جاباما
۱۳۷۳۹۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

توضیح درباره ازدواج نوه آیت الله هاشمی

در پی انتشار برخی اخبار و شایعات حول موضوع ازدواج نوه دختری آیت الله اشراقی و نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی که با اطلاعیه دفتر آیت الله روحانی نیز همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی جماران: در پی انتشار برخی اخبار و شایعات حول موضوع ازدواج نوه دختری آیت الله اشراقی و نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی که با اطلاعیه دفتر آیت الله روحانی نیز همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کرد.

این توضیحات در پی می آید:

الف- خانم نفیسه اشراقی فرزند مرحوم آیت الله شهاب الدین اشراقی در آبان سال ۱۳۷۴ از آقای سید کاظم روحانی فرزند آیت الله سید صادق روحانی به حکم دادگاهی که آقای کاظم روحانی خود در آن حضور داشته، جدا شده است. همچنین بر اساس حکم دادگاه، حضانت دختر به خانم اشراقی داده می شود. دادگاه البته آقای سید کاظم روحانی را ملزم به پرداخت نفقه می کند که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

ب- برخلاف آنچه که در اطلاعیه مذکور ادعا شده، اگر چه آقای سید کاظم روحانی در طول این سالها به دختر خود سر نزده و وی را از مهر پدری محروم ساخته است اما از قصد ازدواج خانم سیده زهرا روحانی و آقای عماد هاشمی، مطلع بوده اند چرا که در دادگاه بدوی از سه محکمه جداگانه ای که طی حدود دو سال اخیر تشکیل شده و آخرین آن خرداد ماه سال جاری بوده؛ آقای سید کاظم روحانی حضور داشته و از حکم این دادگاهها مبنی بر تایید کفو بودن و تجویز ازدواج این زوج آگاه شده است.

علاوه بر آن که اینجانب شخصا و حضورا یک بار در قم و بار دیگر در تهران مطلب را با ایشان در میان گذاشتم و ایشان با اصل ازدواج خانم سیده زهرا موافقت داشتند و نیز جناب آقای روحانی بعد از ۱۸ سال با رفتن به بیت مرحوم آیت الله اشراقی توسط مهندس علی اشراقی از قصد ازدواج خانم زهرا روحانی با آقای عماد هاشمی مطلع شده و موافقت خود را در حضور دایی خانم زهرا روحانی یعنی جناب آقای علی اشراقی اعلام می کند. نکته آن که در این جلسه خانم زهرا روحانی از برابر پدر خود عبور کرده اما آقای روحانی دختر خود را نشناخته و دختر نیز پدر را به جا نمی آورد.

ج- با این اوصاف جای تعجب است که یک مساله شخصی از سوی بیت منتسب به مرجعیت با انتشار مواردی خلاف واقع به سطح عمومی و رسانه ای کشیده می شود و جای تعجب بیشتر از برخی رسانه ها است که در حالی که تا چندی پیش حتی آیت الله سید صادق روحانی را متهم به ضد انقلاب بودن می کردند، اینک نه سخنان بلکه اطلاعیه بیت ایشان در خصوص یک مساله شخصی را سند دانسته و آن را منتشر می کنند. آیا این فرو ریختن اخلاق، نادیده گرفتن اصول و تناقض در رفتار را میتوان جز با اهداف سیاسی و مقاصد تخریبی صاحبان این دسته از رسانه ها توجیه کرد؟

بیت مرحوم آیت الله اشراقی - مرتضی اشراقی

گفتنی است مراسم ازدواج خانم زهرا سید روحانی نوه آیت الله شیخ شهاب الدین اشراقی و آقای عماد هاشمی رفسنجانی فرزند مهندس محسن هاشمی اوایل هفته جاری در تهران برگزار شده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در مورد ریخت وپاش و هزینه های زیاد توضیحی دارید.........!!!!؟؟؟

      پاسخ ها

      • ایرانی

        به نظرم حضرت آیت الله العضمی هاشمی رفسنجانی خیلی بهتر از جنابعالی به بحث ریخت و پاش واقفند شما اگر دلواپس ریخت و پاش هستید برید به ریخت و پاش بیت المال در سالهای اخیر توجه مبذول بفرمایید

      • هما

        متاسفم برات
        اين موضوع فقط به اون خانواده مربوط ميشه به منو تو دخلي نداره.
        تو خودت داشتي نمي كردي؟
        چرا همش چشم دوختيم به زندگي بقيه انگار خودمون هيچ اشكالي تو كارمون نيست.

    • بدون نام

      چه دلیلی داره این مسائل صددرصد خصوصی وخانوادگی رسانه ای شود

    • ناشناس

      هر چه بود درست ونادرست ان رسانه ای کردن ان قشنگ نبود چون بوی سیاسی کاری و.. می دهد یک روحانی برجسته به جای شادباش گفتن اینگون بر خورد ن کردن شایسته نیست مردم روحانیت را الگوی خود می دانند

    • ح ت

      مبارکشان باشد همیشه به شادی

    • معصومه

      مبارک شون باشه وروزی همهی جوونا وبچه های منم شود کی لی لی لی.....

    • على

      بنظر من رسانه اى كردن اين موضوع كار درستى نبود بنده به نوبه خود ويك فرد ايرانى براى زوجين ارزوىخوشبختى وموفقيت وشادباش ميگم ايشالا به پاى هم پير شن در ضمن اقاى هاشمى نور ديده ومحبوب خيلى از ايرانيا هس خيلى ها خواستن ايشان را خراب كنن خدا را شكر خودشان خراب شدن تبريك ميگم سردار سازندگى تو دل ملت جا دارى دوستت دارم

    • مرتضی

      بدانند مردم هوشیارند و خوب را از بد درست تشخیص میدهند. انشاالله این عروسی میمون و مبارک عروس و داماد و خانواده شان باشد

    • مهدی

      با سلام
      ما که نفهمیدیم قضیه چیه
      ولی ازدواج یک سنت الهی است ان شاء الله خوشبخت باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج