۷۴۰۰۷
۱۳۵ نظر
۱۵۹۳۲
۱۳۵ نظر
۱۵۹۳۲
پ

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

باورتان می شود که قبیله آدمخوارها هنوز هم وجود داشته باشد، قبایلی که درمانش هنوز با شکار انسان های دیگر روزگار می گذرانند، آدم هایی که هنوز نمی دانند در چه قرنی زندگی می کنند و دنیا چقدر تغییر کرده است.

ماهنامه همشهری سرنخ: باورتان می شود که قبیله آدمخوارها هنوز هم وجود داشته باشد، قبایلی که درمانش هنوز با شکار انسان های دیگر روزگار می گذرانند، آدم هایی که هنوز نمی دانند در چه قرنی زندگی می کنند و دنیا چقدر تغییر کرده است. اگر باورتان نمی شود بد نیست که بدانیدن مردمان قبیله «کرووای» که در نقاط دور از دسترس جنگل های پاپوآ در اندونزی زندگی می کنند، هنوز هم مانند انسان های اولیه، آدمخوار هستند.

قبیله کرووای (Korowai) که به نام «کولوفو» نیز شناخته می شود، متشکل از حدودا ۳۰۰۰ نفر است که در جنوب شرق پاپوآ در گینه نو اندونزی زندگی می کنند. افراد این قبیله در منطقه ای زندگی می کنند که در سراسر تاریخ کمتر انسانی به آنجا رفت و آمد کرده است و به همین دلیل آنها تا سال ۱۹۷۰ از اینکه در نزدیکی آنها شهرهایی وجود دارند که در آنها نیز انسان هایی ساکن هستند، خبری نداشتند.

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

با شرایط خاص این منطقه، می توان گفت که محل زندگی این قبیله قلمروی مجزا از دنیای امروز است، آنها ماهرترین شکارچیان تاریخ هستندکه کمتر انسان یا حیوانی توانسته است از دستشان جان سالم به در ببرد.

آنها در ماهیگیری نیز تبحر خاصی دارند. ادعا می شود که کرووای تنها قبیله آدمخوار بازمانده از قرون گذشته است که مردمانش همچنان به رسم پیشنیان خود به زندگی ادامه می دهند، آنها هنوز هم در جنگ ها و برای دفاع از خود از تیر و کمان استفاده می کنند. در حالی که حتی در شهرهای نزدیک به محل زندگی این قبیله، از سال 1964 تا به حال دیگر از تیر و کمان، تنها به عنوان یک وسیله ورزشی استفاده شده است.

اولین آشنایی با دنیای خارج

اولین ارتباط مردمان این قبیله با انسان هایی غیر از اعضای قبیله خودشان، در اوایل سال های 1970 صورت گرفت.

یک محقق هلندی به نام «جوانز ولدویزن» که به جنگل های ناشناخته سفر می کرد تا با قبایلی که هنوز مانند انسان های اولیه زندگی می کنند، ملاقات کند به محل زندگی اعضای این قبیله رفت و از آن زمان به بعد، مردمان این قبیله کمابیش از دنیایی غیر از دنیای خود مطلع شدند.

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

در سال 2006 زمانی که خبرنگاران برنامه 60 دقیقه، برای تهیه گزارش از این قبیله آدمخوار به این منطقه رفته بودند، ادعا کردند که با چشم خود آدمخوار بودن آنها را دیده اند.

نحوه زندگی افراد قبیله کرووای به طور کلی عجیب و غیرعادی است، خانه های آنها بر فراز درختان در ارتفاعی حدودا 30 تا 35 متری از سطح زمین قرار دارد، البته طبق تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که چون میزان بارندگی در این منطقه بسیار زیاد است و هر لحظه امکان وقوع سیل وجوددارد، آنها خانه های خود را بر بالای درختان بنا می کنند تا بتوانند از سیل و همچنین گزیدگی حشرات کشنده و حمله قبایل دیگر در امان بمانند.

البته خانه های امروزی آنها در ارتفاع کمتر و در حدود 8 تا 12 متر بالاتر از سطح زمین ساخته می شوند. این خانه ها آنقدر مقاوم ساخته می شوند که گنجایش و تحمل وزن بیشتر از 12 نفر را هم دارند، زیرا افراد این قبیله بیشتر خانواده های پرجمعیت هستند.

