آخرين به روز آوري سايت دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶

ارتفاعات سد گلپايگان پاييز ۹۰ - پريسا نيکنامي



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


خر كه خاك مي خوره ، دل خودش درد مي آد
وقتي كسي به نصيحت گوش نداد ، خودش اذيت مي شود

اهمیت تست های انعقادی بر مانیتورینگ داروها


متن پیمان امام حسن(ع) و معاویه

دوران حکومت امام حسن(ع) گرچه بسیار کوتاه بود اما بردارنده بسیاری از نکات اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و معرفتی است که برای شیعیان می تواند درسهای بی شماری به ارمغان آورد. حوادثی که در دوران حکومت امام حسن(ع) اتفاق افتاد به شرح ذیل قابل بررسی است؛


کتابخانه آیت الله محمدی - به مناسبت هفته کتاب خوانی و کتابدار

گلپایگان از دیرباز تا کنون با راه اندازی کتابخانه ها به عنوان کانون دانایی و خردورزی ، زمینه دستیابی دانش پژوهان را به متون علمی و ذخائر فرهنگی فراهم ساخته است.. گلِ سرسبد کتابخانه های عمومی اين شهر ، کتابخانه باعظمت آیت الله محمدی گلپايگاني می باشد


" ﭼﺮﺍ ﻧﻤﯿﻔﻬﻤﯿﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﺁﺏ ﻧﯿﺴﺖ ؟!؟

ﺗﺎ ۱۰ﺳﺎﻝ ﺁﺗﯽ ﺍﯾﺮﺍﻥ، ﮐﺎﻣﻼ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ! ﻃﺒﻖ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻧﺎﺳﺎ ﺷﺪﺕ ﺧﺸﮑﺴﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺣﺪﯼ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﮐﺸﺎﻭﺭﺯﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﮐﻞ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺑﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﻣﺤﺾ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺯﺭﺍﻋﯽ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺗﺪﺍﺑﯿﺮ ﺟﺪﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ ﺑﮕﻔﺘﻪ ﻧﺎﺳﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺍﺯ ﮐﺸﻮﺭ ﻧﯿﻤﻪ ﺧﺸﮏ ﺑﻪ ﯾﮏ ﮐﺸﻮﺭ ﺧﺸﮏ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ!!! ﻣﺜﻞ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻭ ﻣﻐﻮﻟﺴﺘﺎﻥ! .....


وردپاتکان ( اولين نرم افزار فرهنگ گلپايگان )

وردپاتکان عنوان يک نام قديمي گلپايگان است که در باره آن يک نرم افزار از فرهنگ و آداب و رسوم گلپايگان در سال ۱۳۸۰ توسط گردانندگان سايت آخاله تهيه شده و در اختيار همشهريان عزيز قرار گرفته است . در اين مقاله سعي ميشود از محتواي اين نرم افزار که در قالب يک( سي دي ) مي باشد مطالبي را به تدريج به اطلاع دوست داران فرهنگ و ادب گلپايگان برسانيم











ديپلماسي ايراني از زير درخت سيب در نوفل لوشاتو تا بالكن هتل كوبورگ وين

پيروزي اخير و تاريخي ايران در مذاكرات هسته اي ،ظهور دوباره همان فرهنگ ايراني است، همان پندار عقلاني و گفتار برهاني كه امام قرارگاه آن را در نوفل لوشاتو بنا نهاد و ديپلماسي «زير درخت سيبي» امام در نوفل لوشاتو تا «ديپلماسي بالكني» هتل كوبورگ وين ادامه يافت. معناي پنهان جمله ماندگار دكتر ظريف خطاب به «فدريكا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در طي مذاكرات هسته اي مبني بر اين كه «شما هيچ وقت يك ايراني را تهديد نكنيد» ، اين است که....

