۵ معمای لاینحل جهان هستی که علم از توضیح آن‌ها عاجز است! +تصاویر

سرعت پیشرفت علمی بشر در جهان امروز قابل مقایسه با هیچ دوره‌ تاریخی دیگری نیست و به راحتی می‌توان ادعا کرد هر روز که می‌گذرد مسائل نامکشوف بسیاری رخ نمایانده و کلید حل و فصلشان به دست بشر می‌افتد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جالب است بدانید در چنین جهانی هنوز هم هستند موضوعاتی که ذهن علمی بشر هیچ توجیهی برایش ندارد و نمی‌داند چگونه باید آن را تحلیل کند. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید و می‌خواهید تعدادی از این موارد لاینحل را بشناسید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرایی و چگونگی چرخش پروتون‌ها

5 معمای لاینحل جهان هستی که علم از توضیح آنها عاجز است!

پروتون ذره‌ای با بار مثبت است که هسته اتم را تشکیل می‌دهد. جالب است بدانید دانشمندان در آزمایشات خود برای پاسخگویی به چرایی و چگونگی چرخش پروتون‌ها همواره با شکست مواجه شده‌اند و این معما با عنوان «بحران چرخش پروتون» همچنان لاینحل باقی مانده است. در واقع این چرخش، فعل و انفعالات مغناطیسیِ میان ذرات را کنترل می‌کند. تاکنون آزمایشات بی‌نتیجه بسیاری برای محاسبه چیزی که منجر به خاصیت چرخشی پروتون‌ها می‌شود انجام شده است.

پرتوهای کیهانی با انرژی بسیار بالا

5 معمای لاینحل جهان هستی که علم از توضیح آنها عاجز است!

به اعتقاد دانشمندان پرتوهای کیهانی با انرژی بالای خود به شدت به زمین آسیب می‌رسانند. اعتقاد بر این است که این پرتوها از سیاه‌چاله‌ها و یا از ابرنواختران کهکشان‌های نزدیک ساطع شده‌اند اما هنوز جزییات این پرتوها ناشناخته مانده و منبع اصلی این پرتوها و مواد تشکیل دهنده‌شان کشف نشده است.

بیگ بنگ و ماجرای ماده و ضد ماده

5 معمای لاینحل جهان هستی که علم از توضیح آنها عاجز است!

این تئوری که جهان در اثر بیگ بنگ یا همان انفجار بزرگ متولد شده و از مقدار برابری ماده و ضد ماده به وجود آمده همچنان طرفدار دارد. به این ترتیب در کنار ستارگان، سیارات و کهکشان‌هایی که با کمک تلسکوپ‌های پرقدرت قابل رصد هستند، ضدستارگان، ضدسیارات و ضدکهکشان‌هایی هم وجود دارند که ممکن است در بخش‌هایی از جهان پنهان شده باشند. به اعتقاد محققان، ضد ماده وجود دارد اما هنوز ماهیت آن به صورت یک راز باقی مانده است.

تکامل نر و ماده و توسعه دو جنس

جالب است بدانید جانداران اولیه کره زمین به روش تک جنسی تولید مثل می‌کردند اما در حدود یک میلیارد سال قبل دو جنس نر و ماده ظاهر شدند و... خلاصه که پرسش بسیاری از دانشمندان این است: چرا جنس نر وجود دارد در حالی که جنس ماده برای تولید مثل کافی است؟

تولد زبان و توانایی سخن گفتن

5 معمای لاینحل جهان هستی که علم از توضیح آنها عاجز است!

توانایی سخن گفتن از لحظه تولد با انسان بوده است اما از آنجا که در فسیل‌های باقی مانده از بشر، بقایایی از اندام‌های مرتبط با زبان مثل تارهای صوتی، نای و زبان باقی نمانده است بنابراین دانشمندان نمی‌دانند که انسان نخستین به چه روشی این توانایی را توسعه داده است. همچنین روشی که به کمک آن کودکان صحبت کردن را می‌آموزند هنوز ناشناخته باقی مانده است.

منبع:شهروند

انتهای پیام/

آنجا که علم سکوت می‌کند!

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۷
ششم:بی توجهی مسئولان نسبت به مشکلات مردم مخصوصا کشاورزا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۷
بااجازه ازهمشهری گرامی: هفتم!بی اعتنایی مسئولان به جولان بی بندوباری وفساداخلاقی درفضای مجازی وآزادگذاشتن دست فاسدان..!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۳۰ تير ۱۳۹۷
خیلی جالب بود
آخرین اخبار