آنها بیشتر اوقات، تنه درختان را تراشیده و از آنها به عنوان پلکان استفاده می کنند. این خانه ها برای اولین بار در سال 2003 و توسط یکی از خبرنگاران بی بی سی کشف شد اما آنها از طریق هوایی از این منطقه فیلمبرداری کرده و هرگز جرأت نکردهاند به این منطقه نزدیک شوند. آدمخواری تا اوایل قرن 19 به طور کلی از بین رفته و حالا کرووای تنها قبیله در دنیاست که هنوز هم آدمخوار هستند. آنها اعتقاد زیادی به شیاطین و ارواح دارند، به همین خاطر اگر خانواده ای توسط خانواده ای دیگر ازار ببیند، می توانند طبق آداب و رسوم قبیله، افراد خانواده مهاجم را کشته و حتی آنها را بخورند.

جادوگران قبیله به کسانی که به خاطر کمبود امکانات و سختی زندگی در جنگل، دچار بیماری های ناعلاج شده اند، «خاخوا» می گویند و افراد قبیله معتقدند که آنها بر اثر جادوی سیاه به این روز افتاده اند و باید کشته شوند، حتی اگر آن افراد از خانواده، دوستان یا بستگانشان باشند.

دلیل اصلی اینکه این افراد خاخوا نامیده می شوند، کم خونی بیش از حد افراد قبیله کرووای است. این کم خونی باعث می شود که حتی یک بیماری ساده، باعث تغییر رنگ پوست و تغییر چهره آنها شود. این موضوع باعث می شود تا افراد قبیله گمان کنند که آنها به خاطر جادو به این صورت درآمده اند. طبق افسانه های قبیله، گفته می شود که خاخواها کسانی هستند که وقتی افراد قبیله در خواب هستند، حمله کرده و آنها را می کشند.

کشتن بیماران یا همان «خاخوا»ها، آداب و رسوم خاصی دارد و افراد قبیله بر این عقیده اند که برای از بین بردن روح شیطانی، تنها باید به قلب این افراد تیراندازی کرد.

قبیله کرووای حتی از اجساد دشمنانشان نیز نگذشته و جسد افرادی را که در جنگ کشته می شوند، به عنوان غذا با خود به خانه هایشان می برند.

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس


خبرنگار شجاع در میان آدمخوارها

«پل رافائل» خبرنگار پر دل و جرأتی بود که مدتی پیش تصمیم گرفت با آخرین قبیله بازمانده از آدمخوارها ملاقات کند. چندین روز طول کشید تا پل توانست از میان جنگل های بارانی پاپوآ بگذرد. آخرین مرحله از سفر او، عبور از رودخانه بود، به همین خاطر قایقی فراهم کرده و با کمک قایقرانی بومی که زمان مردم این قبیله را می دانست از رودخانه «اندیرم کابور» نیز گذشت.

راهنمایی که پل را همراهی می کرد، «کورنلیس کمبارن» نام داشت که ۱۳ سال پیش به این منطقه سفر کرده بود اما هرگز تا این مرحله پیشروی نکرده بود، زیرا کیلومترها آنطرف تر افراد قبیله به او حمله کرده و کورنلیس هم ناچار به فرار شده بود.

گفته می شود افراد قبیله کرووای هرگز هیچ سفیدپوستی را زنده نگذاشته اند، زیرا آنها را پلید دانسته و نامشان را روح شیطان گذاشته اند. پل می گوید: «برای من خیلی عجیب بود که پس از گذر از یانیروما، دیگر هیچ کدام از پلیس های محلی از ما برگه و مجوز عبور نمی خواستند چون می دانستند که ما دیگر برنخواهیم گشت، نزدیکترین پایگاه پلیس، چندین روز با محل زندگی قبیله کرووای فاصله داشت.»

به غیر از آدمخوارها، پل و همراهانش باید مراقب عنکبوت های غول پیکر، مارهای قاتل و حتی میکروب های سمی و کشنده هم بودند.


فریادی در جنگل

خبرنگار شجاع درباره لحظات مرگبار و وحشتناکی که در جنگل گذرانده است خاطرات زیادی دارد که قصد دارد آنها را منتشر کند. او درباره نخستین ملاقاتش با مردمان قبیله می گوید: «در حالی که در جنگل های انبوه به جلو می رفتیم ناگهان صدای فریاد بسیار بلندی در جنگل پیچید و پس از آن مردی را دیدیم که تیر و کمان خود را به سمت ما نشانه رفته بود. این مرد از ما می خواست تا از قایق پیاده شده و او را همراهی کنیم، هیچ راه فراری وجود نداشت و باید از این فرمان اطاعت می کردیم، همانطور که همراه مرد بومی به سمت قبیله می رفتیم، کورنلیس مدام تکرار می کرد ما قصد صدمه زدن به شما را نداریم، ما برای صلح آمده ایم.»

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

چند لحظه بعد آنها در میان اعضای قبیله بودند که البته با تیر و کمان از آنها استقبال شد. پل می گوید همانطور که به ما نزدیک می شدند، متوجه شدم که آنها خیلی عصبانی بودند و تیر و کمان هایشان را که خاردار بودند به سمت ما نشانه رفته بودند.

مردی که گردنبند و گوشواره هایی از دندان حیوانات و چوب داشت و بایلوم نامیده می شد، جلو آمده و از مرد دیگر به نام «کیلی کیلی» خواست تا ما را بکشند، آنها ما را شیطان دانسته و می خواستند ما را با تیر و کمان نشانه بگیرند. در آن زمان احساس کردم که خون رد تمام رگ هایم منجمد شده است. مرد بومی که به اصرار من، به عنوان راهنما و قایقران با ما آمده بود با خواهش بسیار توانست آنها را از کشتن ما منصرف کند.»

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس


سلاخی یک خاخوا

افراد قبیله در حالی دست از کشتن مردان غریبه برداشتند که درست در مقابل چشم آنها یکی از کسانی را که خاخوا می دانستند، کشتند. آنها قصد داشتند تا خاخوا را بخورند. از نظر آنها تمام قسمت های بدن یک انسان به غیر از استخوان هایش قابل خوردن است.

با دیدن این صحنه وحشتناک و تهوع آور، ترس تمام وجود آنها را فرا گرفته بود اما دیگر هوا آنقدر تاریک شده بود که به هر حال مجبور بودند شب را در کنار این آدمخوارها به صبح برسانند، در آن روز ۸ خاخوا کشته شده بودند. پل نمی خواست بخوابد، یعنی نمی توانست بخوابد چرا که فکر می کرد اعضای قبیله قصد دارند آنها را در خواب بکشند.

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

او می گوید: «تا جایی که می توانستم بیدار ماندم، دیگر آنقدر خسته بودم که متوجه نشدم چه زمانی به خواب رفتم. صبح روز بعد با صدای پسربچه ای حدودا 6 ساله به نام «واوا» از خواب بیدار شدم. مادر او بر اثر بیماری از دنیا رفته و پدرش به عنوان یک خاخوا کشته شده بود. او نیز به خاطر بیماری و ضعف بسیار شدید نزدیک بود سرنوشتی شبیه پدرش داشته باشد اما زنان قبیله مانع این کار شده بودند اما این محافظت تا زمانی می تواند ادامه داشته باشد که او 14 یا 15 ساله شود، چون واوا، خاخوا نامیده شده، به هر حال کشته خواهد شد.»


راهنمایی در قبیله

بایلوم برخلاف میلش، با مرد سفیدپوست ناشناس و راهنمایش بر سر یک سفره نشسته و برای آنها ماهی آماده کرد. پس از آن، غریبه ها را با دیگر افراد مهم قبیله، صنایع و وسایل شکار آشنا کرد.

به گفته پل، مردم قبیله هرگز از سیمان و فلز برای ساخت خانه های خود استفاده نمی کنند چرا که کرووای ها اعتقاد دارند این کار باعث از بین رفتن پاکی جنگل و رودخانه خواهد شد. به همین خاطر تمام خانه های خود را با چوب ساخته و با استفاده از برگ درختان ساگو پوشش می دهند.

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

واحد پول قبیله کرووای خوک ها هستند، طبق محاسبه پل هر خوک 350 هزار روپیه یعنی یعنی در حدود 40 دلار قیمت دارد که آنها برای معاملات خود به جای پول از خوک ها استفاده می کنند زیرا پول هیچ کاربردی در این منطقه ندارد. برای ازدواج نیز مردان کرووای دختر مورد نظر خود را از خانواده اش خریداری کرده و به جای آن چندین خوک به خانواده دختر پرداخت می کنند.


دو روز در قبیله آدمخوارها

آنها دو روز را در کنار آدمخوارها گذراندند اما دیگر زمان رفتن فرا رسیده بود. پل تنها خبرنگاری بود که موفق شد تا این حد به افراد قبیله کرووای نزدیک شده و از دست آنها جان سالم به در ببرد.

