جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۱۵۴

گرفتن پول زور از مردم قطعی شد!

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 404083
بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان درباره چگونگی اخذ کارمزد از کارتخوان‌ها، رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز اعلام کرد مردم باید هزینه کارمزد دستگاه‌های کارتخوان را بپردازند.
گرفتن پول زور از مردم قطعی شد!
به گزارش جهان، تصمیم بانک مرکزی برای گرفتن پول زور از مردم ابتدا اینگونه مطرح شد که قرار بود این پول از فروشگاه‌ها اخذ شود با این وجود اصناف و فروشندگان با شنیدن خبر اخذ کارمزد از کارتخوان‌ها بشدت واکنش نشان دادند و اعلام کردند در صورت اجرای چنین تصمیمی تمام دستگاه‌های کارتخوان مستقر در فروشگاه‌ها را به بانک‌ها عودت خواهند داد چرا که آنها معتقدند هم‌اکنون نیز بانک‌ها بابت رسوب پولی که از این طریق در فروشگاه‌ها از خریداران گرفته شده و به حسابشان واریز می‌شود و پس از ۲۴ ساعت قابل برداشت است، سودهای کلانی را به جیب می‌زنند.

اما بانک مرکزی قرار است این بار مردم بی‌دفاع را هدف قرار دهد تا در این شرایط سخت اقتصادی علاوه بر دریافت ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده با گرفتن پول کارمزد دستگاه‌های کارتخوان باز شوکی را به مردم وارد کند این در حالی است که مطابق اعلام مسؤولان بانک مرکزی سالانه بیش از ۱۲ میلیارد تراکنش بانکی صورت می‌گیرد که از این طریق روزانه میلیاردها تومان پول از جیب مردم نصیب دولت می‌شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی دیروز از اخذ هزینه کارمزد در دوره جدید تصمیم‌گیری این بانک خبر داد و گفت: در گذشته این خدمات رایگان یا با هزینه بسیار کم بوده است اما اکنون مردم باید هزینه کارمزد کارتخوان‌ها را بدهند.

ولی‌الله سیف در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه نظام بانکی ۲ نقش مشخص به عهده دارد، اضافه کرد: واسطه‌گری وجوه و ارائه خدمات بانکی از جمله این دو نقش اساسی است. وی ادامه داد: متاسفانه تمرکز جدی برای کسب درآمد در نظام بانکی ما بر واسطه‌گری وجوه متمرکز بوده است که این مساله باعث ایجاد رقابت برای جذب سپرده‌ها و در نتیجه افزایش مستمر نرخ سپرده‌ها شده است.

سیف افزود: افزایش مستمر نرخ سپرده‌های بانکی باعث افزایش مستمر نرخ تسهیلات و در نتیجه منجر به این شده است که منابع مالی که در اختیار بخش‌های تولیدی و خدمات قرار می‌گیرد روز به روز افزایش پیدا ‌کند.

وی گفت: در بخش ارائه خدمات بانکی نیاز به سرمایه‌های سنگین وجود دارد تا بانک‌ها خدماتشان را به‌روز کنند. در سال‌های گذشته این خدمات به صورت رایگان یا با هزینه بسیار کم ارائه شده است که بانک‌ها برای تامین هزینه‌های این بخش نیز به سودهایی که از طریق واسطه‌گری به دست می‌آمده متکی شده‌اند.

رئیس‌کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های اصلی بانک مرکزی در دوره جدید این است که هزینه استفاده از خدمات بویژه خدمات فناورانه در نظام بانکی و استفاده از آن را تقبل کند. وی گفت: باید تعادل مناسبی بین هزینه و سرمایه‌گذاری برای بانک‌ها و ارائه خدمات جدید انجام شود و مجریان این طرح‌ها باید شهامت و جرات لازم را برای دریافت این هزینه‌ها از استفاده‌کنندگان داشته باشند.

سیف در ادامه از افتتاح طرح چکاوک در ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: این طرح تاکنون به صورت پایلوت اجرا شده است اما به صورت رسمی در ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسد. رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: متاسفانه به دلیل انعکاس نادرست ابعاد این طرح در رسانه حساسیت نسبت به این موضوع افزایش یافته است.

۱۲ میلیارد تراکنش بانکی در یک سال


دبیرکل بانک مرکزی از ۱۲ میلیارد تراکنش بانکی در یک سال و آمادگی بانک‌ها برای تراکنش ۱۰۰ میلیونی شب عید خبر داد و گفت: بانک مرکزی ۲ سال است دخالتی در حوزه نقد بانک‌ها نداشته است.

محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی در حاشیه این همایش اظهار داشت: بانک مرکزی برنامه‌ای ۱۰ ساله را برای انجام راهبردهای جدید خود در دستور کار دارد که براساس آن تدوین چندین برنامه الزام‌آور بود. دبیرکل بانک مرکزی تحول نظام بانکی و بانک مرکزی را ۲ بال اصلی این نقشه راه دانست و افزود: بانک مرکزی برای دستیابی به اهداف خود با حوزه‌های مرتبط همانند وزارت اقتصاد و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و اپراتورها مذاکراتی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه موضوع پرداخت سیار از پروژه‌های دارای اولویت بانک مرکزی است، گفت: در حوزه پرداخت همراه بیش از ۹۳ درصد پوشش داریم، البته بانک مرکزی مباحث حقوقی و سایر حوزه‌های مرتبط را در کنار این مسائل دیده است و رویایی به این موضوع نگاه نکردیم.

احمدی با تاکید براینکه استقرار حاکمیت مطلوب را نقشه راه بانک مرکزی دنبال می‌کند، افزود: تمهیدات تصمیم‌سازی، روابط کاری با سایر قوا، منابع بانک مرکزی، پاسخگویی و شفافیت، ‌ریسک و مدیریت انتصاب‌ها از مواردی است که در نقشه راه دیده شده است.

