بسم الله الرحمن الرحیم

  او خواهد آمد  

میلاد یگانه منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) مبارک باد

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 مژده که اندر تن ما جان رسید                 بار دگر   " نیمه شعبان "   رسید

او می آید....

او می آید تا دشمن بشریت را نابود نماید!

       بزرگترین دشمن بشریت همانا جهل اوست زیرا انسان عاقل : گناه نمی کند ، ظلم نمی کند ، ستمگر نیست ، در حق همنوعش جفا نمی کند و... انسان عاقل این را درک نموده که والاترین و برترین موجود الهی است.  پس چرا باید در حق موجودی که رسالت خداگونه شدن بر عهده او نهاده شده است ظلم نماید ؟  آیا جز این است که از روی جهل و نادانی دست به فساد و تباهی زده است؟؟؟

      هنگامی که بشر می رود که برای انجام ماموریت خود که همانا خداگونه شدن می باشد ،با استفاده از علوم  طبیعی و انسانی و بدون توجه به علوم قرآنی ... رفاه و آسایش و بهزیستی و... را برای خود و هم نوع خود فراهم نماید، اما در جائی که دچار کبر و غرور و طغیان می گردد و در پیشبرد علوم و انجام ماموریت خود که همانا حرکت به سوی کمال است ، جا مانده و دچار توقف و شکست شده و به بن بست می رسد، این حضرت مهدی (عج) است که با ظهور و قیامش به اذن خداوند قادر دانا و توانا راه نجات از بن بست ها را در پیش روی انسان قرار می دهد که در آن زمان پیشرفت علوم به والاترین درجه خود خواهد رسید و بشر از چنگال جهل و نادانی و بی خبری نجات خواهد یافت زیرا  :  "ماموریت اصلی آن حضرت تشکیل دولت عدل خداوندی است که جهانی بوده و مختص یک منطقه خاص نیست "

        هنگاهی که بشر از بی خبری و جهالت رهائی می یابد و در سایه حکومت حضرت مهدی (عج) در جاده علم و آگاهی قدم می گذارد ، خود به خود از همه خصائص شیطانی دور می گردد و از ظلمت به سوی نور و آگاهی  هدایت می شود و در این صورت ظلم و جور و ستم و گناه جای خود را به عدل و داد و  نیکی و نیک اندیشی داده ، و جهان دارای رویکرد دیگری خواهد شد.  زیرا عدل و داد نقطه مقابل ظلم و جور و ناعدالتی است که سرمنشا آن جهالت و نادانی و بی خبریست.  بنابرین به نظر می رسد که ماموریت اصلی حضرت حجت (عج) سازندگی و اصلاح تفکر بشر و رشد و آگاهی دادن او و در یک کلام نجات انسانها از دیو جهل و بی خبری است.  

       کسانی که در پیروی از راه شیطان غرق در گناه و اشتباه شده اند و به جای پیمودن راه راست که خداوند در سوره توحید به آن اشاره فرموده است به دلیل اصرار بر جهل و نادانی ، مورد غضب خداوند واقع شده اند و قادر به برگشت از مسیر ظلمت نبوده و قابل اصلاح نیستند و راه ستمگری و بیداد را برگزیده اند ، اینها مانعی برای برقراری عدل و داد در جامعه بوده ، بنابرین حضرت مهدی (عج) بالاجبار و علی رقم میل باطنی خود آنان را گردن خواهد زد که در واقع  گردن جهل و نادانی زده خواهد شد تا راه اصلاح جامعه هموارتر شده و ماموریت آن حضرت که تشکیل حکومت عدل الهی در زمین است عملی می گردد .

      نکته ای که حائز اهمیت بوده و باید به آن اشاره نمود این است که چون حکومت عدل الهی که به دست حضرت مهدی (عج)  جاری می گردد ، دارای قوانینی است  که از طرف خداوند قادر توانا و عالم دانا مستقیما و بدون تفسیر بشر بر حضرت جاری می گردد، محال است که دچار نقصان و اشکال و توهم باشد. بنابرین همه علوم و فنون و راهکارهای مورد نیاز برای سعادت بشر و غایت پیشرفت او در ارض الهی را در بر خواهد داشت و این حدیث عنوان شده ای که تا قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) بشر تنها به یک یا دو قسمت از بیست و هفت قسمت از علوم مورد نیاز دست یافته است و بیست و پنج یا بیست و شش قسمت دیگر علوم به اذن خداوند به دست حضرت مهدی (عج) جاری خواهد شد و دراختیار بشر قرار خواهد گرفت ، مصداق می یابد و البته این علوم قطره ای از اقیانوس بی کران علوم الهی خواهد بود.

       پس وظیفه همه ماست که برای ظهور آن حضرت زمینه سازی لازم  نموده ودر این راه تلاش نمائیم و همواره تشنه ظهورآن حضرت باشیم زیرا خداوند در قران مجید فرموده است :  " ان الله لا يغير ما بقوم حتي يغيروا ما بانفسهم ...  ‌‌
     "خداوند حال و وضعيت قومي را تغيير نمي دهد تا خود موجب تغيير وضعيت خويش شوند"

*    *   *

ای پادشه خوبان داد از غم تنهاییدایم گل این بستان شاداب نمی​مانددیشب گله زلفش با باد همی​کردمصد باد صبا این جا با سلسله می​رقصندمشتاقی و مهجوری دور از تو چنانم کردیا رب به که شاید گفت این نکته که در عالمساقی چمن گل را بی روی تو رنگی نیستای درد توام درمان در بستر ناکامیدر دایره قسمت ما نقطه تسلیمیمفکر خود و رای خود در عالم رندی نیستزین دایره مینا خونین جگرم می دهحافظ شب هجران شد بوی خوش وصل آمد دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآییدریاب ضعیفان را در وقت تواناییگفتا غلطی بگذر زین فکرت سوداییاین است حریف ای دل تا باد نپیماییکز دست بخواهد شد پایاب شکیباییرخساره به کس ننمود آن شاهد هرجاییشمشاد خرامان کن تا باغ بیاراییو ای یاد توام مونس در گوشه تنهاییلطف آن چه تو اندیشی حکم آن چه تو فرماییکفر است در این مذهب خودبینی و خودراییتا حل کنم این مشکل در ساغر میناییشادیت مبارک باد ای عاشق شیدایی

 به امید ظهور دولت یار  

شاداب باشید و پایدار

+ نوشته شده توسط حیدر مشایخی در یکشنبه سوم مرداد ۱۳۸۹ |