او توانست گزارش کاملی از زندگی افراد این قبیله تهیه کند که شبکه های بسیاری برای خرید آن درخواست داده اند.

تنها قبیله آدمخوار باقی مانده در دنیا +عکس

پل می گوید: «با اینکه از همان ابتدا، سفر خود را با وحشت زیادی آغاز کردم ولی سرانجام خاطره ای خوش برای من باقی ماند. شاید هم شانس با من یار بود که توانستم به سلامت به خانه بازگردم و توسط این قبیله خورده نشدم.»

در سال 1961 مایکل راکفلر، پسر نلسون راکفلر که برای جمع آوری اطلاعات از زندگی بومی قبایل مختلف راهی این منطقه شده بود، برای همیشه ناپدید شد. حتی جسد او هرگز یافت نشد. گفته می شود مایکل نیز به دست افراد همین قبیله کشته و خورده شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shakoor

      خیلی جالب بود . . .

      پاسخ ها

      • گوشتم تلخه

        یعنی واقعا آدم خواراند یاخدا!!!!!!!!!

      • سید وهاب هوشمند

        امیدوارم از این عجایب و تاریخ به خوبی نگهداری و حفظ بشود به نظر من انها چیزهایی دیگری نیز می خورند و خوشحالم که در تمدن ما نیز وجود دارند و متاسفم که ما حتی به پای حفظ و نگهداری این قبیله د نمیرسیم واقعا این برام عجیب تره

      • بدون نام

        اگه خودم بودم نسلشونو منقرض میکردم

    • بدون نام

      فاصله زیادی تا انها نداریم

      پاسخ ها

      • mili

        ایییییییی وایییییییی

    • رضا

      بهشون بگید بیان تو ایران آدم هایی رو که باعث اختلال در معیشت مردم می شوند را بخورند، یا اخلالگران ارزی و معیشتی مردم را به آنجا بفرستیم.

      پاسخ ها

      • gintoki

        چرا همه چی رو سیاسی میکنین خو این مقاله اخه چه ربطی به اینایی که تو میگی داره
        اه مردم دیگه شورشو در اوردن

    • مبین

      خبرنگار شجاع!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو خبرنگار احمق.

    • بدون نام

      چه هیجان انگیز

    • میلاد

      یکیشون کنارمه

    • بدون نام

      فکر کنم مرداشون خیلی غیرتی باشند هیچ عکسی از زنها شون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم سانسور شده

      • من دیگه رفتم

        بالام جان .این مجله است که غیرتی بازی در میاره. وگرنه فیلم گزارشش رو پیدا کن ببین ائونوقت به حرف من میرسی

      • SONYA S2

        چرا شما افتادین دنبال زنا شون بیخیال شین بابا شجاعت یارو خبرنگاررو بچسبین

      • بدون نام

        واقعا غیرت و تعصب یک ویژگی قبیله ای و ابتداییه .احسنت که فهمیدی!

    • کیارش

      باورش خیلی سخته.من که باور نمیکنم همچین قبیله ایی روی زمین باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که چیزیی نیست من تمدن های متمدن زیادی رو میشناسم که دستشون به خون انسانهای زیادی الوده اس
        تو هم میشناسی
        همه میشناسن

    • مسعود

      چرا اینجا نمیگن احترام ب حقوق بشر؟؟ و چرا مانع این آدم کشی ها نمیشن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممکنه گزارش واقعی نباشه

      • بدون نام

        Korowai رو سرچ کن ببین که واقعی هستن

      • یه دوست

        حقوق بشر چیه؟

      • بنده خدا

        !!!!حقوق بشر خوردنیه؟؟؟

    • مهراب

      چه جوری ریش ندارند تیغ از کجا اوردن

      پاسخ ها

      • SONYA S2

        راس میگی ها چراریش ندارن

      • بدون نام

        از نظر نژادی موهای صورتشون خیلی رشد نمی کنه لابد

      • یه بچه ده ساله

        والا سر در نمیارم من واقعا ده سالمه

    • خاخو

      عجب سوتی دادید...
      توی یکی از عکسها لباسهای مدرنی تن یکیشون بود ..
      مارو گرفتید .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون خبرنگاره باهوش

      • محمد

        همون مرده که رکابی تنشه ؟

      • بدون نام

        همه متن بخون عزیزم

    • بدون نام

      اونا با اين عقب موندگيشون به فكره محيط زيست و جلوگيري براي از بين رفتن جنگل بودن، اونوقت ماهايي كه ادعامون ميشه، جنگل و درخت و طبيعت و جاهاي تاريخي رو ميزنيم نابود ميكنيم، دمه اين آدمخورا گرم كه از بعضي آدما آدمترن

      پاسخ ها

      • SONYA S2

        واقعااا

    • بدون نام

      دولت اندونزی باید هنه ی اونا رو بکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا؟؟

    • شاکی

      چه نگاه خشنی دارند؟!!!!!!!

    • نیما

      درغه همیه اینها پس چرا دستگیرشون نمیکنن

      پاسخ ها

      • مهسان

        داره میگه هیچ اادمی ازونجا زنده بیرون نمیاد میگی دستگیرشو ن کنن

      • آهوتیالا

        بمب بزنن وسط قبیلشون

    • عسل

      اونوقت این خبرنگار به این راحتی دو روز اونجا موند و گزارشش رو گرفت و برگشت..!!!! به نظر من که یه جاهایش دروغ بود شاید آدمکش باشند و از گوشت اونا استفاده کنن(مثل خیلی از کشورهای اطراف ما که مردم بیگناه رو میکشند اونوقت جگر اونا رو میخورن) راستس با این تفاسیری که اینجا نوشته اونا مقابل دوربین عکاسی هیچ واکنشی نداشتند؟؟!!!! فکر نکردن شاید وسیله ای باشه برای کشتن؟!! خیلی جاهاش اغراق بود

    • محمد از اردبیل

      خیلی دلم میخواد یک روز با انها زندگی کنم

    • مهتاب

      حالم بد شد . احساس اينكه هر كدوم از ماها كه ادعاي انسان بودن داريم تا حيوانيت فاصله اي نيست مگر اينكه واقعا انسان باشيم.

    • دنیا

      کاش اونجا بودم منو میخوردن راحت میشدم ازاین اوضا و احوال داغون :(

      پاسخ ها

      • مینا

        اخیییی اخه چرا؟؟؟ خدا نکنه دخی

    • بدون نام

      اگر مواد غذایی نایاب شود ملت ایران هم به این روز میافتد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راستشو بگو نکنه تو نفوذی اون قبیله ای؟

      • بدون نام

        اونا مصل ادمخار های پیچ اشتباه هستند

    • امیر ث

      سلام دوستان.اینکه چیزی نیست .توی قرن 21چینی ها تو بعضی رستوران هاشون سوپ جنین،همراه نوزاد.کرم وصدها کثافت دیگه میخورن.میگید نه غذای چینی ها جستجو کنید ومستنداتش ببینید.

    • امير ث

      آدم خواري بعيد نيست ولي به قول اون دوستمون مردي كه ركابي پوشيده از كجا آورده ؟پس اينكه ميگن با دنياي خارج ارتباطي ندارن كمي قابل تامله.واينكه طرز استادن اونا موقع گرفتن عكس هم يه حالت عادي داره.

    • بدون نام

      خبر نگار زندس

      پاسخ ها

      • مم

        لباسشو پوشیده ادم رو خورده

    • SONYA S2

      نصفش دروغه به قل دوستمون ینی اونا دوروز اون جا موندن خیلی راحت برگشتن اوناهم هیچ کاری با هاشون نداشتن اره من که باورم نمیشه مخصوصا که انقد طبیعی جلو دوربین واستادن عکس گرفتن تازه خیلی هم مرتب بودن ریش هم نداشتن

    • محمد

      با علی - اینا دیگه خیلی باحالن .
      خوک های بد بخت
      اینا که 8 متر بالاتر از زمینند بعد سیلم اونجا میاد وحشتنناک . اینا خوک هارو چیکار میکنن؟ نکنه میبرنشون بالا پیش خودشون
      چه شود اون بالا

    • شیدا

      من که باورم نمیشه!

    • مسعود

      خیلی خرن

    • امیر

      باشه

    • بابکان

      زندگی تو اینجا هم مثل انها است زرنگ نباشی دریده میشی

    • دانشند

      به این میگن شجاعت افرین

    • ارنولد

      عجب هیکلی دارن اینا ظاهرا باشگاه بدن سازی دارن‏!‏‏!‏‏!‏

    • هستی

      جمعش کنیین این چرندیاتوهمش دروغکیه

    • باران

      نه بابا واقعیه! تازه دبیرمون چیزهای دیگه ای هم گفته!
      گفته اونا اعتقاد دارن که گناهای انسان همش مربوط ب مغزشونه و وقتی یکی از افراد قبیله مرد جمجمه شو میشکافن مغزو در میارن و طی یه مراسم خاصی میخورنش که با اینکار اون فرد بره به بهشت! که 100 البته هم میره خخخخخ

      پاسخ ها

      • AD

        پس زامبیم هستن.

