آفتاب

اجرای طرح محیط یار در مدارس گلپایگان كلید خورد

اجرای طرح محیط یار در مدارس گلپایگان كلید خورد

گلپایگان - طرح محیط یار در مدارس گلپایگان با هدف آموزش و اطلاع رسانی مسایل زیست محیطی و جلب مشاركت دانش آموزان برای كنترل و شناخت معضلات زیست محیطی و ایجاد حس مسئولیت پذیری کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم حسومی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری اولین طرح محیط یار در مدارس گلپایگان كه در دبستان پسرانه امیركبیر برگزار شد، در جمع با خبرنگاران با بیان اینكه این طرح در سال ۹۱ در دفتر مشاركت های مردمی سازمان محیط زیست كلید خورد، اظهار داشت: اجرای این طرح كه به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان نسبت به مسایل زیست محیطی است، ابتدا در كلان شهرها و طی سال های آتی در سایر استان ها و شهرستان ها اجرا می شود.

وی افزود: به منظور آموزش و ترویج این طرح در خانه و خانواده ابتدا مقرر شد با همكاری مدیریت آموزش و پرورش در دو مدرسه ابتدایی این طرح به صورت آزمایشی انجام و در آینده نزدیك در كل مدارس شهرستان این امر صورت پذیرد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان گلپایگان با اشاره به اینكه در اجرای طرح محیط یار در مدارس گلپایگان كه با همكاری انجمن زیست محیطی سرزمین سبز گلپایگان و سایر ارگان ها اجرا خواهد شد گفت: این طرح با هدف آموزش و اطلاع رسانی مسایل زیست محیطی با جلب مشاركت این آینده سازان برای كنترل و شناخت معضلات زیست محیطی در آینده و ایجاد حس مسئولیت پذیری بین آنان در كنار خانواده و سایر افراد اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینكه مربیان این طرح در یك دوره كوتاه مدت فشرده برنامه آموزشی كه بر پایه محیط زیست است را فرا می گیرند، افزود: مربیان پس از فراگیری آموزش های لازم با حضور در مدارس نسبت به ترویج آموزش آن اقدام خواهند كرد.

حسومی در پایان با بیان اینكه اداره محیط زیست شهرستان با توجه به مسئولیت خطیر خود در حفظ محیط زیست با حضور در آیین ها و مناسبت های زیست محیطی با همكاری انجمن زیست محیطی سرزمین سبز گلپایگان فعالیت و برنامه خواهد داشت، تصریح كرد: در زمینه های زیست محیطی با استفاده از توان دیگر ارگان ها از جمله شهرداری و فرمانداری كه حمایت های بی دریغ دارند، امیدواریم بتوانیم با فرهنگ سازی در بحث محیط زیست شهری سالم، تمیز و در خور مردم شریف گلپایگان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اجرای طرح محیط یار مدارس که با حضور معاونت فرمانداری، مدیریت محیط زیست، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری گلپایگان و انجمن زیست محیطی سرزمین سبز گلپایگان برگزار شد، دانش آموزان با در دست داشتن پلاكارد تصاویر نقاشی شده در راستای طبیعت و محیط زیست آمادگی خود را جهت اجرای طرح محیط یار در مدارس اعلام كردند.

کد N763004

وبگردی