نظر منتشر شده
۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 203590
قيمت جان انسان فقط ١٦٠٠٠تومان
بخش تعاملی الف - مهدی عابدی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۰
از خواندن تيتر تعجب نكنيد. ماجرايي كه می خواهم برایتان تعريف كنم عين واقعيت است و از سايت الف خواهش ميكنم كه منتشرش كند. شايد مسئولين محترم فكري و تدبير كنند.

قصه از آنجا شروع شد كه خانواده محترم همسر بنده تصميم گرفتند براي تعطيلات عيد قربان به يك سفر سه روزه به همدان بروند. عيال بنده نيز اصرار كرد كه ما هم همراهشان به اين سفر بريم. چهارشنبه صبح زود راه افتاديم. بعد از سه ساعت به اين شهر تاريخي رسيديم. الحق و الإنصاف جاده و اتوبان خوبي ساخته شده كه شما اصلاً احساس خستگي نمي كنيد. ازابتداي ورود به شهر، تبليغات گسترده اي درباره مجموعه تاريخي گنجنامه و بزرگترين تله كابين خاورميانه نظر شما را جلب مي كند.

ما هم تصميم گرفتيم روز پنج شنبه ١٣٩٢/٧/٢٥ از اين مجموعه ديدن كنيم كه اي كاش پایمان مي شكست و نمي رفتيم. در بدو ورود متوجه شدم كه تله كابين مجموعه كار نمي كند. وقتي از مسئول محترم علت را جويا شدم، گفت؛ «قطعي برق از طرف سازمان برق همدان»! نگاهي به أطراف انداختم و ديدم بقيه وسائل برقي همه كار مي كنند. تا خواستم سوال كنم، مسئول مربوط غيبش زد. به هر حال چند دستگاه بازي هاي كامپيوتري آنجا بود كه بچه ها مشغول بازي شدند و من هم موضوع را فراموش كردم. درست زماني كه خواستيم از مجموعه خارج شویم، ناگهان اعلام كردند برق تله كابين وصل شده و مي توان با تهیه بليط، از آن استفاده كرد.

بچه ها با ذوق إصرار كردند سوار شويم. با اين كه دلم گواه مي داد يك جاي كار إيراد دارد، تسليم شدم و خلاصه دو تا كابين گرفتيم و ٨ نفر سوار كابين شديم كه چهار نفرمان بچه هاي زير ده سال بودند. تله كابين حدوداً از سه كوه مي گذرد و ايستگاه آخر در جايي به نام دشت ميشان توقف مي كند. دشت ميشان تا همين يك سال پيش يكي از مكان هاي ييلاقي عشائر محترم بوده كه داري سرچشمه و پوشش گياهي خاصي بوده كه متاسفانه به علت افتتاح تله كابين مذكور دارد، از حالت طبيعي خودش خارج مي شود و جايي كه مي توانست يكي از زيبايي هاي طبيعي ايران باقي بماند، براي منفعت طلبي يك عده به محل درآمد شخصي تبديل شده و آن بالا به جز آشغال هاي پلاستيكي روي زمين چيز ديگه اي ديده نمي شود.

به هرحال به علت سرما، تصميم گرفتيم سريع برگرديم كه مسئول مربوطه گفت مشكل برقي به وجود آمده و نمي شود از تله كابين استفاده كرد. حدود يك ساعتي آن بالا در سرما مانديم و همان جا متوجه شديم تله كابين از ديروز با سوختن يكي از قطعات برقي از كار افتاده بوده و صبح با توجه به تعطيلات و آمدن توريست زياد، مسئولين محترم دلشان نيامده از اين درآمد بگذرند و با تعمير كردن يا بهتر بگویم سمبل كردن قطعه سوخته شده، يك جوري تله كابين را راه اندازي مي كنند.

در حالي كه قانوناً مي بايست تا تعويض قطعه مورد نظر، از تله كابين استفاده نمی شد. به هر حال بعد از يك ساعت ديديم آقايي آمد و گفت مشكلي پيش آمده كه برق تله كابين وصل نميشود. فعلاً با ديزل كار مي كند ولي چون برق ندارد، سرعتش كم است و حدود يك ساعتي طول مي كشد تا به پايين برسيد. انتخاب با خودتان است، مي توانيد برويد يا اينجا صبر كنيد تا برقش وصل شود. به علت سرماي زياد تقريباً اكثر مردم تصميم گرفتند كه سوار شوند. ما هم سوار شديم.

هنوز ده دقيقه اي حركت نكرده بود كه ناگهان تله كابين از حركت ايستاد. حالا شما تصور كنيد توی آن ارتفاع، باد شديد هم شروع شده بود. تله كابين هم بر اثر حركت باد تكان هاي شديدي مي خورد. ما چه حالي پيدا كرده بوديم. بيست دقيقه در اون وضعيت مانديم، بچه ها و همسرم به شدت ترسيده بودند. دخترم مثل بيد ميلرزيد و گريه مي كرد، هيچ خبري از كمك نبود. ناگهان فكري به ذهن همسرم رسيد. به پليس ١١٠ زنگ زد. بايد اعتراف كنم آن مأموري كه پاي تلفن بود، واقعاً انسان فهميده اي بود. شروع به دلداري دادن به ما كرد و گفت؛ همين الان با مسئولين تله كابين تماس مي گيرد و موضوع را پيگيري ميكند. جالب اينجاست که در تمام اين مراحل براي حفظ آرامش ما تلفن را قطع نكرد. او گفت اگر مسئولان تله كابين كاري انجام ندهند، پليس خيلي سريع به كمك ما خواهد آمد. همين جا مي خواهم به خاطر مسئوليت پذيري این پليس، تشكر كنم.

حرف هایش باعث آرامش ما شد. به هر حال فكر می كنم، تماس پليس با مسئولان تله كابين كار خودش را كرد و تله كابين به راه افتاد. حالا با آن حال، ما رسيديم پايين. مسئول قسمت پايين تله كابين كه يك خانم بود، با بي ادبي هر چه تمام به جاي عذرخواهي و كمك، به من كه داشتم به خانمم كه حال مساعدي نداشت، كمك مي كردم، پياده بشود، گفت؛ زود باشيد مردم مي خواهند سوار شوند. همسر من كه خيلي عصباني بود و ترسيده بود، به آن خانم گفت؛ چرا داريد باز مردم را سوار مي كنيد؟ شما كه مي دانيد تله كابين ايراد برقي دارد. جان مردم ارزشش براي شما چقدر است؟ خانم مسوول هم با لحن بسيار زننده جواب داد؛ مگر شما مسئول جان مردميد؟ به شما چه؟

خلاصه بحث و دعوا شروع شد. جالب اينجا بود كه آن خانم مرتب مي گفت، به ما چه كه اين اتفاق افتاده، مي خواستيد سوار نشوید! كار بالا كشيد كه گفتن همه جزئيات اينجا نمي گنجد. آن خانم در انتها پولي كه ما پرداخت كرده بوديم را با بي ادبي به همسرم داد و گفت؛ شما براي پس گرفتن پولتان اين شلوغ بازي ها را در آورديد! در آخر مدير مجموعه آمد. خيلي مودبانه و با لحن عذرخواهي ما را از مجموعه بيرون كرد كه البته فكر كنم بيشتر نيتش اين بود که يك وقت مشتري هاي جديدي كه وارد مي شوند، چيزي از ماجرا نفهمند.

بعد كه بيرون آمديم، با كمي تحقيق متوجه شديم، اين تله كابين قبلاً هم تعدادي كشته داده و مسئله فقط با تيتر چند روزنامه در قسمت حوادث بدون پيگيري به پايان رسيده و كلاً از نظر استاندارد ايراد دارد و هيچ نظارتي بر آن صورت نمي گيرد. ما همان روز به تهران برگشتيم. اين سه شب گذشته، دخترم شب ها با جيغ، نيمه هاي شب از خواب بلند مي شود و مي گوید خواب مي ديده دارد از تله كابين پرت مي شود! حالا سوال اينجاست؛ آيا جان انسان ها ارزشش ١٦٠٠٠تومان بليط رفت و برگشت يك تله كابينه؟
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۰۸:۵۵:۱۳
اگه توجه کرده باشین کابینها بسیار فرسوده هستند با اینکه 3-4 سال بیشتر نیست که افتتاح شده !!!!
تله کابین دسته دوم از سوئد (فکر کنم ) خریداری شده .... یعنی از نظر اونا فرسوده بوده و با یه دستگاه به روز و نو جایگزین شده (1750532) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۵:۳۴:۲۵
اون سوئدی فهم نداره!!! اینا هنوز کار میکنن (1751037) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۰۹:۱۲:۳۱
دو سال پیش در همان محوطه گنجنامه ، به دلیل وجود مسیرهای شنی و شیب دار در محوطه پایین، بنده پایم سر خورد برای اینکه بچه در آغوشم آسیب نبیند، با صورت به زمین خوردم و باعث شد که چانه ام پاره شود و حدود 5 بخیه بخورد...
ارزش جان انسان خیلی کمتر از این ها است.... (1750541) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۰۹:۱۴:۳۸
کشور جهان سومی
معضلات فراوان بخش های تفریحی و گردشی
هر جای گردشی رو فکر کنید سو مدیریت کاملا ملموس است .
لطفا دولت محترم جدید اقدام فرماید . (1750546) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۱:۴۹
داداش من کجای کاری دو چیز که مدتهاست
توایران ارزش نداره وقت وجون آدمهاست.بروخداروشکرکن که سالم برگشتی سرخونه و زندگیت. (1750553) (alef-10)
 
علی ویسی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۰۹:۳۷:۵۲
اقای محترم سعی کن واقعیت رو بیان کنی و مغرضانه صحبت نکنی تا الان تله کابین هیچ مشکلی نداشته و کشته ای که گفتید کذب محضه شما بهتربود بجای اینکه با اون خانوم بحث میکردید با مسئولین تله کابین صحبت میکردید واین طوری با آبروی یک شهر بازی نکنی (1750570) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۰:۱۲:۵۲
واقعیت غیر از این چیزی که این هموطن گرامی مطرح کردن نیست. شما لطفا چشمت رو به رو ی حقایق نبند برادر. (1752925) (alef-15)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۰:۱۶:۵۶
اولا آدم از این جوری حوادث متاسف میشه چون اصلا حادثه نیست و طمع ورزی و اعلامیه عملی برای ارزش ندادن به جان و سلامتی انسانهاست.
ثانیا کار این هموطن تهرانی را باید ستود چون با وجود این که میدانسته با این نوشته ها کاری انجام نمیشه ، باز به وظیفه انسانی خود عمل کرده است.
ثالثا دعوای این هموطن با مسئولین بی مسئولیت تله کابین کارساز نمیتوانست باشد .چون آنهائی که از دل حاثه برگشته بودند از تدبیر بی تدبیر دست اندر کاران تله کابین برگشته بودند و آنهایی که میرفتند به امید نجات از سقوط ، پرواز میکردند. (1750589) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۰:۴۳:۵۱
غصه تله کابین رو بخوریم یا لاستیک اسکانیا رو یا فرهنگ بد رانندگی مون رو یا رشد منفی 5 درصدی اقتصادی یا بابک زنجانی وو...
مورد زیاده از کنترل دیگه خارجه (1750611) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۰:۴۹:۴۱
وحید
سلام.
خدا به شما رحم کرده .
خیلی ازشهربازیهای کشور هم بسترحوادث تلخ هستندومثل پارک ملت مشهد. (1750614) (alef-10)
 
has
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۱:۱۸:۳۷
همه جا همین جوره کسی جوابگو نیست مقصر رسانه ملیه (1750635) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۱:۳۹:۲۹
آنکه البته به جایی نرسد فریاد است .... (1750664) (alef-10)
 