دبیرکل بانک مرکزی بر ضرورت توجه به مدیریت ریسک در این بانک تأکید و تصریح کرد: سیاست‌های پولی و ارزی در نقشه راه جدید با تغییراتی نسبت به قبل انجام شده است،‌ در ثبات مالی و نظارت هم باید نظارت مبتنی بر ریسک باشد، همچنین باید قوانین یکپارچه‌سازی شود. وی با بیان اینکه در حوزه نظام‌های پرداخت در منطقه حرف برای گفتن داریم، افزود: سیستم بانکی ۱۲ میلیارد تراکنش را در سال جاری مدیریت کرده است و به سمت و سویی می‌رویم که در پایان سال ۱۰۰ میلیون تراکنش را فقط از طریق ۲ سامانه انجام دهیم ولی باز باید به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم.

ضرورت آزادسازی نظام بانکی


وزیر اقتصاد گفت: برای تحقق بانکداری اسلامی باید آزادسازی نظام بانکی از قیود تحمیلی و تسهیلات تکلیفی انجام شود. علی طیب‌نیا در این همایش اظهار داشت: تسهیلات تکلیفی مختلف بر نظام بانکی حاکم است و آزادسازی بانکی به طور کامل انجام نشده است، چراکه بانکداری الکترونیک را نیمه‌کاره شروع کردیم.

طیب‌نیا ادامه داد: از یک سو باید تلاش شود آزادسازی بانکی به صورت کامل در کشور انجام شود و این همان چیزی است که با نظام بانکی اسلامی سازگار است. در بانکداری اسلامی بانک‌ها وکیل سپرده‌گذاران هستند و حق انجام کاری برخلاف منافع سپرده‌گذاران را ندارند از همین رو برای تحقق بانکداری اسلامی باید آزادسازی نظام بانکی از قیود تحمیلی را انجام دهیم و از سوی دیگر بانکداری الکترونیک را کامل انجام دهیم.

وی با اشاره به تحولات حوزه اصلاحات نظام بانکی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، تصریح کرد: نسبت اسکناس و مسکوک دست مردم به کل نقدینگی روند نزولی قابل ملاحظه‌ای را طی کرده و از ۳/۸ درصد سال ۹۱ به ۵/۴ درصد در شهریور ۹۳ رسیده است. این روند نشان‌دهنده اعتماد مردم به نظام بانکی و استفاده بیشتر از بانکداری الکترونیک است. وی با بیان اینکه کماکان در سرکوب مالی هستیم، گفت: البته وضعیتی که الان داریم خیلی بهتر از قبل شده است؛ تسهیلات تکلیفی قبلاً به صورت رسمی در نظام بانکی حضور داشت ولی الان دیگر به آن شکل نیست.

دوران سکون مشتریان بانک‌ها تمام شده است


رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه دوران سکون مشتریان بانک‌ها تمام شده است،‌گفت: بانکداری الکترونیک در ایران به عنوان صنعتی پویا و متمکن وارد دوران بلوغ خود شده است. فرهاد نیلی در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان اینکه نکته کلیدی اینجاست که دوران سکون مشتری به اتمام رسیده است، اظهار داشت: بانک باید بداند مشتری او کجاست، چه می‌کند و چه می‌خواهد تا خدمت مورد درخواست وی را در زمان و مکان مدنظر و با کیفیت مورد انتظار به وی ارائه دهد. اکنون خوشبختانه این مهم در حوزه خدمات پرداخت با کیفیتی مناسب محقق شده‌ است.

وی با تأکید براینکه نوبت آن رسیده تا بتوانیم بدنه لَخت خدمات بانکی را از این گردنه عبور دهیم، افزود: ارائه کارت اعتباری، مهم‌ترین آزمون پیش روی نظام بانکی در تحقق این مهم است. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی ادامه داد: از مزیت‌های همایش امسال، بهره‌گیری از ظرفیت بالای گفت‌وگوی مسؤولان و کارشناسان در پنل‌های تخصصی است.
منبع: وطن امروز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شهاب
Iran, Islamic Republic of
یکی از بزرگترین دشمنان انقلاب اسلامی بانک ها هستند. یادمان باشد بزرگترین تجمع انسانی روی کره زمین یعنی در اربعین پای هیچ بانک و پول اعتباری در میان نبود.البته بانک های ایرانی در مرز ایران تبلیغات خود را همراه با زیارت نامه اربعین توزیع میکردند.
دولت باید به فکر نان باشد که خربزه آب است.
....
مرگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
ملت برن به جهنم . بی سوادای بی شناسنامه عهد حجری تازه به دوران رسیده بی کار ...
دارن با شیب ملایم پول جیب ملت رو میریزن تو جیب دولت یه روز با افزایش ملایم قیمت نان یه روز هم ...
مرگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
ملت برن به جهنم...
روحانی مچکریم
سید
با سلام خدمت دوستان
اتحادیه ها متحد بودند دولت حریفشان نشد
حالا اگه ما هم متحد باشیم و کارتخوان ها را تحریم کنیم شکست میخوره
بیاید ۱ بار هم شده اثبات کنیم گوسفند نیستیم
حسین
Iran, Islamic Republic of
دزدی چجوری میشه؟؟؟
....
پول وده،پول زور وده...
جمله ای که در شبهای برره همه را می خنداند اکنون در واقعیت گریه همه را در خواهد آورد.

سیف آنقدر حرف قلمبه سلمبه زد که من یکی مجاب شدم ...
lحمد
بانك مركزي با اين اقدام مردم را به پرداخت نقدي بجاي كارت تشويق ميكنه
سوادکوهی ریکا
Iran, Islamic Republic of
کور خوندی . کارت نمی کشیم پول نقد میدیم . زرشک .
به اندازه کافی دارید مردم رو تیغ می زنید بس نیست . از ما میگیری و دو دستی تحویل امثال ز... ها ، ر... ها ، جزایری ها و و و ......... میدهید .
سوادکوهی ریکا
Iran, Islamic Republic of
من ز... ها و ر... ها ننوشته بودم چرا سانسور کردی ؟
سوادکوهی ریکا
Iran, Islamic Republic of
ضمناً پول خودمون كه بدون دریافت یک قرون سود دربانك است مي خواهيم برداشت كنيم كارمزد دارد ؟ بنازم به دولت عدالت قبلی تدبیر امید فعلی ؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا دعاقبت مارو بخیر کنه . پول یکی دیگه نوش جان کرده ما باید پس بدیم .
محمد
شیب ملایم یادت نره
56
نه به ا ون زمان که جایزه های آنچنانی برای خرید از کارتخوان ها تعیین و تبلیغ می کردند و نه به حالا که زورشون می رسه و می خوان پول زور بگیرن
من که ترجیح میدم یه باره تمام حقوقم رو نقدا از بانک دریافت کنم تا آقایون متوجه بشن دست به دست گشتن پول نقد چه هزینه ای براشون در بر داره!
Iran, Islamic Republic of
من شده گونی پول بردارم برم خرید یه ریال هم از کارت خوان استفاده نمی کنم .
سود پول مردم برم تو کیسه بانک مرکزی اونم هر چند مدتی یکی مثل خاوری ، ب...ز اختلاص کنن یه آب هم روش
بیسواد تندرو افراطی جاهل اختلاس درسته نه اخطلاس
تو که خودتم اشتباه نوشتیش!
علی
Iran, Islamic Republic of
عجب تدبیری !من هم مثل شما باامید پول را داخل گونی میکنم ومیرم مغازه خرید میکنم.
محمد
بیچاره مردم ما خدا بیچاره مردم .... هرچه میتونید به این مردم که مدافعان راستین انقلاب و نظام هستند فشار بیرید ولی بدانید با این فشارهای داخلی و خارجی ما از نظام دست بردار نیستیم و شماهیی که این مصوبات ضد مردمی را در سر دارید والله بدانید روزی باید جواب بدید ... آخه کمی فکر کنید این پولهای زوری که میگیرید به کجا می رود و پیپس از چندی در جیب برخی آقازاده های مرفه بی درد خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
عقب گرد با تمام قوا به سمت هرچه بیشتر جهان سومی شدن تا تحریمها رفع شود
دمت گرم راست ودرست زدی به هدف
ع
Iran, Islamic Republic of
پول ما كه در بانك است سود ندارد ولي همان پول مارا مي خواهيم برداشت كنيم كارمزد دارد اين كجا عدالت است نمي ندانم اين قانون راكي وضع مي كند ايا تجربه دارد يا فقط مدرك دارد هيچي نمي داند
Iran, Islamic Republic of
دولت الكترونيك و .. و اين دستگاهها بيشتر براي رفاه مردم اختراع شده نه دردسر و هزينه بر دوش آنها بگذارد. آيا هزينه ضعف مديريت بانكها و بانك مركزي و .. را مردم بايد بپردازند؟
سعید
واقععآ که خجالت هم نمی کشند .به طرق مختلف فقط می خوان مردم را بچاپند.سودهای سی درصدی می گیرید سیر نمی شیید؟
حسيني
Iran, Islamic Republic of
شما هم پول زور بگيريد....
حمید
Iran, Islamic Republic of
این مسولین جز خالی کردن جیب مردم کاری بلد نیستند
محمد
Iran, Islamic Republic of
ديوار كوتاهتر از اين ملت كجا پيدا ميشه ........
اگر اين قانون تصويب شود ،مردم بايد همگي به مدت فقط يك هفته از كارتخوانها استفاده نكنند ،آنوقت بانك مركزي خودش مي داند چه اشتباه بزرگي مرتكب شده است.
Iran, Islamic Republic of
حتما
عین سین
Iran, Islamic Republic of
