حواستان باشد به هيچ عنوان "ماکاروني" نخوريد!

ماکاراني معمولا به عنوان يک غذاي اصلي شناخته شده براي بچه ها وبزرگسالان و افراد جوان است که در فرهنگ هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران،تحقیقات جدید نشان میدهد ماکاروني خطر ابتلا به تغییرات متابولیک مربوط به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.

در این مطالعه محققان دريافتند افردي که رشته هاي نودل و يا ماکاروني زياد مصرف مي کنند بيشتر به بيماري هاي قلبي و ديابت دچار مي شوند و فشار خون بالا از ديگر بيماري هايي است که با مصرف ماکاروني به سراغ افراد مي آيد.

اگر چه ماکارونی یک غذای فوري، راحت و خوشمزه است اما می تواند خطر سندرم متابولیک را افزايش دهد و به دليل سدیم بالا آن، چربی اشباع ناسالم قند خون را به طور ناگهاني بالا ببرد.

مطالعات اخير محققان نشان مي دهد زنان باردار و افراد ديابتي بايد مصرف اين غذا را محدود کنند و در صورت مصرف حتما آن را همراه با مايعات فراوان و ميوه و سبزيجات مصرف کنند.

زنانی که دو بار در هفته رشته فرنگي مي خورند بیشتر در معرض خطر سندرم متابولیک قرار دارند و اين غذا باعث مي شود تا فعاليت بدني نيز کاهش يابد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۲۱:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما که موندیم بالاخره چی بخوریم .... تا الان چند سالی هست که پشت سر هم مقالات و مطالبی منتشر میشه که فلان غذا این بلارو سرتون میاره و فلان عذا اونجوریتون میکنه ... مثلا کله پاچه یک عدذای سنتی و بسیار قدیمی به عنوان صبحانه از دیر باز مرسوم بوده ... چند وقت پیش اعلام شد که در لیست سباه مواد غذائی قرار گرفته ... حالا اون انرژی و طعم و لذت و سلامتی های قدیم رو باور کنیم یا روغن پالم و کای تغلب در مواد غذائی های این روزهارو... وا چه حرفا .... آدم شاخ در میاره .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
ماکارونی بد هضمه ودر بعضی افراد باعث نفخ شدید ودل درد در بچه ها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۳
ماکارونی باعث عدم هزم غذا و کمبود مواد غذایی در بدن میشود. چون این مواد به دلیل بلعیدن بدون جویدن و ترکیب با بزاغ دهان درون معده هزم نمیشود و مواد نگهدارنده انها هم باعث اسهال خواهد شد.

ما که از قدیم سعی میکردمی نخوریم مگر در موراد خاص که غذا در دسترس نبود.
آخرین اخبار