دکتر ابراهيم جعفري

ظهور فرهنگ در مذاكرات هسته اي

ديپلماسي ايراني از زير درخت سيب در نوفل لوشاتو تا بالكن هتل كوبورگ وين

 

                     ما همه در راه صبح روشنيم               وز پي تاريخ آن سو مي رويم

                     سير ما سازنده تاريخ ماست               سير تاريخي كجا از ما جداست

                    چون دوان با شوق و آگاهي رويم       راه تاريخي خود كوته كنيم

                     آفتاب زندگي تابنده باد                     روي ما بر طلعت آينده باد

                                                                                  «شادروان دكتر امير حسين آريان پور»

 

  1.       تاريخ نشان مي دهد كه فرهنگ و تمدن ايران از كهن ترين، ريشه دارترين و بالنده ترين فرهنگ ها و تمدن هاست. ايران تنها نام يك سرزمين نيست، بلكه نام انديشه، تاريخ و فرهنگي است كه بر تمدن بشري تاثير گذار بوده است.

    هويت ايراني براساس بنيادهاي فرهنگي و علمي و پيوند موزون ميان اسلام و تمدن كهن ايران شكل گرفته است. مردم ايران در طول زمان علاوه بر ارج نهادن به فرهنگ بومي در تعامل با ساير فرهنگ ها قرار گرفتند و به جاي تقليد كوركورانه با اقتباس خلاقانه باعث شدند دائما خون تازه اي در رگ هاي فرهنگ ايراني جاري گرديده و هرگز به صورت راكد باقي نماند. همين اقتباس خلاق، فرهنگ ايراني را در جهت تطبيق با شرايط جديد سوق داده است. جالب اين كه حتي با خشن ترين و نامهربان ترين قوم (مغول) اگرچه در ابتدا برخوردي خصمانه داشته، ولي پس از آن سعي نموده است كه اين قوم را در قلمرو فرهنگي خود جذب نمايد.

     اگرچه يورش اسكندر و مغولان ، تاريخ و فرهنگ ايران را در مقاطعي دچار رخوت ، ركود و سستي كرد، اما فرهنگ و بن مايه هاي تمدن ايران آن قدر پربار بود كه از اين اقوام ويرانگر، مردماني فرهنگ دوست و شيفته آداب و رسوم ايراني ساخت.

       اعراب نيز كه وارد خاك ايران گرديدند، پس از مدتي متاثر از فرهنگ ايراني شدند. پس از ورود اسلام به ايران انديشمندان ايراني ، زبان عربي را به كار گرفتند و عملي را كه در خور يك ملت زنده است، انجام دادند و بدين سان با سقوط ساسانيان و ورود اعراب "امپراتوري سياسي" را به "امپراتوري فرهنگي" تبديل نمودند. در زمينه هاي مختلف علمي و عملي نگارش به زبان عربي آغاز گشت و از اين طريق ايرانيان در ابراز وجود، بر ساير اقوام فتح شده از جمله خود عرب ها پيشي گرفتند و زبان عربي به كمك ايرانيان ، زبان علمي زمان شد.

       استاد شهيد مرتضي مطهري در كتاب خدمات متقابل اسلام و ايران آورده است: ايرانيان بيش از هر ملت ديگر نيروهاي خود را در اختيار اسلام قرار دادند و بيش از هر ملت ديگر در اين راه صميميت و اخلاص نشان دادند. در اين دو جهت هيچ ملتي به پاي ايرانيان نمي رسد. (حتي خود ملت عرب كه دين اسلام در ميان آنها ظهور كرد)  به همان نسبت كه اسلام يك دين همه جانبه است و بر جنبه هاي گوناگون زندگي بشري سيطره دارد، خدمات ايرانيان نيز گسترده و همه سويه است و در زمينه هاي گوناگون صورت گرفته است.

       فرهنگ ايران از ديرباز تاكنون هم تاثير گذار و هم تاثير پذير بوده است. وقتي اسلام را جذب مي كند به آن بعد جهاني مي بخشد و آن را از وابستگي خارج مي سازد و با همين بعد جهاني خودش به عنوان مبلغ اسلام در سراسر جهان وارد مي شود.

       در جريان انقلاب اسلامي ايران باز فرهنگ ايراني يا به تعبير ميشل فوكو"، روح ايراني است كه تمناي ظهور داشت و در برابر دشمن سرتا پا مسلح رژيم شاه، پندار، گفتار و برهان خود را با اجتناب از جنگ شهري و خشونت خياباني پيش برد.

       امام خميني «ره» به راستي بيانگر اين فرهنگ بود كه هيچگاه بر طبل جنگ نكوبيد و در برابر مبارزه جويي مسلحانه و مخالفت با اين منطق، مشي بيانيه نويسي و توزيع نوارهاي سخنراني خود را پيش گرفت. امام اگر به گفتار نظامي و پندار جنگ طلبي در برابر رژيم مسلح شاه معتقد بود، قرارگاه خود را مانند ملاعمرها يا چريك هاي مدرن در كوه ها يا جنگل هايي در مرزهاي ايران بر پا مي كرد نه در حومه پاريس.

                                            .      .

 نوفل لوشاتو در فرانسه براي امام قرارگاه مركز رسانه اي جهان بود. امام مي خواست با جهان سخن بگويد و برهان و استدلال خود را بيان كند. به همين دليل خاكريز نخست امام صف خبرنگاران بود نه خاكريزهاي خاكي و سنگر خيل پليس ها و سربازان نظامي ، براي امام قلمرو مبارزه، فضاي برهاني و گفتار استدلالي بود. امام مي خواست سنگر خود را در پشت مرزهاي ذهني و عقلي زمانه بنا كند و سلاحش چيزي نبود جز همان پندار حكيمانه و گفتار نرم كه تا "حكمت متعاليه صدرايي " امتداد يافته بود.

       پيروزي اخير و تاريخي ايران در مذاكرات هسته اي نيز ظهور دوباره همان فرهنگ ايراني است، همان پندار عقلاني و گفتار برهاني كه امام قرارگاه آن را در نوفل لوشاتو بنا نهاد و ديپلماسي «زير درخت سيبي» امام در نوفل لوشاتو تا «ديپلماسي بالكني» هتل كوبورگ وين ادامه يافت.

                                                .

 معناي پنهان جمله ماندگار دكتر ظريف خطاب به «فدريكا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در طي مذاكرات هسته اي مبني بر اين كه «شما هيچ وقت يك ايراني را تهديد نكنيد» ، اين است كه ايراني ها در تاريخ چندهزار ساله خويش از اين تهديدات بسيار شنيده اند و حمله هاي فراواني را تجربه كرده اند، اما در نهايت تهديدها را به فرصت تبديل نموده و پا برجا و سربلند در ميانه ميدان ايستاده اند. اين سخن بيش از همه توجه به تاريخ و تاكيد بر فرهنگ و آيين اين مرز و بوم دارد كه قدرت نظامي در برابر آن خيلي كوچك است و در عمل ، مهاجمان بزرگ تاريخ را نيز به زانو در آورد، تربيت كرد و به خادم و خادمين فرهنگ و تمدن ايران بدل ساخت. فرهنگ و انديشه ، بخش بارز هنر ايراني است و سياست و ديپلماسي در صورتي موفق است كه براين بنيادهاي فكري و فرهنگي تاكيد داشته باشد.

      مگر نه اين است كه در همه عالم، ايران را با هويت فرهنگي و ادبيات فاخر عرفاني و سينماي اخلاقي و آثار تجسمي گرانسنگ و ... مي شناسند؟ اگر روزنامه كثيرالانتشار و معتبر" گاردين" براي نخستين بار در تاريخ 94 ساله پس از توفيق مذاكرات به خط و زبان فارسي سرمقاله اي با عنوان :«توافق هسته اي ايران، پيروزي ديپلماسي» مي نويسد، نشانه غلبه فرهنگ بر نظامي گري است.

       در طي مراحل پاياني مذاكرات، بالكن هتل قديمي كوبورگ ، تبديل به رسانه شد و توئيت و فيلم و فيس بوك دكتر ظريف در بالاترين حد متون رسانه اي خوانده و ديده شد. از هر كنش و واكنش مذاكره كنندگان هفت كشور، خوانشي صورت گرفت و «حوزه عمومي» وسعتي به اندازه «فضاي عموم رسانه اي» يافت. آنچه در اين مذاكرات حائز اهميت بود، پيدايش زمينه و چرخش گفتماني است كه در سطح افكار عمومي و فرهنگ سياسي هم در مقياس ملي و هم در مقياس بين المللي ظاهر شده است. گفتماني كه بر مدار" گفت و گو و مذاكره" مي چرخد و صلح را بر جنگ و تفاهم را بر منازعه ترجيح مي دهد.