از این بانک های عهد بوقی واین متولیان امور مربوطه چه انتظاری دارید؟ تعجب آن موقع است که به نفع مردم قدم بردارند!! مال دنیا عین آب شوره هرچه بخورند تشنه تر می شوند
حسین
فکر میکردم فقط دولت اقای احمدی نزاد بفکر مردم است بانک مرکزی حریف اسناف نشد بی دفاع هارا هدف گرفت
دکی
اصناف عزیزم
سامان
Iran, Islamic Republic of
همیشه همه چی سر مردم بدبحت خراب می شه چون که هیچکی و ندارن از شون دفاع کنه بانک ها این همه سود می برن از این قضیه اما مردم باید پولشو بدن
همه جای دنیا حکومت در جهت رفاه مردم کار می کنه این جا عکس این قضیه است
محسن
ما مردمم اگه چنین بشد دیگه با پول نقد خرید میکنیم تا بشد و اصلا با کارت خرید نمیکنیم
اصلاح طلب یزدی
نمیدونم دیگه چی بگم
مردم دارن بیچاره میشن بقران
اینا دیگه شورشو در آوردن
....
هاج و واج
Iran, Islamic Republic of
چنین روزگاری داریم ما ...........
میریم نون سنگک بخریم میگن آزاد پزشدیم میشه دونه ای دو هزاتومان.میریم خونه میبینم بابت زباله قبض اومده پنجاه هزار تومان.خونه ما که تمام در و دیوارش داره میریزه عوارض نوسازی براش اومده صد و سی هزار تومان حالا اگر نوساز بود چقدر می شد؟؟؟؟؟
میریم بانک پول قسط بدیم هم باید کارمزد بدیم هم قسط هم جریمه. میریم بقالی باید هم پول جنس بدیم هم مالیات هم کارمزد کارت خوان. قیمت نفت رفت بالا بنزین هم رفت بالا قیمت نفت اومد پایین قیمت بنزین همون بالا موند. ماشین بی کیفیت را نمی خریم که به خیال خودمون تحریمش کنیم قیمتش رو میبرن بالا تنبیه مون می کنن و مجبور میشیم به چند برابرش بخریم. شیر پالم دار می دن به خوردمون دو هزارتومان بعد که گندش در میاد کسی نمی خره یک مقدار درصد آبشو بیشتر می کنن می گن بدون پالمه میکنن دو هزار و پانصد
خلاصه اینکه خوب روزگاریه خووووب .... و دیگر هیچ
Iran, Islamic Republic of
احسنت
آرزو
تدبیر و امید یعنی همین دیگه !!!!
mostafa
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد كارمزد از كارت مشتريان كم شود اينجانب مثل ده پانزده سال قبل سربرج كه حقوقم را گرفتم به بانك مي‌روم و كل حقوق يك ماهم را نقداً دريافت مي‌كنم. قيد كارت بانك و خريد الكترونيكي را هم مي‌زنم.
احسنت. ما هم همین کار رو می کنیم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
كاري نداره ما هم از اين به بعد از عابربانك پول ميگيريم و ميريم خريد . ببينيم كي ضرر ميكنه . امان از اين تدابير آقايون
دوباره از اسکناس استفاده می کنیم این بساط را جمع کنند.
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر ما. آدم نیستیم که! هربلائی سرمان بیاد حقمونه
چکاوک
برادران لطفا جهت وضعیت اقشار ضعیف مردم گشتی در جنوب شهر تهران بزنید.
علی
آقا یکی نیست بگه ما که کارمندیم و قبلا مالیات رو مستقیم از حقوقمون کسر کردند چرا باید دوباره مالیات بر ارزش افزوده بدیم همه جای دنیا کارمندا معاف هستند و با ارایه رسید خرید هاشون پولشون بر میگرده
Iran, Islamic Republic of
اینجورا هم نیست. مثلا در آمریکا خریدهایی که برای دستگاه های دولتی انجام میشه یا خریدهایی که برای سازمانهایی غیر انتفاعی انجام میشه معاف امروز مالیات خرید است.
خدایا این ملت بی گناه را از دست بانک های رباخوار نجات بده.
سلام من زورم به این میرسد از کارت استفده نکنم
خدا خانه شیشه ای ظلمتان را خراب کند
احلام
چه دزدی زیرکانه ای،
....
ناآشنا
...این دزدی زیرکی نیست بلکه عمروعاص مآبانه است !...
حرامشان شود هزارها هزار میلیارد پول مردم تو دستشونه با همین ثروت مردم سودهای نجومی میکنن بعد میخوان کارمزدم ازمون بگیرن
rezvaneh
از تیترتون خیلی خوش اومد

تو این مملکت خدمات بدون مزد مگه معنی هم داره آقا ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم
پول زور وده!
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مردم بجای استفاده از دستگاه به بانک ها مراجعه کنند و تو دهنی به بانک مرکزی بزنند.
روزبه
بزن اون دست قشنگررررررررررررررررررووووو!!!!!
سید
ما هم میریم سمت اسکناس کاری نداره که!!
اخ
دمت گرم داداش گل گفتی فقط پول نقد
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسفه اون هم تو کشور اسلامی مثل ایران.کسانی که دم از ایمان و حق و حقوق مردم حرف میزنن.یعضی از روسا و آقازاده ها و اونهایی که پشت پرده هستن پول مردم رو بالا میکشن بعد طرف که از ایران خارج شد میکن فلانی با چندهزارمیلیارد فرار کرد.حالا با گرفتن مالیاتهای سنگین از مردم میخوان پول کلانی که نیست رو برگردونن.....
منصور
وقتی قبر 15 و 20 میلیون تومان و دیگه ارزونترینش یک میلیون تومانه دیگه مردن هم نمیصرفه. فقرا باید کاری کنند نمیرند.
خیلی جالب است دولت الکترونیک با این تصمیم یعنی کشک و دولت بهتر است اسکناس چاپ کند تا هزینه صد برابری را بپذیرد
پيروز
ميخواهند پول دست مردم كم شود و هزينه ها پائين بيايد برعكس با اين كار مردم هربار مراجعاتشان به بانكها زياد ميشود يا براي خريد مرتبا پول نقد را از بانكها خارج و دستشان ميگيرند كه اين خود يك ضرر ديگر است خدايا چرا كساني كه براي گرفتن عقل در ته صف قرار داشتند بر سر امور مهم قرار دادي البته چون گوش شنوائي در دستگاههاي اجرائي نيست به خدا شكايت برديم
این دولت فکرمی کنم کل هزینه های دولت می خواهد از مردم بگیرد.جالب جبران کسری بودجه با پایمال کردن حق مردم !!
مجید از شهر ری
بسم الله الرحمن الرحیم
ایجاد شبکه بانکی الکترونیکی یکی از حربه های بزرگ....
United States
خوب پس از اين به بعد بايد پول نقد به دست مراجعه كنيم به فروشگاه ها
امان از طاغوت
United Kingdom
اگر شما به خاطر 200 تومن حاضری خطر جیب بری و ... رو به تن بخری برو جیبات رو پر پول کن عزیزم و برو بازار، یه کاغذ هم بنداز گردنت بنویس روش عاقل همه چیز دان!
پس تو عاقل همه چیز دانی
نکنه خودت جیب بری؟؟؟
200 تومن ضربدر 50 بار در ماه میشه 10000 تومن عجیجم. آخه اون که این طرح رو داده خودشم ....
کم بانک ها دارن از قبل ما پول میخورن این هم بهش اضافه شد. بی صاحبیه دیگه چه باید کرد.
امیر نیکی
ما هم پولامونو میزاریم جیب؛؛؛؛؛؛؛بانکها به اندازه کافی از مانده حسابها سود میبره؛؛؛؛ِ؛ضمنا ربا یعنی چی؟
Iran, Islamic Republic of
تا آنجا که من می دانم رقم کارمزد به قدری جزئی است که احساس نخواهد شد چه رسد به آنچه به قول این نوشته، شوک نامیده شده. این اقدام فقط دستاویزی برای دشمنان ایران برای ایجاد دلسردی مردم از دولت محترم می باشد.
موسوی
United States
گاهی اوقات مهم اینه که اون طرف چقدر به جیب میزنه!
آره جناب! میخوان سود پول فروشگاهها خالص مال خودشون باشه و کارمزد شرکتها از جیب مردم بی دفاع باشه!!!!!!!!!!!
خودتو روشنفکر نشون نده عزیزم
Iran, Islamic Republic of
کم هست اما تعدادش زیاده
Iran, Islamic Republic of
اولش کم شاید باشه اما بیادش می کنن خیلی راحت مثل ارزش افزوده که از 2 به 8 رسیده
حاجی بابا
تو هیچی نمی دونی بنده خدا درخت از داخل کرم میزنه خداییش یه روز گشنگی کشیدی بفهمی یه پول جزیی شما برا خیلی ها عروسیه پس بی زحمت هیس !این همه بی کفایتی مسئولینو پای دشمنان ایران نزارید لطفا .
وخطاب به مسئولین مایه دار ! هر دم از این باغ بری میرسد....
خودم
چ جوری باید باشه تا شما احساسش کنی...
هان
اگر خیلی جزئی است چرا می خواهند دریافت کنند .
شما لطف کن اظهار نظر نکن جناب! صدات از جای گرم بلند میشه گرماش بقیه رو اذیت میکنه شما با لباس تابستونیت نشستی کنار شومینت سوز سرمای بیرونو حس نمی کنی
Iran, Islamic Republic of
بیچاره مردم ، تاوان همه چیز را حتی اداره دولت را با این همه افزایش مالیات و انرژی باید بپردازند
موسوی
با سلام واحترام : دولت محترم تدبیر وامید همینه عزیزان ، یعنی ازجیب مردم به جیب بهره گیران بانکی!! قبلا" میگفتیم که جناب آقای بهمنی اگه بره نظام بانکی مون بهبود پیدا میکنه !! من نمیدونم چرا توبحث پرداخت یارانه اینقدر درحق مردم ظلم شد (سنگک 100 تومانی شد.... شیر .... حامل های انرژی....) پس این پول افزایش موارد بالا کجا صرف میشود آیا اختلاس بزرگتری درراه است (الله اعلم) یه دگمه در ماه به ما میدن (یارانه) ودر آخر ماه نشده میبینیم یک دست کت وشلوار ازما میگیرن تو روخدا نشر بدین مسئولین اینقدر مدیون مردم نشن !!!
مهدي بهاري
Iran, Islamic Republic of
با سلام. دوست عزيز لطفا قبل از اينكه از واژه ( تهمت) پول زور استفاده كني ابتدا به دلايل اين كار بپرداز و با دليل حرف بزن. ماليات 8 درصد چه ارتباطي به اين موضوع دارد؟ ببين در ساير كشورها روند چگونه است؟ اصول چيست؟ هزينه اين دستگاه‌ها و تراكنش ها چقدر است؟ من با كسي كه تو كار پشتيباني شبكه هاي بانكي صحبت كردم هزينه هاي زيادي به بانك تحيل مي شود. لطفا به خاطر مخالفت با دولت از مسير حق خارج نشو وَلاَ تَلْبِسُواْ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُواْ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ و اگر نمي دانيد تحقيق كنيد. در دولت قبلي صداتون در نمي آمد اما بخاطر مخالفت با اين دولت فقط سياهنمايي مي كنيد
همین شما ... ها کشور رو به این روز انداختین!!!
تا بود که قیمت بنزین را با نیویورک مقایسه می کردید
هزینه زندگی را با پاریس
پول غذا را با لندن
و...
وقع مقایسه دستمزد و اموزش و بهداشت که میرسید با گینه بی سائو مقایسه می کردید!!!!
عمو جون تو پول زیاد داری برو بده دولت!!!!
من به شخصه دیگه از کارتخوان استفاده نمی کنم! این دولت .... از گ... به ...زور گیری داره روی میاره!!! نه به التماس پارسالش واسه یارانه نه به این زور گیری هاش
مهدي بهاري
Iran, Islamic Republic of
نه عزيز من. مملكت رو كسايي به اين روز انداختند كه دنبال ...هستند. هركس خدمات مي خواهد بايد پولش رو بده. ...
دوست عزیز میشه سمتتو اعلام کنی خواهشا" درموارد اقتصادی استناد به آیات شریفه نکن!!! چون وجاهتش میاد پایین ! ما که ازسوابق بانکها خبر داریم تا بحال چه بلایی سرمردم آوردن!!!!!
مهدي بهاري
Iran, Islamic Republic of
اولا وجاهت آيات با هيچ چيز پايين نمياد ثانيا من كارمندم. خوشبختانه بانكي هم نيستم. طرفدار بانك ها هم نيستم . من با ساختار فعلي بانك ها موافق نيستم. اما مخالف مفت خوري هستم. هر خدمتي بايد ما به ازا داشته باشه. تنبلي و مفت خوري و دروغ رو بذاريم كنار مملكت آباد ميشه
Iran, Islamic Republic of
مخالفت این جماعت با دولت، نشان دهنده حقانیت دولت است.
باقر
Iran, Islamic Republic of
معمولا مالیات را از درامد می گیرند،تازگیها مد شده دولت به خاطر کسر بوجه بعلت اسراف ، ریخت پاش و سمینار های الکی و ابکی به وجود می اید...از قبض های آب ،برق مخصوصا گاز مالیات ارزش افزوده ،عوارض در حد بالا می گیرند!کارت خوان ها هم قوز بالا قوز می شود خوب از کارت استفاده نمی کنیم....
Iran, Islamic Republic of
خنده داره برای یک مبلغ ناچیز هیاهو درست می کنید. بابا خجالت بکشید. همه دنیا مقابل دولت توطئه می کنن شما هم از داخل بابا خجالت.
Iran, Islamic Republic of
شما نگران نباشید،هیچ کس به این دولت توطئه نمی کند ، که می بینید پیاده روی ظریف با کری جان در ژنو و پاریس در کمال ارامش بر گزار می شود!
علی
مرفه بی درد.
از سیری حالت بد شده داری توهم می زنی.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز به ظاهر با دشمنان ایران مخالف است....
Iran, Islamic Republic of
شما بیا با من صحبت کن تا هزینه های زندگی رو هم برات بگم. فقط نرو با شبکه بانکی درد دل کن!! وَ اللهُ خَبيرُبِما تَعمَلُونَ
پاییزی
آقا مهدی ما مثل شما با پولهای آنچنانی نرفتیم خارج ببینیم چه خبره ولی محض یادآوری عرض می نمایم خودرو های لوکس وارداتی در همین عراق جنگ زده 1/0 قیمت تمام شده برای ما ایرانی هاست و این دفعه به سایر کشور ها رفتی خوب ببین و اظهار نظر کن تا شاید مدیون کسی نشوی .
مهدي بهاري
Iran, Islamic Republic of
آقاي پاييزي. تهمت زدن كار درستي نيست. من يك مستاجر هستم. نه پول آنچناني دارم نه تا بحال خارج رفته ام. اما خوشبختانه توانسته ام با كارشناسان اين امر صحبت كنم. صحبت من كالاي لوكس نبود. بيت المال توانايي مفت خوري نداره. چرا بايد بهت خدمت رايگان ارائه شود؟
آرش
شما واقعا خیلی سطحی نظر میدی
ایرانی
Romania
اره دیگه فقط همین مونده بود قطره قطره جمع گردد

