاد هم چندان خوب نيست. مطمئن باشيد كه اهميت ندادن به زمان حال تنها باعث مي شود اتفاقات خوشايند و تجربيات خوب بسياري را از دست بدهيد. بنابراين سعي كنيد زمان بيشتري را به حال اختصاص دهيد و هر كاري را با توجه كامل به انجام برسانيد.

تمركز بر جزئيات منفي زندگي


مطمئن باشيد كه ديدن جوانب منفي زندگي و شخصيت فقط باعث ناراحتي بيشتر مي شود و روحيه شما و اطرافيان تان را پايين مي آورد.

يك راه غلبه بر اين عادت بد، از بين بردن عادت كمالگرايي است. بدين ترتيب قبول مي كنيد كه هر كاري بالا و پايين دارد و نمي توان هر كاري را در نهايت كمال انجام داد. راه ديگر آن است كه سعي كنيد سازنده باشيد نه اينكه فقط غر بزنيد و موضوعات منفي را بر زبان آوريد. به دنبال راه حل باشيد.

محدود كردن خود به خاطر حرف مردم


اگر فقط به اين فكر مي كنيد كه اگر فلان كار را انجام دهم، مردم چه مي گويند، زندگي خود را محدود كرده ايد. در اين صورت هميشه فكر مي كنيد در تمام مشكلات مقصر هستيد و از شما انتقاد مي كنند. در اين صورت به احتمال زياد انساني ناراحت و خجالتي هستيد.

بدانيد كه مردم آنقدرها هم مراقب كارهاي شما نيستند: آنها گرفتاري هاي خودشان را دارند و ديگر فرصت آن را ندارند كه مرتب ببينند شما چه كرده ايد و كجاي كارتان غلط است. بنابراين تا اين اندازه خود را در منگنه قرار ندهيد!

به كارهاي ديگران تمركز كنيد: به جاي اينكه مرتب فكر كنيد مردم درباره شما چه مي گويند كمي هم شما روي كارهاي اطرافيان تمركز كنيد. به آنها فكر كنيد و ياري شان رسانيد. بدين ترتيب اعتماد به نفس بالاتري خواهيد داشت و كمتر به اين چيزها مي انديشيد.

پيچيده كردن زندگي

زندگي به اندازه كافي پيچيده است و به اندازه كافي استرس و ناراحتي به وجود مي آورد. ديگر شما آن را پيچيده تر نكنيد. انسان توانايي آن را دارد كه با ايجاد عادت هاي جديد، زندگي اش را آسان تر كند.
كارها را با تقسيم كردن ساده تر كنيد. در كارهايتان اولويت بندي كنيد و آنها را به ترتيب اولويت انجام دهيد.
دورتان را شلوغ نكنيد. همه اشيا و چيزهايي كه ظرف مدت يك سال گذشته به آن نيازي نداشته ايد را از خود دور كنيد.

حرف بزنيد و با ديگران ارتباط برقرار كنيد. سعي كنيد با حرف زدن مشكلات و افكار منفي را حل كرده و به حداقل برسانيد.

وقتي استرس داريد يا مشكلي شما را خسته كرده است، از راه شكم نفس بكشيد و ۲ دقيقه نفس تان را نگه داريد سپس با تمركز نفس را بيرون بدهيد. اين كار به شما آرامش مي دهد و مي توانيد با فكر بازتري به مشكل بپردازيد و آن را حل كنيد



نوشته شده در تاريخ سه شنبه هفتم آبان ۱۳۹۲ توسط آخاله از منابع دیگر


 

شارژ ایرانسل

فروشگاه اينترنتي ايران آرنا

دانلود

دانلود