قش بسته بود. مهر: اصرار خاله قزی برای دیدار با احمدی نژاد، تصاویر حاج قاسم در دستان جوانان، دلتنگی خبرنگار مجارستانی برای غذاهای ایرانی از حاشیه های جالب مراسم راهپیمایی امروز بود.

سی و چهارمین راهپیمایی 22 بهمن مردم درپایتخت از صبح امروز با حاشیه های جالبی همراه بود که به برخی از آنها اشاره می شود.

* اولین نفراتی که  صبح امروز پیش از آغاز رسمی برنامه ها در مقابل جایگاه سخنرانی رئیس جمهور قرارگرفتند گروه سرود 22000 نفری دانش آمزان بود که با در دست داشتن پرچم ایران با شور و علاقه زیادی وارد جایگاه شدند.

* حدود 200 خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار داخلی امروز اخبار راهپیمایی 22 بهمن را به سراسر جهان مخابره کردند. دیر رسیدن ماشین خبرنگاران خارجی به علت شلوغی مسیر باعث شد تا آنها با عجله وارد جایگاه شده و دوربین های فیلم برداریشان را مستقر کنند.

* عکس های بزرگ حاج قاسم سلیمانی در دستان جوانان مقابل جایگاه سوژه خوبی برای تصویربرداری خبرنگاران شده بود.

*  سید حبیب سادات خبرنگار صدای افغانستان که در جایگاه ویژه خبرنگاران خارجی مشغول عکس برداری بود می گوید: "دوماه است دفتر صدای افغانستان در ایران افتتاح شده و اولین سالی است که در مراسم راهپیمایی تهران حضور می یابد."

حبیب سادات حضور ملت ایران در راهپیمایی را پاسخی به تهدیدات دشمن می داند و می گوید: "انقلاب اسلامی در افغانستان طرفداران زیادی دارد و ویژه برنامه ها، کنفرانس ها و میتینگ های زیادی در خصوص انقلاب اسلامی در کشورش بر گزار می شود."

* لی یانگ سئوک رئیس دفتر تلویزیون KBS کره نیز که برای اولین بار است در مراسم راهپیمایی 22 بهمن حضور می یابد درباره علت حضورش می گوید: "با توجه به تحولات منطقه و قدرت ایران، راهپیمایی 22 بهمن امسال ایرانیان خیلی جدی خواهد بود."

* یانگ سئوک که از دیدن جمعیت حاضر در اطراف میدان آزادی اظهار شگفتی می کرد در پاسخ به سوال خبر نگار مهر که از وی پرسید، آیا در کشور شما هم جشن ملی بر گزار می شود گفت: "بله ما هم جشن ملی داریم اما جمعیت شرکت کننده در آن قابل مقایسه با جمعیت امروز نیست."

* خبرنگار مجله دیپلماتیک بوداپست مجارستان که هوا و جو امروز تهران را بسیار عالی توصیف می کند می گوید: "من یک مستند ساز هستم و خوشحالم از اینکه امروز در این مراسم حضور دارم."

 این خبر نگار مجارستانی در ادامه می گوید: "ناراحتم از اینکه نمی توانم مدت بیشتری در ایران بمانم، چراکه علاوه بر مهمان نوازی مردم، غذاهای ایرانی آنقدر خوشمزه است که نمی توان ازانها دل بکنم."

* یکی دیگر از خبر نگاران خارجی مراسم امروز "تجانی مائم لاوالی" از نیجربود. وی در خصوص ملت ایران می گوید: این ملت ثابت کرده است که در همه جا و همه وقت برای دفاع از وطن خود و مظلومان جهان آماده است.

وی همچنین حضور مردم در راهپیمایی را واکنشی به تهدیدات دشمنان ایران می داند و می گوید: برای همه مردم جهان روشن است که انقلاب امام خمینی انقلابی جهانی است و جشن امروز نه تنها یک جشن ملی بلکه جهانی است.

* خانم "جینگ یان وان" خبرنگار CCTV تلوزیون ملی چین حضور مردم در مراسم راهپیمایی 22 بهمن را نشان اتحاد مردم می داند و می گوید: "در این چند ماهی که در ایران بودم فهمیدم ملت ایران به کشورشان افتخار می کنند."

وی همچنین در خصوص تهدیدات کشورهای غربی بر علیه برنامه هسته ای کشورمان گفت: "ما معتقدیم ایران فعالیت های صلح آمیزی دارد و انرژی هسته ای حق قانونی مردم ایران است."

* از دیگر حاشیه های بر نامه امروز حضور برخی جوانان بود که بر روی با پیراهن های آنها عکس مقام معظم رهبری نقش بسته بود.

* حضورحلیمه سعیدی پیرزن 65 ساله و بازیگر مشهور سینما و سریال های طنز سیما که به "خاله قزی" معروف شده است در کنار جایگاه سخنرانی رئیس جمهور از دیگر حاشیه های مراسم امروز بود.

خاله قزی سماجت زیادی کرد تا بتواند با احمدی نژاد دیداری داشته باشد. اصرار این پیرزن و ممانعت ماموران حفاظت ادامه داشت تا اینکه بالاخره خاله قزی توانست با رئیس جمهور دیدار کند.

وی بعد از دیدار احمدی نژاد گفت: "وقتی رئیس جمهور را دیدم گوشه کت او را بوسیدم و قرار شد تا در یک فرصت دیگر آقای احمدی نژاد را ملاقات کنم."