نسل چهارم تلفن همراه به ایستگاه گلپایگان می‌رسد‌


نسل چهارم تلفن همراه به ایستگاه گلپایگان می‌رسد‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد نسل سوم تلفن همراه ۳G در شهرستان گلپایگان طراحی شده و تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گلپایگان، حسین کشایی ظهر امروز در مراسم تودیع معارفه رئیس مخابرات شهرستان که با حضور مسئولان در سالن همایش‌های کتابخانه آیت‌الله محمدی برگزار شد، اظهار داشت: امروز نقش و اهمیت ارتباطات بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: پیشرفت تکنولوژی به حدی سرعت گرفته که ما به صورت ماهیانه بر روی شناسایی، تحقیق و به کارگیری فناوری‌های جدید کار می‌کنیم اما هنوز هم از آنچه دنیا تاکنون به آن دست یافته عقب‌تر هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های جدید شرکت مخابرات استان گفت: در مدت اخیر با اجرای یک شبکه بزرگ و پرهزینه به ارزش 50 میلیارد تومان در راستای ارتقای پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت در استان گام برداشتیم.

وی بیان کرد: این پروژه برای مرکز استان و چند شهرستان مهم استان اجرا شد تا پهنای باند در شهرستانی مانند گلپایگان به 20 گیگ بر ثانیه برسد که البته این طرح تا 99 درصد اجرایی شده و تا یکی دو هفته آینده به طور کامل محقق می‌شود.

کشایی با بیان اینکه یکی از نیازهای ایجاد تلفن همراه نسل سوم ارتقای پهنای باند بود، تصریح کرد: همچنین برنامه‌ریزی برای ایجاد نسل سوم تلفن همراه 3G در شهرستان گلپایگان طراحی شده و تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود و پس از آن به سرعت نسل چهارم هم به گلپایگان که از شهرهای کلیدی استان است، می‌رسد.

وی با تاکید بر توجه مخابرات بر پوشش جاده‌ای و روستاها خاطرنشان کرد: در ابتدای واگذاری مخابرات به بخش خصوصی دولت با دریافت مبلغی معین پوشش روستاها را متقبل شد و اکنون هم باید این مطلب در کنار تلاش ما از سوی بخش دولتی هم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با ابراز رضایت از شرایط مخابرات در گلپایگان، اظهار داشت : اکنون متوسط ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 38 درصد، در استان 46 درصد و در شهرستان گلپایگان 49 درصد است که این ارقام نشان می‌دهد گلپایگان در این مورد از متوسط کشور و استان جلوتر است.

وی بیان کرد: در ضریب نفوذ تلفن همراه نیز متوسط کشوری 76 درصد، استان 85 درصد و شهرستان 63 درصد است که در این زمینه هم گلپایگان در شرایط خوبی قرار گرفته است.

کشایی با اشاره به تلاش مخابرات استان در راستای ارتقای خدمات خاطرنشان کرد: در سال 93 اعتبارات سرمایه‌ای شرکت مخابرات استان 42 میلیارد تومان بوده در حالی که این شرکت در سال گذشته به اندازه 110 میلیارد تومان فعالیت صورت داده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon