چائی قند پهلو در زیر درختان آلو

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

دعوت از وبلاگ نويسان و مسئولين سايت ها

بدینوسیله به اطلاع می رساند مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران برتر شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری خوانسار برگزار می گردد.

لذا از کلیه فعالان عرصه خبر، مطبوعات و رسانه ها، خبرنگاران و مدیران مسئول سایتها و وبلاگهای خبری و نویسندگان و اهالی قلم در شهرستان خوانسار دعوت می گردد در این مراسم حضور به هم رسانند.

مکان: سالن اجتماعات فرمانداری خوانسار

زمان: چهارشنبه مورخ 23/05/1392  ساعت 11 صبح

من الله توفیق

دبیر خانه مطبوعات و خبرنگاران شهرستان خوانسار

حسینعلی مهدی

درگذشت پدر فرماندار سابق خوانسار

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

خوانسار امروز آمد

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir


اخبار به روز خوانسار

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

دستگیری ضاربین فراری

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

آمار انتخابات شورای شهر

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

درگیری منجر به فوت در خوانسار

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

جنگ شادی

ادامه مطلب را در پایگاه خبری خبرنامه خوانسار بخوانید

http://tomego-khosar.ir

پایگاه خبری خبرنامه خوانسار

با توجه به وعده داده شده وبلاگ خبرنامه خوانسار به پایگاه خبری خبرنامه خوانسار به آدرس ذیل تغییر یافت دوستان محترم می توانند جهت مشاهده به این آدرس مراجعه فرمایند .

http://tomego-khosar.ir

بيش از 40 هزار مسافر در خوانسار

شهردار خوانسار از حضور بيش از 40 هزار نفري مسافران در روزهاي تعطيل هفته اخير در خوانسار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری خوانسار سيد حسن شفعتي با بيان پروژه هايي كه در راستاي  توسعه گردشگري پارك ملي سرچشمه در حال انجام مي باشد گفت : با  حضور مهمانان و گردشگران در ايام تعطيل ، توسعه فضاي گردشي يكي از مهمترين برنامه هاي در دستور كار شهرداري است.

شفعتي اضافه كرد: ميهمانان و گردشگران مستقر در پارك سرچشمه كه حدودا 24  ساعت يا بيشتر در اين مكان اسكان داشتند در حدود 10 الي 15 هزار نفر بودند كه در همان 24 ساعت اوليه  امكان ورود وسايل نقليه به محدوده پارك سرچشمه غير ممكن شد.

شهردار خوانسار با اشاره به شروع تعطيلات و متبوع بودن آب و هواي خوانسار تصريح كرد: با تخصيص اعتبارات ويژه جهت توسعه پارك سرچشمه خيلي از مشكلات  از جمله: مشكل ترافيكي و عدم عبور و مرور روان در ميدان 22بهمن و خيابان شهيد رجايي ، اسكان محدود مسافران در پارك و... مرتفع خواهد شد.

 وي در ادامه گفت: در اين چهار روز تعداد شيفت ها از يك به سه و تعداد كارگران از 5 به 15 نفر مستقر اضافه شد كه اين خود بار سنگين مالي براي شهرداري به همراه خواهد داشت.

شهردار خوانسار گفت: علاوه بر اين مسافران تعداد 20 تا 30 هزار نفر هم مهمان خوانساري ها بودند. مسافراني كه مقيم شهرهاي ديگر هستند و براي گذرندان ايام با فاميل و آشنايان در خوانسار حضور داشتند.

132 طرح خود اشتغالی در خوانسار اجرا شده است

با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان 132 طرح خود اشتغالی در خوانسار اجرا شده است.

سرپرست نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار گفت: با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان 132 طرح خود اشتغالی در خوانسار اجرا شده است. 

حبیب‌الله فرهمند  گفت : با همکاری اعضای کارگروه اشتغال شهرستان و دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات خود اشتغالی سال 1391 در سطح روستاهای خوانسار مبلغ یک میلیارد و 607 میلیون و 800 هزار تومان اعتبار اختصاص داده شد که از این رقم یک میلیارد و یکصد میلیون و 500 هزار تومان آن تاکنون پرداختی و عملیاتی شده است.

به گزارش خبر نگار ایلنا از اصفهان، وی با بیان اینکه با این رقم پرداختی 132 طرح انجام شده است، تصریح کرد: جلسات کارگروه اشتغال به صورت مستمر و به ریاست فرماندار خوانسار تشکیل می‌شود.

سرپرست نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوانسار اقزود : مساعدت و کمک روستاییان در راستای داشتن شغل مناسب و جوابگو همواره مورد تاکید مسئولان عالی شهرستان بوده و علاوه بر رونق تولید جامعه در راستای جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهر موثربوده است.

*معرفی 909 طرح خود اشتغالی به بانک‌های عامل خوانسار

وی همچنین در ادامه به اعتبارات اعطا شده صندوق قرض‌الحسنه وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات صندوق قرض‌الحسنه وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی سال 90 و 91 در مجموع به 909 طرح که متقاضیان آن بانوان شهرستان بوده‌اند از طرف این اداره به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل خوانسار معرفی شده‌اند.

فرهمند با تاکید بر اینکه اجرای طرح مشاغل خانگی درصد بالایی از خانم‌های خانه‌دار را وارد چرخه مشارکت اقتصادی شهرستان کرده است، تصریح کرد: در راستای رشد و تعالی اقتصادی شهرستان 3 میلیارد و 659 میلیون و 100 هزار تومان تسهیلات برای این بانوان در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: طرح مشاغل خانگی از سال 1390 و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه دولت در حال اجرا است و تطابق خوبی با استعدادهای بانوان داشته است.

ستاد جلیلی در خوانسار راه اندازی شد

ستاد دکتر جلیلی در خوانسار راه اندازی شد
آدرس:میدان امام
آدرس وبسایت حامیان دکتر جلیلی در خوانسار:
www.aghasaeed.blog.ir

نامزدهای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر خوانسار

 

صادق اولیایی

 

رضاعلی رضایی

محسن زمانیدوست

  

سید عباس سجادی


همدم شاه محمد

علی صبوحی

جواد عصاری

محمود قربانی پور


منیره کامران

محمدرضا معینی

اشرف سادات میراحسنی

 سیدمهدی میرشفیعی


کامران میرمحمدی

حسن ناشرالاحکام

عفت یحیایی

 

علی یحیایی


داود اسدی

 

محمدعلی امینی

 

احسان امینی


مأخذ: خوانسار نیوز

آغاز تبلیغ رسمی کاندیداها

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر خوانسار از امروز شروع و تا ساعت 24 روز بیست و دوم خردادماه ادامه خواهد داشت و مردم خوانسار در این دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از بین 19 نفر نامزد ، اعضای شورای شهر را انتخاب خواهند نمود .

برنامه های محسن رضائی برای خوانسار

سامانه ویکی رضایی حاصل چندین ماه تلاش بی‌وقفه جمعی از نخبگان جنبش ما که حاوی برنامه‌های آینده ی دولت پیشنهادی ایشان به تفکیک هر شهرستان می‌باشد. این برنامه ها به عنوان طرح جامع توسعه در ۱۰ محور اقتصادی، صنعت و معدن، کشاورزی و دامداری، خدمات شهری، زیربنایی و عمرانی، آموزش، بهداشت و درمان، ورزش و سرگرمی، فرهنگ و هنر، امنیت، رفاه و آرامش و با مدنظر قرار دادن ظرفیت های بالقوه هر شهرستان، نیازها، منابع، فرصت ها، توانایی ها و موقعیت استراتژیک آن شهرستان تنظیم گردیده ‌است.
برنامه های محسن رضائی برای شهرستان خوانسار را می توانند در این لینک ببینید .
 

http://www.313amin.ir/wiki/main/main.php?city_id=54

معرفی هنرمندان گمنام (1)




نویسنده کتاب های داستان کودکان

عطاء اله اشرف الکتابی در سال 1328 در شهرستان خوانسار در خانواده ای فرهنگی و اهل قلم بدنیا آمد.

 پدر وی نیز اهل قلم و نویسندگی بود و قرآن ، عم و جزء و احادیث و همچنین داستانهای هزار و یک شب را به خطی خوش می نوشت و به مردم نیز با نوشتن لایحه و دادخواست کمک می کرد .

عطاء اله اشرف الکتابی با توجه به اصرار پدر و علاقه ای که به کار معلمی و تدریس داشت وارد این حوزه شد و بیش از 31 سال از بهترین سالهای عمر خود را به تعلیم و تربیت آینده سازان این شهرستان گذراند .

علاقه وی به نویسندگی و قلم همچون پدر و پدربزرگش و از طرفی علاقه وی به کودکان وی را بر آن داشت که تمام بافته های ذهن خود و شنیده های حکایات و متل های گذشتگان را برای کودکان در قالب کتابهای داستان به رشته تحریر درآورد .

وی از سال 1363 در حالی که 35 سال داشت اقدام به نوشتن کتابهای داستان برای کودکان نمود و با توجه به پیشنهاد و اصرار دوستان و حمایت برادر خود در سال 1378 تعدادی از این دستنوشته ها را در موسسه نشر فرهنگ امروز در تهران به چاپ رساند که از آن جمله می توان به کتابهایی مانند چشمه خوشبختی ، شاهزاده و پسر فقیر ، روباه مکار و خرس نادان ، قهرمان قهرمانان ، پادشاه و دهقان دانا و شکارچی نادان و پرنده دانا اشاره کرد .

اما چون هزینه چاپ کتابها برای وی سنگین بود نتوانست دیگر دستنوشته های خود را که آماده برای انتشار بود به چاپ برساند و کتابهایی مانند سلطان چراگاه ، آواز غم آلود صحرا ، قصر بلورین و دانه های الماس ، یکصد و شصت تازیانه و ... منتشر نگردید و وی نویسندگی برای کودکان را علیرغم علاقه شدید رها نمود .

اشرف الکتابی در خصوص حمایت های انجام شده از این کار فرهنگی می گوید : بجز یکبار که آموزش و پرورش با یک لوح تقدیر از بنده قدردانی کرد دیگر کسی از من در این سالها یاد نکرده و بنده نتوانستم این کار فرهنگی را ادامه دهم .

وی از مسئولین می خواهد از هنرمندان بخصوص جوانان حمایت کنند تا به مطالعه و نویسندگی ادامه دهند و کار را در نیمه رها نکنند .

این نویسنده گمنام که هم اکنون در پاساژ حسینیه دو راه به فروش سوغات خوانسار مشغول است در پایان اضافه کرد : افتخار می کنم دخترم نیز اهل قلم و شاعره است و کار پدر و بزرگان خود را ادامه می دهد .

برگزاري گفتمان ديني با موضوع انتخابات و حماسه سياسي

گفتمان ديني با موضوع انتخاب و حماسه سياسي در روستاي رحمت آباد شهرستان خوانسار برگزار شد

به‌ گزارش روابط عمومي اداره تبليغات اسلامي خوانسار ، در اين مراسم که در روز سه شنبه در مسجد امام حسين عليه السلام روستاي رحمت آباد خوانسار برگزار شد حجت السلام بخشي رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خوانسار در رابطه با حضور حداکثري مردم در انتخابات مطالبي را عنوان نمود.

وی با اشاره به نام گذاري امسال با نام حماسه سياسي خلق اين حماسه بزرگ را شرکت در انتخابات برشمردند.

شناسايي 36 گونه گياهي در حال انقراض

36 گونه گیاهی در حال انقراض در استان اصفهان شناسایی شد.
معاون فنی اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان امروزگفت: قلم،اُرس، زرین گیاه،دم گاوی،چِویل و گونه هایی از اشنگبیل از جمله این گونه های درحال انقراض است.
آقای مهاجر افزود: سمیرم، فریدن، فریدونشهر، خوانسار،نایین، نطنزو شهرضا از جمله شهرستان هایی است که رویشگاه این گونه ها است.
وی گفت: شناسایی مناطق رویشی، معرفی و ذخیره گاه های جنگلی و مرتعی،مخالفت با واگذاری این رویشگاه ها به بخش هایی مثل معدن،تکثیرگونه ها و آموزش به بهره برداران مراتع برای اصلاح و بهره برداری صحیح از جمله اقداماتی است که برای حفاظت و نگهداری گونه های در حال انقراض در این استان انجام شده است.
معاون فنی اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود:چرای بی رویه،تبدیل مراتع و جنگل ها به زمین کشاورزی، قطع درختان جنگل، بهره برداری بی رویه از گیاهان در قالب گیاهان دارویی،زینتی و خوراکی و زه کشی زمین از جمله عواملی است که گیاهان دارویی را در معرض آسیب قرار داده است.
تا کنون بیش از 2هزار گونه گیاهی در استان اصفهان شناسایی شده است.
از مجموع 400گونه گیاهی با خواص دارویی، خوراکی و صنعتی به دلیل برداشت های غیر مجاز 60 گونه آن در استان اصفهان در حال انقراض یا آسیب است.

لیست آبادگران ایران اسلامی در انتخابات شورای شهر تهران

به گزارش اختصاصی گلپانیوز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران لیست نهایی جبهه آباد گران ایران اسلامی که یکی از قوی ترین و معتبرترین لیست های شورای شهر تهران می باشد را اعلام کرد.

این لیست شامل سی و یک نفر از کاندیداهای شورای اسلامی شهر تهران می باشند که رقابت نفس گیری را با حداقل دو لیست شاخص دیگر در تهران خواهند داشت.

در این لیست اعلام شده دو نفر از گلساریهای مقیم پایتخت حضور دارند که از اقبال بالایی برای ورود به شورای شهر تهران برخوردار هستند.

مهندس حمیدرضا سیفی رئیس کانون کارفرمایی استان تهران نامزد گلپایگانی و دکتر حسین ساری از مدیران ارشد صدا و سیما نامزد اصالتا خوانساری حاضر در این لیست هستند که امیدواریم با حمایت گلساریهای مقیم تهران بتوانند به شورای شهر پایتخت ایران اسلامی راه یابند.