ایرادی نداره از این به بعد میریم اسکناس میدیم برید هزینه چاپ اسکناس بدین. متاسفم واسه این بی تدبیری
United States
دولت تدبیر و امید
United States
ه دم از این باغ بری می رسد
علي
مگه ٢٠٠ تومن چي هست كه انقدر مطلب نوشتيد در كشورهاي ديگه حداقل ٢٪ از كل مبلغو ميگيرن از صاحب كارت حالا اينا ميلغ ناچيزي ميگيرن .ما عادت كرديم به سرويس رايگان. موفق باشيد
هاج و واج
Iran, Islamic Republic of
تو کشورهای دیگه 8 % مالیات بر ارزش افزوده هم کسر میشه؟ تازه یک بار توسط تولید کننده روی قیمت میکشن یک بار توسط خرده فروش عوارض بر عوارض میگیرن
20% مالیات بر درآمد چی؟
...
امان از طاغوت
United Kingdom
شما خیلی تعطیلی جناب که مالیات ما رو با خارج مقایسه می کنی. ما هیچی مالیات نمیدیم تو این مملکت.
Iran, Islamic Republic of
شما نمیدید ولی کارمندان میدهند.
Iran, Islamic Republic of
حق با شماست در مقابل رانت 650میلیون یورو چیزی نیست!
علی
شما بره کباب و بوقلمونت رو میل بفرما. راجع به شما مرفهان بی درد بحث نیست راجع به اکثریت جامعه که روی ریال ریال پولشون هم حساب می کنن هست.
Iran, Islamic Republic of
نه خیر من سالها در خارج بوده و با کارت خرید کرده ام و هزینه ای بیشتر از مبلغ نقدی نداده ام. تازه افراد خوش حساب با کارت اعتباری یک ماه خرید میکنند و بعد که قبض آمد یک ماه دیگر فرصت دارند تا مبلغ خرید خود را بپردازند بدون هیچ بهره و سودی. بیرون اعتباری یعنی اینکه شما آدم معتبری هستی و یک ماه میتوانی جنس یا خدمات استفاده کنی و بعد پولش را بدهی. اینجا اعتباری یعنی اینکه اول پولش را پیشاپیش بدهی تا یک ماه بعد استفاده کنی. تازه سیم کارت همراه دائمی هم که 20 سال پیش یک ملیون تومان داده ایم مثلا ودیعه ولی با یک قبض 20 تومانی خط را یک طرفه میکنند!
ناآشنا
داداش ! اینا فاتحه مفتی برای باباشون نمیفرستن اونوقت میان (سرویس رایگان !!!) بدن ؟؟!!
متاسفم همین
.... همونطور که دارید مردمو می سوزونید....
ماهم از این به بعد پول نقد میبریم برای خرید. تازه با پول نقد راحت تر هم میشه تخفیف گرفت تا با کارتهای بانکی. این دولتیها و بانکها هم از توبره میخورن هم از آخور. خجالت داره بخدا
H.H
United States
کاری نداره مردم هم اگر نمیخوان پول زور بدن از این دستگاهها استفاده نکنند و نقدی خرید کنند اونموقع معلوم میشه که با زور نمیشه با مردم حرف زد .
بی نام
مردمی که هرچی ظلم ببینند دم نمی زنند از این هم بدتر در انتظارشان است
سجاد
United States
براي دريافت كارمزد مانده حساب ،‌بهانه داشتند كه افرادي با مانده گيري زياد باعث ترافيك شبكه ميشوند
الان چه بهانه اي هست ؟
محمد
با این وجود باید بریم به سمت همون سیستم بانکداری سنتی.همیشه دیواری کوتاه تر ازمردم ندیدند.اوا که ضرری نمیکنن
هاج و واج
Iran, Islamic Republic of
آقا محمد نگران نباش اونایی که ما دیدیمشون برای بانک دار سنتی هم برنامه دارن
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً این مردم بی دفاع هستند ....
شهاب
ما هم معنی تدبیر و امید را فهمیدیم یعنی چه.تدبیر یعنی گرانی و فشار بر مردم بیچاره و مستضعف امید هم یعنی اداره کشور از طریق گرفتن ژول زور از مردم تفریح ودادن وعدههای واهی به مردم که یک ژول سیاه هم ارزش ندارد
فقط کافیه مردم با هم متحد بشن بانک مرکزی که یه نهاد دولتی ، خود دولت هم کم میاره!!!!
کارمند مفلس زرنگ
این کار باعث میشه من کارمند سر ماه می رم کل حقوقم را نقدی از بانک می گیرم و در این صورت با احتساب 8.5 میلیون کارمند و به ازای هر کارمند تقریبا 1.2 میلیون تومان دوره ماندن حاصلضرب مبلغ فوق از بانکها از دست برود یعنی بیش از 10000 میلیار تومان !!! حال آقایون بروند سماقشونو بمکند
Iran, Islamic Republic of
بانک ها.. ربا .. می خورند...
United States
دولت کاسه ...و چه کنم چه کنم دستش گرفته است. ملت مظلوم ایران به داد دولت برسید.
امان از طاغوت
United Kingdom
همه جای دنیا کارمزد داره این چیزها ولی توی ایران ما عادت کردیم به مفت خوری! مالیات که نمی دیم، کار که نمی کنیم، مصرف انرژی مون رو هم که پایین نمیاریم، ... فقط و فقط بلدیم طلبکار باشیم. هر چی سرمون میاد حقمونه!
Iran, Islamic Republic of
درست است که اغلب کشورها کارمزد دارد ولی اولا کارمزد را از فروشگاه میگیرند و خرید نقدی یا کارتی فقط ندارد. ثانیا بانکها مثل ایران با پول مردم رفتار نمیکنند و این همه شعبه با ساختمانهای سوپر لوکس و کارمندم زیاد ندارند. بانکداری ما هم مثل صنعت خودرویمان است که میخواهند هزینه بهره وری کم و ولخرج خود را از جیب مردم بدهند وگرنه مجبور نبودند این همه سود را بالا ببرند
كارشناس
مردم در اين مملكت از نظر مسئولين فقط براي راي دادن و راهپيمايي خوب هستند بقيه ايام مسئولين نگاه ديگري به مردم دارند...
Netherlands
مردم می توانند اصلا حسابهای بانکی خود را ببندند و پول خود را در یک صندوقچه در محلی امن در خانه خود نگهداری کنند. پرداختها و دریافتهای خود را هم مستقیما با یکدیگر انجام بدهند بدون وساطت بانک. این باعث شکستن کمر این بانکهای رباخوار می شود.
اون یک نفر هم که رای مخالف داده آقای سیف (مغز برتر) است.
مهدی انقلابی
Iran, Islamic Republic of
دولت کلید و ک...همین بود دیگه
مثلا سیاست شیب ملایمه!
واقعا با اون سیاستشون
نه دیپلماسی میدونند چیه نه اقتصاد
فقط بلدن شعار بدن
واه واه
حرف برای گفتن بسیار است دوستان
....فقط لبه تیغ رو گذاشتن رو گردن مردم.
....
برای انتخابات 96 لخظه شماری می کنیم تا کلید رو ...بگیریم
مهدیار آستانی
اگه اینطور بشه یه قرون خرید کارتی انجام نمیدم مردم هم بهتره کارت رو کنار بذارن و به آدمهای طماع که به جای خدمت به پول مردم چشم دوختن ادب بشن
احمد
اشکال نداره الااقل اگه ضرری نمی کنید سود پولهایی که بواسطه مکارت کشیدن ها توحساب مغازه دارها وتوی بانک ها ریخته میشه رو بهشون بدین.
اینجوری چیزی از من شهروند کم میشه ولی حداقل دلم خوشه که بانک ها نمی خورنش ولی تو جیب شهروند دیگم (فروشنده ها) میره !!!!!!

خداییش حاضرین اینکار رو بکنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
....
منم دیگه با کارت خرید نمی کنم
یک هفته مردم کارت خوات خوانها را تحریم کنند بانک مرکزی به غلط کردم می افتد
علی
بانک ها در ایران همانند شبکه های مافیا خون مردم را می مکند...
مظلومی (کارمند)
Iran, Islamic Republic of
برنامه ریاضت اقتصادی - نتیجه بی تدبیری و ناامیدی
جعفر
Iran, Islamic Republic of
انتظار مردم ا ز مجلس : استیضاح وزیر اقتصاد
ابراهیم
باشه ما هم پولمون رو از بانک برمیداریم و زیر بالشتمون میذاریم
بهرام
یعنی واقعا سیف نمی فهمه که استفاده از دستگاه کارتخوان به نفع خود بانک و مردم و دولت هست؟ به دلایل زیر:
1-برای هر پرداخت و واریز به بانک مقداری هزینه ایجاد می شه مانند اوراق چاپی ،برق مصرفی، دستمزد کارکنان بانک ، استهلاک ماشین آلات بانک و...
2-با این تصمیم پروفسور(سیف)مردم به جای استفاده از کارتخوان ها ،به سمت استفاده از پول نقد سوق پیدا می کنند و این یعنی افزایش حجم اسکناس در گردش در جامعه و هزینه های چاپ مجدد اسکناس
3-زمانی که از مردم تلف میشه تا پول رو از بانک دریافت کنند
4-زمانی که از کسبه و دارندگان کارتخوان تلف میشه تا وجوه نقد دریافتی رو به بانک واریز کنند.
5-امنیت مردم پایین خواهد اومد به این سبب که مردم به همراه خود پول نقد خواهند داشت و این یعنی خوش به حال کیف قاپ ها و سارقین.
6-کنترل درآمد دارندگان دستگاه های کارتخوان مشکل تر خواهد شد.زیرا بخش بزرگی از درآمد آنها اکنون از طریق حسابهای متصل به دستگاههای کارتخوان ،توسط ممیزان دارایی قابل کنترل است ولی در صورتی که پول نقد جایگزین این روش شود .فرار مالیاتی افزایش خواهد یافت.
و...
در شرایطی که جهان به دنبال جایگزینی پول الکترونیکی به جای پول نقد است ،آقای سیف تمام تلاش خود را در جهت وارونه کردن این روند به کار بسته است.
واقعا متاسفم از این تصمیمات غیر کارشناسانه
سردسته د...در این مملکت اول بانکها و سپس خودرو سازان هستند... متاسفانه هیچ کس هم نیست که به داد مردم برسه...
عجب دورانیههههه دووووورانیه.
این هم از بانکداری به اصطلاح اسلامی...
ایرانی
به نظرم مردم باید برای مخالفت ، پولهایشان را زا بانک ها خارج کنند تا بانکها بفهمند که این همه ادعا و... به خاطر کارکردنشان با پولهای مردمه و بدون پول مردم هیچ هستند. یا اینکه همه پول موقع خرید نقد پرداخت کنند.
همه ما باید به صف بانکها برویم تا بانک ها را به ذلت بکشانیم و یکجا پول خود را از بانک تخلیه و با پول نقد از دست فوشان خرید کنیم که مالیات هم نمی دهند تا بنک مرکزی باشد و با مردم اینگونه رفتار کند بانکها لیاقت پول مردم را ندارند حتی یک ریال هم نباید در بانک پس انداز کرد تا ببینیم چه کسی التماس می کند دزد آنها را ببرد بهتر از این است که بانکها ببرند
پول
پول چی هست. من که تا حالا اسم این اشیاء بی جان را نشنیدم
عبداله
Iran, Islamic Republic of
برای یک بار هم که شده زیر بار حرف زور نرید و دستگاهها رو از برق و تلفن بکشید. ببینید نتیجه چی میشه! جراتش رو دارید یا از ترس مرگ حاضرید ذره ذره بمیرید.؟!!
United States
اقای صد روزه درست می کنه
چقدر بد شانسیم ما که تو این مملکت به دنیا اومدیم
این چه وضعشه؟ امروز رفتم بانک وام بگیرم زوری 6 هزار تومان بابت استعلام بانک مرکزی از من گرفته!!! مگه سر گزدنه است؟ چرا کسی جلوی این بانک ها رو نمیگیریه؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
مردم باید پولاشون رو از بانک ها بکشن بیرون و با پول نقد کار کنن تا این دوستان حساب کار دستون بیاد
علی اکبری آج
آقای بانک مرکزی سلام
لطفا هر سال میلیاردها دلار پول چاپ اسکن خدمت مردم به چاپخانه بده تا مردم بجای کارتخوان از پول نقد استفاده کنند
هم راحتره هم هزینه آن پای کارشناسانی که تا جلو دماغشان بیشتر دید ندارد بر گرده بیت المال!!!!
این است نتیجه تصمیمات آقایان برج نشین دور از منزل مردم!
جز این است؟؟؟؟؟؟؟؟
عصبانی ملخ
اقا بخدا خجالت اوره شما باید مردم رو تشویق کنید از کارت خوان استفاده کنن نه این که مردم وسر کیسه کنید مگر نمی خواین اسکناس کمتر مبادله بشه با این کار تون باعث میشین مردم دوباره رو بیارن به وجه نقد مگر نمی گین چاپ اسکناس هزینه هنگفتی داره باباجون این به اون در نکنید این کارو .......
رضا
وقتی یک عده بی سواد و طرافدار فتنه کارها را به دست بگیرند همین میشه باید منتظر حرفهای غیره منطقی و زور گویی ها باشیم
علی اصغر کوثری
این خطر وجود دارد که به خاطر این کار مردم تدریجا بخش عظیمی از پولهای خود را از بانکها خارج کنند
روحانی بای بای
بهلول
خدایا چرا به مسئولین ما عقل درست و حسابی نمی دی؟ فکر کنم همه دنیا دارند پیشرفت میکنند و ما پسرفت. عوض اینکه ملت رو تشویق به استفاده از کارت خوان ها کنند دارند هزینه ایجاد می کنند.
آقا مردم از این به بعد کارت نمی کشند . اسکناس و چک پول حمل و نقل می کنند .
1-اسکناسها مستهلک می شند و هزینه چاپ پول به عهده دولت میفته
2- سرقت پول نقد بسیار بیشتر میشه. پول از بانکها بیرون کشیده میشه .
3- باز بحث پول خرد و امثال اون بوجود میاد