    • مهدی

      من بایکی از اینا رفیقم خدانکنه گیرش بیفتی مختو میخوره

    • امير

      شجاعت خبرنگاره عالي بود
      اما فكر كنم اونجا كه ميگه
      چند نفر رو جلومون خوردن
      دروغه
      پس چطور خودشون رو نخوردن؟

    • محمد

      این موجودات کافر بی دین انسان خوار باید همگی اعدام گردند .

      پاسخ ها

      • یه بچه ده ساله

        ولمون کن بابا به دینشون چیکار دار

    • امير

      خخخخ

    • محمدرضا م

      نوش جانشون

    • علی جاوید

      من که لذت بردم.خیلی دوست دارم به اونجاها سفر کنم .البته با هلیکبتر نه پیاده که با اون ادم خورها برخورد کنم. واقعان جالبه وهمچنین ترسناک.

    • دانیال

      یا خدا اینا دیگه کیه اند

    • محمد

      قبل از اینکه در سال ۱۹۷۴ این قبیله کشف شود آنها هیچ تماسی با دنیای خارج نداشتند
      اوکی؟

    • نیما

      دوستان ببخشید اصلاً معلوم شد چرا این دوستای آدم خوارمون آقای خبرنگار و همراهشو نخوردن یعنی اینا بد مزه بودن! مگه اینا همه رو نمیخورن حتی خودشونو! به نظر من دوست خبرنگارمون خالی بسته رفته تا اونجا دیده این بنده خداها اصلاً آدم خوار نیستن فقط ناشناخته هستن اونم ازین فرصت واسه مشهور شدن و دروغ بافی استفاده کرده با یکم پول دهن آقای راهنمارو بسته اون جنگل انقدر خطرناک هست که بدون آدم خوارم انسان توش کشته بشه

    • رزسیاه

      شایدرکابیه ماله گزارشگره بودصورتاشونم روغن مورچه زدن که دیگه مودر نیاد

    • بدون نام

      این لباس ها مال ادم هایی که میخورن لباسش هم میپوش

    • شهرام

      نخیر نیست دروغه .قبلا اره بود من زیاد تحقیق کردم اخرین قبایل تو افریقا بود که اونم فرهنگ سازیشون کردن با انسانهای دیگه اشنا کردن خدمات رسانی شدن همچین چیزی نیست زود جو سازی نکنید همش چرته .میتونید یوتوب کلمه ادم خوار رو بزنین همه فیلماشون هست ببینید تاکجا و چطور نزدیک شدن به این قبیله ها .

    • داریوش

      وجودداره واقعیته

    • مهدی

      به نام خدا
      منم با نظر بعضیا موافقم چه طور ممکنه ... یه نفرشونم که بچه رو بقل گرفته یه پارچه رو به خودشو بچه اش بسته..یه نظر دیگه هم بود که میگفت چرا اینقدر صورتشون تمیزو بدون ریش یه چیز دیگه هم اینه که چه قدر سرشون و خوب اصلاح کردن خیلی ردیق و مرتبه دم خطشونم خیلی خوب صافش کردن...اصلا اینا خیلی مرتبن

    • حمید

      سلام !این موجودات انسان نما ''خدا میدونه تا کی همینطور بدبخت بمونن !خدا خودش رحم کنه !متاسفانه سرزمینهای بکر دنیا دست همین آدم خوارانه !معادن !وذخایر وووو که میتونه بسیاری از آدمارو از فقر وگرسنگی نجات بده !بزرگان واندیشمندان دنیا باید تصمیمی در مورد این وحشیان بگیرن !چه انسانهای بزرگی به علت فقر فکری همین وحشیها در دنیا دارن فنا میشن !

    • Mina

      سلام. همش واقعیته یه مثال اونایی که مشگل شدید روانی دارن هرکاری میتونن بکنن

    • زهرا

      کل دنیا که سفره ضحاکی خون خوارانه اینا که چیزی نیست مقابال اون

    • محمدامین

      مستندشو بی بی سی نشون داده

    • امیر

      به نظرم باید این جزیره ازبالا بمباران شود تا همه چیز آن باخاک یکسان شود و تا دویست سال هیچ گیاهی سبزنشه

    • حمید

      واقعا براتون سواله اون رکابی رو از کجا اورده خب معلومه‌ حتما از یکی از اونا که خوردنش از لباسش بوده قبل از خوردن لباسشو در اوردنه خب وسایل اونا که میخورن بر میدارن دیگه

    • شبگردتنها

      حالم.به هم خورداه

    • بدون نام

      خیلی مسخرس میخواستم ب اونجاها سفر کنما ولی دیگه جراتشو ندارم

    • امیررضا

      فقط این قبیله نیست که وحشیند.یه قبیله دیگه هم در جزیره سنتیلن در مجمع الجزایر آندامان در هند وجود دارند که خیلی وحشین.آدم نمیخورند ولی تا یکی وارد این جزیره بشه به سرعت تو همون ساحل بهش حمله میکنن و به صورت وحشیانه اونو میکشن.جزیره سنتیلن از مکان های ممنوع الورود جهانه و دولت هند اجازه بازدید گردشگر ها از این جزیره رو نمیده.

    • سالار

      در دور و برمان آدمخوار خیلی زیاده داداش چشماتو باز کن و آدمهایی که غیبت میکنند همه گوشت برادر مرده خویش را میخورند. والله...

    • سالار

      در دور و برمان آدمخوار خیلی زیاده داداش چشماتو باز کن و آدمهایی که غیبت میکنند همه گوشت برادر مرده خویش را میخورند. والله...

    • آریا

      اونا هم بنده ی خدا هستن

    • عاطفه

      یک سوال؟اینا مگه از تمدن دور نیستن؟ لباس از کجا؟اینا چجوری لباس خریدن ؟با پست پیشتاز فرستادن وتسشون..خخخخخخخخ

    • اگزوزیان

      توهمات تخیلات و دروغ های به این گندگی !!!
      در یک روز 8 نفر را کشته بودند
      جمعیت شان 3000نفر است
      مرد حسابی اگر گفته اینا درست بود در عرض یکسال جمعیتی ازاینا باقی نمی گذاشت
      داستان خوبی برای ترساندن بچه ها است
      مرد مومن این نویسنده هذیان دارد ودچار بیمار روانی است هیچ جامعه شناسی تایید نمی کند
      عجب مردم را سرکار کذاشته اید!!!

    • عجیب

      خدایااااااااااااا چقدر جالب.

    • امیرمحمد

      آدم خوار ها فقط این ها نیستن ! هرجا که غذا تموم بشه مردم اونجا هم شروع می کنن به آدم خواری ! داعش خودش آدم خوار هست از نظر من باید دولت...اندونزی.پاپوآگینه نو.مالزی تایلند هند. آفریقای مرکزی . کنگو . متحد شند که نسل این آدم خوار ها رو از بین ببره
      ولی قیافه اینها اصلاً‌ ترسناک نیست!!!! یاهمون آفریقایی ها

    • mohammad

      عالی بود ممنون

    • عليرضا

      دوستاني كه علاقه دارن فيلم green inferno رو ببينيد خيلي جالبه

    • حسن

      عجب جایی هست

    • سخن جدید

      دوستان یه جاهایی از مطالب درسته یه جاهایی هم خیالبافی و دروغ محض اگر برید سایت ویکیپدیا فقط در مورد لخت بودن و بدوی بودن این اقوام چیزایی نوشته شده و هیچ اشاره ای به آدمخوار بودنشون نشده اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید یه سربرید به سایت اقوام بدوی گینه نو

    • بدون نام

      آیکیوها فقط داستان واقعیه،عکسا ک آدم خوارا نیستند،از قبیله های آفریقایی یا جاهای دیگن.ولی شبیه همینان

    • بدون نام

      ازین تمدنها همه جا پیدا میشه خالی بندی نیست یه جزیره تو هند هست دولت خودش اعلام کرده مردم اونجا آد خوار هستن هرکی بره خونش با خودشه . چرا وقتی اطلاعاتمون از یه موضوع کمه سریع ردش میکنیم .

    • مهران

      این کثافط هارو باید کشت انسان نیستن اینا

    • رومینا

      من که میخوام برم کی همرام میاد؟
      هرکس شجاع هست بگه من

      پاسخ ها

      • سینا

        قیلونشو من میارم تو تنباکو بیار تا بریم.

      • سینا

        اگه نهاروشام میدن میام.

    • افشین

      رکابی خبر نگارو کنده و خودش پوشیده

    • علیرضا

      با حال بود منم میخوام ببینمشون

    • پارسا

      جای حمید معصومی نژاد خالی بود

    • عباس

      بنظر منم ممکنه یه اخلاقایی داشته باشن ک از نظر ما عجیب و مردوده شاید کسی قصد اذیتشونو داشته باشه بکشنش و حتی بخورنش ولی اینکه خود زنی کنن و خودشون بخورن زیاد قایل باور نیست در ضمن چرا از اون هشت نفر ک جلوی چشمای خبر نگار خوردن عکسی نیست

    • حاصل

      دوستی که میگه اینا رو باید کشت اینا که مثل آدمای نخستین هستن اگه خودتم اونجا بودی این حرفو میزدی . باید به اینا کمک جدی کرد

    • نسرین

      جالبه حتی لباس هم تنشون نیست! البته اگر تو محل زندگیشون بمونن و کاری به افراد بیرون نداشته باشن خوبه .

    • آرش

      عکس آخر رو چرا کامل سانسور نکردین؟ :|

    • آرش

      جالب بود ولی چیز تازه ای نبود چند سال پیش هم در این مورد عکس و مطلب گذاشته بودین

    • کارو

      این مستند در بی بی سی پخش شد

    • مجید جعفری

      خیلی خـــوب بوووود

    • امیر

      خیلی جالبه که همچین آدمایی روی این کره خاکی زندگی میکنند واقعا جای تعجب داره

    • کیمیا

      عجیبه واقعا!

    • افشین

      دروغه
      اونا هرکیو که اونجا میومدن میخوردن حتی از ادمای قبیله خودشونم میخوردن بعد نیومدن این دو تا خبرنگارو بخورن

    • afshin

      اره بابا در‌وغه
      فکرکنم از بچه های افریقان
      غلت نکنم بچه های بالا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه خورده بودن ک الا ن ما اطلاعی از اون قبیله نداشتیم

    • رقیه

      اینا همش خلق خداس که مردمان سرخ پوست رو افرید به اینا میگن سرخ پوست اینا مثل انسان های اولیه میمونن در افریقا یا اسیای جنوب زندگی میکنند اگه باهاشون خوب رفتار کنی باهات مهمون نوازی میکنند ادمای خوبین

      پاسخ ها

      • آرشین

        آدمای خوب!!!!!!!؟

    • آرشین

      میگه اندونزی، شما میگی سرخپوست!؟ بعد اونایی که خورده میشن خلق خدا نیستن بیچاره ها!!؟

    • محمد

      به نظر من باید بهشون حمله کنیم همشونو بخوریم

    • 111

      همین همسایه خودمون پاکستان و چرا نمیگین که پر از آدم خواره

    • اکبر

      واقعا وحشتناکه

    • s.ryt

      اینا با چه زبونی با هم ارتباط برقرار میکردن؟؟؟؟

    • بدون نام

      بزبون آدمیزاد باکمی گرایش به غیرآدمیزاد تا چندوقت دیگه این مردمان روهم آلاخون والاخون میکنن چکارشون دارن آخه والا ما نخوریمشون اونا برامون مشگلی بوجودنمیارند.

    • کامبیز کرامت

      منم ی خوناشام توووو دل شیرازم

    • سینا

      یه قیلون با مهمات بهم بدن من انجایه سال وامیسم.
      مهمات:زغال تنباکو وشیشه ش...وجوجه با دوغ تازه به اندازه یه سال.

    • بدون نام

      چرا ارتش اون کشور نمیکشه اینارو کثافتای ملعون

    • محمدمحدزاده

      عالی وجالب بودممنون

    • آروین

      چرا لختن خودمنسلشون رو منقرض میکنم

    • حسام

      به اینا گل بدید بکشن دیگه هوس ادم خوری نمیکنن اینها احتمالا از منطقه خودشون بیرون نمیرن وگرنه همشونو دولت اندونزی به رگبار میبنده

    • بدون نام

      خیلی عجیبه که تاحالا آدمخوار وجود داره
      اگه آدمخوار بودن خبرنگار رو میخوردن

    • بدون نام

      خیلی عجیبه که تاحالا آدمخوار وجود داره
      اگه آدمخوار بودن خبرنگار رو میخوردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج