۰۹ فروردين ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۱۸۸۷
انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۹

ادعای درمان قطعی کرونا با داروی ضد شپش در استرالیامحققان دانشگاه "موناش" استرالیا اعلام کردند، دارویی به نام ایفرمکتین(Ivermectin)می‌تواند ظرف دو روز سلول‌های ویروس کرونا را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان استرالیایی دریافته‌اند داروی "ایفرمکتین" قابلیت نابودی ویروس مرگبار کرونای جدید را دارد.

آنها دریافتند این داروی ضد شپش سر موجود در سراسر جهان میتواند ظرف ۴۸ ساعت ویروس کرونا را در آزمایشگاه بکشد.

این مطالعه محققان دانشگاه موناش نشان داده است که یک دوز از داروی مذکور می‌تواند جلوی رشد ویروس SARS-CoV-۲ را که عامل بیماری کووید-۱۹ است، در کشت سلولی بگیرد.

دکتر کایلی وکتاف(Kylie Wagstaff) محقق این مطالعه گفت: ما دریافتیم که حتی یک دوز از این دارو می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت آر.ان.ای ویروسی را حذف کند و به طور موثری کلیه مواد ژنتیکی ویروس را از بین ببرد و حتی ظرف ۲۴ ساعت هم کاهش قابل توجهی در آر.ان.ای ویروس ایجاد کرد.

در حالی که نحوه عملکرد این دارو بر ویروس هنوز مشخص نیست اما قدم بعدی دانشمندان این است که دوز مناسب آن برای انسان راتعیین کنند و اطمینان حاصل کنند که دوز مورد استفاده در شرایط آزمایشگاهی برای انسان بی‌خطر است.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند تا آزمایش این دارو روی انسان احتمالا یک ماه طول خواهد کشید.

ایفرمکتین یک داروی ضد شپش سر تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا است که پیشتر در شرایط آزمایشگاهی روی از بین بردن ویروسهای HIV، زیکا و آنفلوآنزا نیز موثر بوده است.

برچسب ها: استرالیا ، کرونا
ارسال به دوستان
پلیس : مردم هنگام خرید خودشان رمز کارت را وارد کنند پیشنهاد یک استاد دانشگاه درباره حواشی ماجرای صدیقی و پسران: فهرست اموال 100 روحانی مشهور و آقازاده ها منتشر شود روسیه : تروریست‌ های کروکوس با اتباع اوکراینی در ارتباط بودند عکسی از چند جاعل امضا که درفضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود بازداشت ۲ پیمانکار و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام (ره) انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از تخریب پوشش گیاهی به بهانه درست کردن هتل و حوزه علمیه: زمین خوارها در مناطق خوب شهر با شیوه های مشخص، ثروت عمومی را تبدیل می کنند به ثروت شخصی/ مسؤولین باید "عُرضه" به خرج دهند و برخورد قاطع کنند تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد یونیسف : خوابیدن در نوار غزه، مانند دراز کشیدن در تابوت است توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد «صبح تبریز»؛ با یاد شهریار عدل محققان : تنها دو شب کم‌ خوابی می‌تواند باعث احساس پیری در شما شود بیتا فرّهی؛ مهشید به هامون پیوست... آنچه امروز در غزه در جریان است، درواقع تکرار حادثه کربلا است
وبگردی