محمدحسین
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۰۶:۴۱
باید پیگیری بشه. چند تا هم کشته داده. شما این همه نظام سرمایه داری رو تقبیح می کنین می گین همه چی شون پوله. اونوقت خودتون به خاطر درامدزایی جون این همه ادم رو به خطر می اندازین!!! (1750710) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۵۳:۳۹
واقعا تاسف! آقای نجفی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگردی بهتر است ابتدا به جای اینکه بروند آمریکا دنبال توریست بگردن بیارن ایران اینکار رو نکنن چون همون آبروی ما ایرانی ها بیشتر میره.
کاش به جای توریست خارجی اول فکری به حال سر و سامان دادن به این مسایل باشیم نه اینکه توریست خارجی را بیاوریم و بعد خود ش و هموطناش پشت دستشون رو داغ کنند که پاشون رو ایران بذارند (1750782) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۲:۵۵:۲۸
سلام دوست گرامی
من اهل همدان هستم و بسیار باعث شرمساری و تاسفم هست که برای شما و خانواده محترمتون چنین اتفاقی افتاده، همونطور که فرمودید این تله کابین در اوایل افتتاح منجر به مرگ چند تا از هموطنانمون شد اما دریغ از کمی مسئولیت دریغ از کمی وجدان، مشکلات و معضلات شهر همدان که بعنوان شهری تاریخی و توریستی با قدمتی چند هزار ساله محسوب میشه در این چند سال اخیر بعلت نوع مدیریت این شهر دچار بحران و کاستی های شدیدی شده است چه در قبال مسافران این شهر چه خود مردم بومی این شهر و یا حتی استان که در این متن نمیگنجد، شما فرمودید 16000تومن؟ اما در تابستان گذشته بشخصه در شهر بازی همدان شاهد ماجرایی بودم که بیش از پیش متوجه شدم جان مردم حتی 2000تومن هم ارزش نداره، من بعد از سالها بخاطر بچه نوجوان فامیلمون به درخواستش جواب مثبت دادم و سوار وسیله ای به اسم کشتی پرنده شدیم یا یه همچین اسمی که با یک سرعت خاص بسمت چپ و راست حرکت میکرد این وسیله طوری بود که حتی من بعنوان یه فرد بالغ به سختی خودم رو از افتادن حفظ میکردم در هر صورت دستگاه تازه حرکت کرده بود که صدای فریاد یک آقایی که با همسر و دوتا بچه 3-2 سالش سوار شده بودن مارو متوجشون کرد متصدی دستگاه رو نگهداشت و همه رو پیاده کرد(بدون اینکه پولمون رو برگردونه) اون آقا و خانوادش هم سریعا پیاده شدن و بدون اینکه معترض و شاکی بشن سریعا پایین اومدن و بخاطر شوکی که بهشون وارد شده بود سریع از اونجا دور شدن، من پیش متصدیش رفتم و گفتم شما چطور اجازه دادید که دو تا بچه خردسال که توان حفظ خودشون رو ندارن سوار این دستگاه بشن و حتی به پدرشون هم اخطار ندادید؟ فک میکنی چی جوابم رو داد؟ به ما مربوط نمیشه خودشون باید مواظب باشن، این اتفاق بقدری واسم سخت بود که اومدم با فضای سبز که مسئول اونجا حساب میشه تماس گرفتم و شرح اتفاق رو واسشون توضیح دادم، میدونی چی بهم گفت؟ گفت واسه اینکه ما بتونیم کاری کنیم باید حضورا بیای اینجا شکایت نامه پر کنی و... ببین دوست عزیز من بعد از چند سال یکبار هچین کاری کردم شما خودت حساب کن ببین روزی چندتا از این دست اتفاقها میفته و هیچ شخص پاسخگویی هم پیدا نمیشه، متصدی دستگاه بازی شخصی غیر مسئول بی وجدان و طلبکار از مردم و هیچگونه نظارتی هم از طرف شهرداری وجود ندارد تنها این وسایل را اجاره داده و دیگه با بقیه اتفاقات کاری ندارند، اما دوست گرامی ما مردم هم در جلوگیری از ادامه افتادن این اتفاقات مقصر هستیم اگه در اینطور وقایع که پای جان و آبروی آدمها در میان هست پشت هم قرار بگیریم و به سادگی گذشت نکنیم و پیگیر بشیم حتی اگه به اندازه ذره ای هم باشه چه بسا از بروز فاجعه ای بزرگتر در آینده جلوگیری کنیم، شما وقتی بعد از گذران همچین اتفاق تلخ و دردناکی با بی ادبی و گستاخی مسئولین مربوطه مواجه شدید از اونجایی که کاملا حق با شما بوده و مردمی هم واسه شهادت دادن صحت گفتارتون بودن نباید به راحتی گذشت میکردید و اجازه میدادید اینطور بیشرمانه باهاتون برخورد کنند و پای پلیس رو باید به این جریان باز میکردید میدونم بعنوان یک مسافر واستون سخت بود اما چه بسا این پی گیری شما باعث میشد کمی از اتفاق و رویداد ناگوار دیگه جلوگیری بشه، متاسفانه اینطور وقایع و بی مسئولیتی ها و نداشتن کمی احساس وظیفه در تمام امور نهادینه شده، به مردم تنها بعنوان یک منبع سود و درآمد نگاه میشه همین و بس، اگه صلاح میدونید واسه اینکه دخترتون در آینده دچار مشکلی نشه اون رو پیش یک روانشناس حاذق ببرید. در پناه حضرت حق (1750789) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۳:۳۵:۱۷
کسی شما را مجبور به سوار شدن نکرده بود (1750851) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۴:۲۳:۱۷
به گمانم همون مسئول بی مسئولیتی هستی که رفتار زشت و زننده ای با این خانواده داشته؟ مگه نه؟! (1750936) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۴:۳۴:۵۸
خدا کمکت کنه دوست عزیز!!! (1750952) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۳:۱۹
سلام
آقا این چه حرف که شما میزنید
اگه خود شما هم جای این بنده خداها بودید باز هم این حرف رو می زدید (1751011) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۶:۳۰:۵۱
عجب منطق جالبی دارید!
پس می توان گفت اونهایی هم که کشته شدن کسی مجبورشون نکرده بود!؟

اگر در کشوری زندگی می کردی که قانون به سختی اجرا می شد اون موقع به شما می گفتند:
"کسی مجبورت نکرده بود که تله کابین بزنی و باعث بخطر افتادن جان انسانها شوی. حالا هم برو جریمه رو پرداخت کن" (1751099) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۷:۱۳:۲۵
وقتي كه مكان درش باز است يعني مردم را دعوت ميكنند، يعني همه چيز رو به راه است، يعني امنيت است، يعني ميشود اوقات خوشي داشت، يعني ميشود براي ساعتي غمها و فشارهاي زندگي را فراموش كرد، يعني دل بچه را ميشود شاد كرد. (1751146) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۷:۱۴:۰۳
درود به انسانيت آن پليس خوب. خدا اجرش دهد. (1751147) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۸:۰۵:۲۷
براي طرز فكرتت متاسفم (1751213) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۰۸:۰۸:۴۹
chera janabe aghaye najafi mozoe ra peygiri nafarmodehand nakone in majmoe male az mabetarane (1751823) (alef-6)
 
کارشناس
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۱۰:۰۱:۴۷
برادر, این تجهیزات مشمول استاندارد و ایمنی اجباری هستند. مثل وسایل حمل و نقل مسافر. با این توجیه نمی توان جان افراد رو بخطر انداخت. (1751861) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۲۱:۵۰:۵۷
خداییش خیلی ........ هستی. جای خالی را خودتان پر کنید. (1752474) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۰:۲۰:۳۷
واقعا از این حس هم نوع دوستیت ممنونم.به جای همدردی این حرفو میزنی؟ (1752940) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۶:۰۳:۳۵
دلیل مسائلی این چنین جو ضد شفاف سازی در کشور است. (1753788) (alef-15)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۳:۳۷:۲۰
16000 تومن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دلت خوشه هااااااااااااااااااااااااااااااااااا (1750854) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۳:۴۶:۵۲
درود بر تحليلت (1750884) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۳:۴۹:۱۲
ممنون از خبر رسانی. من این متن را خوندم ولی مطمئن هستم که حتی یکی از مسئولین به خودش زحمت نمیدهد که این را بخواند تا چه برسد به اینکه پیگیری کنند. (1750887) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۵:۱۲:۲۲
این تله کابین قبلا هم از این مشکلات داشته که اخبار اون رو پوشش داد و مسئول تله کابین به مردم میگفت : "میخواستین سوار نشین"!!! (1751010) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۵:۲۳:۱۸
برادر من اینجا ایرانه !!!چی فکر کردی ؟ (1751027) (alef-6)
 
عضو هیات علمی دانشگاه
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۰۵:۰۹:۱۰
با گفتن این جمله مشکلی حل نمی شه! بلکه باید از این نویسنده ارجمند تشکر کرد که توانسته اند، مشکلی را عریان کرده تا برای آن راه حل پیدا شود. با گفتن این که اینجا ایرانه! فقط دل شما خنک می شود، بدون اینکه چیزی عاید کسی شود و یا خشتی روی خشتی گذاشته شود. ایران اگر ایران است، به علم همت برخی و نشستن برخی دیگر در این نقطه از پیشرفت قرار دارد. به عبارت دیگر میزان همت ما است که موجب پیشرفت بیشتر نسبت به برخی کشور و بی خیالی ما موجب عقب ماندگی ما نسبت به برخی کشورهای دیگر شده است. هر چه تعداد شهروندان متعهد در این جامعه بیشتر شود، می توان گفت که یک گام دیگر به پیشرفت نزدیک تر شده ایم. ضمناً پیشرفت یک شبه و یک روزه نیست، با ساختن، گفتن، انتقاد کردن و رفع ایرادات اسن که یک جامعه پیشرفت می کند و نه با جملاتی مانند ولش کن! و یا اینجا ایرانه!
اگر یک گام بخواهم جلوتر بروم، باید بگویم این جملات نشانه ای از عدم تفکر است و حتی در گامی جلوتر باید بگویم که حتی انتقاد صرف، اگرچه بسیار مفید است، ولی سطح پایینی از تفکر محسوب می شود (اگر چه نسبت به صاحبان جملات بی قیدانه ولش کن و اینجا ایرانه!، بسیار بسیار والاتر و ارجمندتر محسوب می شوند). به عبارت دیگر ارزش اصلی در ساختن است و آن جا هنر ما معلوم می شود.
مثلا من می توانم الان نسبت به سایت الف هزار انتقاد (درست و غلط) وارد کنم. ولی آیا خودم می توانم سایتی بهتر از آن درست کنم!؟
پس:
1- از گفتن جملات قلندرانه اینجا ایرانه! چیزی در می نمیاد! باید پرهیز کرد.
2- حرمت کسانی که ایراد بخش هایی که با آحاد جامعه سروکار دارند را برملا می کنند، باید نگهداشت و از آنها قدردانی کرد.
3- وظیفه دولتمردان و متخصین جامعه تدوین استانداردهای لازم ، نظارت بر حسن اجرای فعالیت هایی است که توسط عموم مردم و برای مردم انجام می شود.
4- کسانی که وارد فعالیت های عمومی می شوند، نسبت به کسانی که خارج گود هستند، مقدم تر هستند، ولی در صورتی که استانداردهای لازم را رعایت کنند. در صورت هر گونه تخطی باید بشدت با آنها برخورد کرد و همت بیشتر آنها برای ورود مجوزی برای کار خلاف نیست. (1751778) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۷:۴۵:۴۵
اين متن را به ايميل آقاي نجفي ارسال كنيد، ايشا انسان منطقي و فهيمي هستند و به مشكل رسيدگي خواهند كرد (1751183) (alef-10)
 
میثم
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۸:۱۵:۳۵
16000 تومن خیلی خوبه (1751226) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۱۹:۳۰:۵۷
اگررسانه ها این گونه موارد را به مردم اطلاع رسانی کنند حداقل آدم حواسش جمع می شه و کسی سوار این ارابه های مرگ نمی شه ! (1751324) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۲۰:۳۲:۰۹
من می خواستم تاسف خود را از بی لیاقتی وبی کفایتی مسئولان این مرکز تفریحی اعلام بکنم که موضوع گردشگری وتوریسم د ر افکار واندیشه مسئولان به عنوان یک صنعت درامد زا واشتغال معنی ومفهومی ندارد وبود و نبود گردشگری داخلی برای این تیپ افراد بی مسئولیت فرقی ندارد از این افراد که متولی گرد شگری مراکز استان تاریخی همدان شده اند سئوال ساده ای بکنید که مفهوم گردشگری چه هست وچه تبعاتی دارد ونقش گردشگری در اقتصاد شهر چه هست ؟ ابتدا باید افراد اموزش ببینند ومهارت پیدا کنند ودر مقابل مردم احساس تعهد کنند ووظایف خود را درست عمل کنند ودستگاها باید از هر حیث چک شده باشد تا حادثه ای ویا ناراحتی برای مسافران درست نکند واگر خدای ناکرده حوادثی رخ دهد باید سریعا" رسیدگی شود ونباید با این بر خورد ناشایست گردشگری شهر تاریخی همدان زیر سئوال برود
مردم باید مشکلات را به مسئولین ورسانه ها در میان بگذارند تا وضعیت مدیریت ناتوان را تغییر دهند وافراد متعهد ومسئولیت پذیر در راس امور قرار گیرند مردم واهالی شهر چوب بی کفایتی مسئولین بدون تخصص را می پردازند مردم از دولت توقع دارند مدیران شایسته را بر مسند امور نصب کنند ومدیران ضعیف ونا توان را از مدار تصمصم گیری وتصمیم سازی حذف نمایند تا صنعت گردشگری استان اسیب نبیند سال 2012میلادی کشور ترکیه 24 میلیارد دلار سود برده است وحدود 32 میلیون نفر از کشور ترکیه بازدید کرده اند کشور ما از نظر منابه جزء 10 کشور اول جهان هستیم ولی صنعت توریسم ترکیه کجا؟ وصنعت توریسم ایران کجا؟ همه در فکر این هستند که مبلغ ناچیزی از پول نفت که سرمایه نسل اینده هست برداشت وامورات خود را بگذرانند . (1751424) (alef-10)
 
میثم ص
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۰۷:۲۵
اینـجــــا ، زمین …
ارزانــــتر از هـمه چـــــیز ، انــسان !
نـــــرخَ ش هـــــم بـــــروز نــیست !
امّــــا ،
مصـــرفـش تـــــاریـــــخ دارد !
سلام ، تـــــولــــــیدَش !
و انــــــــقضـــایــــــــش ؛
خــــداحــــافــــظ !

((حالا خودتون قضاوت کنید)) (1751579) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۴۱:۵۵
برو خدا رو شکر کن که زنده ای اینجا جان انسان بی ارزش ترین چیزه (1751616) (alef-6)
 
سید
۱۳۹۲-۰۸-۰۹ ۲۳:۵۴:۲۸
تا زمانی که این مراکز را در مزایده و مناقصه برنده میشوند و شخص برنده شده با سود کمتری یکجا ان را به پیمانکاری دیگر میسپارد وضع به همین گونه باقی خواهد ماند (1751638) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۰۴:۰۰:۰۱
ای بابا
وقتی صدها نفر تو پژو 405 آتیش گرفتن فقط به خاط یه بست روی شیلنگ که سه تاش هزار تومن هم قیمت نداشت و ایران خودرو بعد از یک سال و اندی تازه قبول کرد که یه مشکلی تو تولیدات 83 به بعد بوده و بعدشم هیچ گونه عذر خواهی از مردم نکردن و این در حالی بود که بارها و بارها تو شبکه های خبری داخلی و تلویزون مطرح شده بود
حالا به نظر شما قضیه بالا خیلی عجیبه ؟!!! (1751773) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۰۴:۰۲:۴۶
اگه اون موقعی که باعث شده جون انسانهای بیگناه بیخود و به خاطر سود خودش تلف بشه میگرفتنش و دادگاهیش میکردن به خاطر قصور در امر مجازاتش میکردن الان بر نمیگشت بگه میخواستی سوار نشی
پر رویی هم حدی داره به خدا ... (1751774) (alef-15)
 
من وما
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۱۳:۵۸:۵۷
من خودم بچه لرستانم.معلمم.
چند تا دختر سوار یه پژو شماره ...................بودند.من هم دور میدان شقایق با پای پیاده در حال رفتن سر کار بودم(ساعت8و10 دقیقه)
با سرعت بالا به من زدن (خندیدند)و من تا 2 روز توان راه رفتن نداشتم.
پس ازطی مراحل قانونی و پس از 10 روز الاف بودن:

قاضی:چون شما به پزشک قانونی نرفتید ودر ضمن هیچ آسیبی ندید پرونده همین جا مختومه می شود.

پس ارزش و آبروی انسان چه میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1752051) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۱۵:۰۹:۱۱
پرونده زیاد روی هم تلمبار شده هدف الان اینه که پرونده جدید درست نشه شما اگر که صدمه منجر به مرگ داشتید مراجعه کنید رسیدگی میشه (1753639) (alef-15)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۱۵:۴۳:۱۲
شهر بازي مشهد هم تا بحال 3 تا كشته و زخمي داده.
همين طور كه مي بينيد خبر دادن منم دقيقا شبيه مسولينمون شده طوري آمار مي ديم كه متوجه نشم جند تا كشته و چند تا زخمي. (1752151) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۲۰:۰۴:۱۲
آفرین به الف که مطلب رو گذاشت رو سایت (1752381) (alef-15)
 
نسیم
۱۳۹۲-۰۸-۱۰ ۲۱:۵۵:۴۵
جهان سوم جائی است که مردم تلف می شوند تا ده درصد زندگی!!!!!!!کنند! (1752480) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۰۰:۵۱:۵۴
شهربازی کرمان،همه دستگاه های بالا رونده ش کابوس مرگو به آدم میدن.یکیش استاندارد نیست.تو ارتفاع بیست متری خدا رو باهمه وجود قسم میدادم که پرت نشم پایین.کل حفاظم بند شل و ولی بود که روسینه م بود.نه کمربند نه حفاظ پا.هیچی (1752669) (alef-15)
 
امید
۱۳۹۲-۰۸-۱۱ ۰۱:۳۳:۵۰
متاسفانه تو این مملکت جان انسانها 16000تومان نه بلکه 16ریال هم ارزش نداره وسایل اسقاط شده ی خارجی ارزششون بیشتر از مردمه. (1752687) (alef-15)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.