       اثبات كارآمدي و فايده مندي منطق «گفت و گو و مذاكره» در جهاني كه رنجور از زخم خشونت و زور سازمان يافته است كاري بود كارستان و بايد به اين روش و منطق هم در عرصه ملي و هم در عرصه بين المللي خوش آمد گفت. در طي اين مذاكرات ، پهلواني عقل را در ميدان مذاكره شاهد بوديم و اين هنر نوادگان سلمان فارسي بود.

       بعد از اين نور به آفاق دهيم از دل و جان      كه به خورشيد رسيديم و غبار آخر شد

     بديهي است كه  از دورانديشي، درايت و نكته سنجي مقام معظم رهبري نيز  نباید غافل شد كه با طرح موضوع «نرمش قهرمانانه» نقش اصلي را در هدايت تيم مذاكره كننده و دستاوردهاي آن  ايفا نمودند، و فراموش نكنيم كه برگ برنده سرداران جبهه ديپلماسي ايران،مجاهدت علمي دانشمندان هسته اي و خون پاك شهيداني بود كه در اين عرصه به پاي شجره طيبه انقلاب شكوهمند اسلامي ريخته شد.

       رياست محترم جمهوري در ديدار با اصحاب فرهنگ و هنر اظهار داشت: هنر، انجام زيباترين و موثرترين كار با شيواترين بيان و زبان است. دولت يازدهم در طي 22 ماه ،بر اين اساس وارد مذاكره با دنيا شد و  هنرمندانه با قدرت هاي جهاني بحث و مذاكره كرد  تا ثابت كند ملت ايران، ملت هنرمندي است كه مي تواند بزرگ ترين معضل خود را از نظر تاريخي و سياسي با منطق حل كرده و حقوق ملت خود را به كرسي بنشاند.


 ايشان درادامه افزود: در سياست خارجي كه نحوه نگاه، لبخند ، سخن گفتن و ورود و خروج به نشست هاي خارجي معنا دار و تاثيرگذار است، آن گونه هنرمندانه رفتار كرديم كه اگر مذاكرات موفق نبود، دنيا بپذيرد كه ايران اهل" منطق و گفت و گو "بوده و هيچگاه ميز مذاكره را ترك نكرده و به بهترين وجه به ابهامات پاسخ داده و مواضع خود را بيان كرده است .

در اولين سخنراني دكتر روحاني در سازمان ملل متحد و نيز در پيامي از دكتر ظريف خطاب به آمريكا و متحدان غربي اش در رابطه با موارد فوق اين بيت شعر فردوسي خود نمايي كرد.

              بكوشيد نيكي به كار آوريد               چو ديديد سرما بهار آوريد

       اكنون جا دارد با الهام از موارد بالا به اين نكته حائز اهميت اشاره كنم كه وقتي ما مي توانيم در عرصه بين المللي با منطق و استدلال، "گفت وگو" و مذاكره در مقابل 6 قدرت بزرگ جهاني از حقوق ملت ايران پاسداري كنيم، چرا نتوانيم در سطح كشور و خانواده از اين سرمايه معنوي سود ببريم؟ يكي از روزنامه ها در مقاله اي با عنوان «از مذاكرات وين تا خرده دعواهاي زن و شوهري» آورده است: براي جامعه امروز ايران گفت و گوي «برد-برد» يك ضرورت مي باشد. اين واژه نبايد تنها در سياست خارجي خلاصه شود. در زندگي شخصي و تعاملات اجتماعي نيز نيازمند برقراري «گفت و گوي برد- برد» هستيم زيرا بيشتر بحران هاي زندگي ناشي از «نبود گفت و گو» و" فقدان مذاكره است".  و در ادامه مي افزايد: بايد فرهنگ «گفت و گوي برد – برد» را به خانه ها برد، به مدرسه، به محل كار برد و بايد آموخت كه راه حل اختلافات در هر سطحي (چه ساده و چه پيشرفته) رسيدن به يك توافق است.

       در اين راستا به سرگذشتي عبرت انگيز اشاره مي كنم تا معجزه "گفت و گو "در سطح مسائل خانوادگي روشن شود.

     در سال 1390، يكي از دانشجويان اينجانب در مركز آموزش عالي امام خميني«ره» وزارت جهاد كشاورزي با من تماس گرفت و با صدايي غير عادي  اظهار داشت: استاد تو خدمتي به ما كرده اي كه غير قابل وصف است و ... ابتدا تصور كردم به من طعنه مي زند و مثلا در درسي به او نمره كم داده ام يا .... ولي با ادامه صحبت دريافتم ايشان در بيان خود صداقت دارد. وقتي از او خواهش كردم تا داستان اين خدمت را بازگو كند، تاكيد نمود كه بايد حضوري پيش شما بيايم . قراري در روابط عمومي سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي گذارديم و ايشان سرموقع با جعبه شيريني  به محل كار ما آمد.

      اين خانم فهيم و خردمند داستان را اين گونه شرح داد: استاد؛ ما خانواده ثروتمندي هستيم و اين ثروت زياد( زمين و باغ و...) كه در ميان فاميل مشترك است، به علت تقسيم نشدن در زمان حيات پدرانمان، از 30 سال پيش تاكنون عاملي تعيين كننده در اختلافات عميق، و كينه هاي ناشي از آن بوده است. نوروزهاي متوالي، اعياد پياپي، مناسبت هايي نظير ازدواج و .. پشت سرگذاشته شد و ما نه تنها به يكديگر گرايشي نداشتيم، بلكه به قول امروزي ها سايه هم را مي خواستيم با تير بزنيم .

       حل اين معضل از طريق مراجع قانوني حل اختلاف نظير قوه قضائيه، شهرداري، ثبت اسناد و .... در طي اين مدت طولاني امكان پذير نشد تا اين كه يك بار بعد از اقامه نماز مغرب ياد سخن شما در درس "نظريه هاي ارتباط جمعي" افتادم كه در بحث «ارتباطات مشاركتي» لزوم تعامل دانش بومي و آكادميك را در پيشبرد توسعه پايدار  مطرح ساخته و به جايگاه «تجربه كهن سالان» و نقش آفريني آنها در مسير ترويج كشاورزي در روستا ها اشاره نموديد.  با خود انديشيدم آيا مي توان از اين ظرفيت يعني شهادت پيرمردها و پير زن هاي محل و فاميل در جهت رفع اين مشكل استفاده كنم؟ با چند تن از عقلاي خانواده های درگیر، موضوع را در ميان گذاردم كه خوشبختانه از آن استقبال كردند.

       با جمع كردن تعدادي از افراد كهن سال و در عين حال هوشمند و نقل روايات آنها از نشانه هايي نظير درخت قطع شده، ديوار شكسته، راه آب مسدود شده و .... كه بر مالكيت هريك از افراد مدعي گواهي مي داد ،اين بحران عميق كه رشته هاي فاميلي را از هم گسسته و بذر كينه و دشمني افكنده بود، ظرف مدت كوتاهي حل شد . با ميانجيگري آنها فضايي از همدلي و محبت و رفع كدورت به وجود آمد و نور آرامش حيات بخش ، پیکره افراد فاميل را روشن کرد و نهايتا اظهار داشت كاربرد عملي درس "نظريه هاي ارتباط جمعي" در زندگي ما اين گونه ظاهر شد و به اين خاطر فاميل ما از شما تشكر و سپاسگزاري مي كنند.

       آنچه در متن اين موارد مي توان يافت،" معجزه گفت و گو، مذاكره و تفاهم" است.

      باشد كه ما بتوانيم در زندگي شخصي و اجتماعي خود مهارت" گفت و گو "را نهادينه سازيم.

      در پايان يكي از پيام هاي شبكه هاي اجتماعي را كه مي تواند نمادي از "گفت و گو "باشد و با مضمون تعامل دو قطره آب، ساخته و پرداخته شده، و به طور كلي ترسيم كننده" قدرت فرهنگ" است، يادآور مي شوم.

       دو قطره آب كه به هم نزديك شوند، تشكيل يك قطره بزرگ تر مي دهند . اما دو تكه سنگ هيچگاه با هم يكي نمي شوند. پس هرچه سخت و قالبي تر باشيم، فهم ديگران برايمان مشكل تر ودر نتيجه امكان بزرگتر شدن مان نيز كاهش مي يابد.

                                                   

      آب در عين نرمي و لطافت در مقايسه با سنگ به مراتب سرسخت تر و در رسيدن به هدف خود لجوج تر و مصمم تر است.

      سنگ پشت اولين مانع جدي، مي ايستد، اما آب راه خود را به سوي دريا مي يابد. در زندگي معناي واقعي سرسختي ، استواري و مصمم بودن را در دل نرمي و گذشت بايد جستجو كرد و ....

                   مدارا خرد را برابر بود                               خرد بر سر دانش افسر بود  
                       كسي كش خرد باشد آموزگار                     نگه داردش گردش روزگار

اين مطلب تاکنون 1024 بار مشاهده شده است.
مطالب مرتبط با دکتر ابراهيم جعفري

جای خالی صدای گلپایگان در نمایشگاه مطبوعات
طبیبان دوّار
پروفسور مریم میرزاخانی اسطوره یا الگو؟
هنر هفتم در گلپایگان - استقبال از افتتاح سینما بهاران
لزوم رویکرد اجتماعی و فرهنگی به مدیریت شهری
حال زمین خوب نیست (۲) - نکوداشت مهندس حسین عبیری گلپایگانی
چشم انداز پیشرفت گلپایگان از نگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی
طبیعت گلپایگان گنجینه گیاهان دارویی
نقش کتابخانه آیت الله محمدی در توسعه فرهنگی گلپایگان
پیرایه های ناسازگار با فرهنگ عاشورا
حاج صادق آهنگران ،حلقه ای میان عقل و عشق در دوران دفاع مقدس
یادکردی از محمد حسنین هیکل
هزار راه نرفته " نگاهی نو به ادای نذر در جامعه امروز "
طنز و تحولات اجتماعی
فردا برای خواندن دیر است
راز درخشندگی نوروز در جهان
نوسازی دبیرستان امام خمینی "ره" یا بازسازی هویت فرهنگی؟
حال زمين خوب نيست (۱)
آموزش ابتدایی و توسعه
با چشم کتاب بخوانیم نه با گوش!‏
مشابهت های اخلاقی نلسون ماندلا و دکتر معتمدنژاد
دغدغه رو به پایان یونسکو ،به مناسبت نمایشگاه مطبوعات
حدیث عشق در جهاد سازندگی (۲)
ديپلماسي ايراني از زير درخت سيب در نوفل لوشاتو تا بالكن هتل كوبورگ وين
یاد یاران -بدرقه بانوی با فضیلت و پرهیزكار - شادروان فخرالسادات سیدین (توكل)
حدیث عشق در جهاد سازندگی (۱)
فرصت طلایی مشارکت های مردمی در توسعه پایدار گلپایگان
میراث ماندگار استاد احمد جهانبخشی
ارتباطات مشارکتی ،چشم اندازی نو به مطالعات بومی در ارتباطات توسعه
بازتاب مطالب سایت آخاله در مطبوعات
گردشگری و کاهش فاصله فرهنگی
تيكن كجا؟ كاخ اليزه كجا؟
سهم سایت آخاله در بهداشت روانی همشهریان
تحقیقات مشاركتی حلقه گمشده توسعه علمی در ایران
تجدید عهد با دکتر معتمدنژاد
رسانه ؛ حافظ حرمت جامعه مدنی
"مطبوعات محلی" بستری برای شكوفایی استعدادهای بومی
با قاسمعلی فراست در میان "نخل های بی سر" (به اهتمام دکتر ابراهيم جعفري )
تونل های غزه سرای عشق و امید
عبور از جام بیستم ،فراتر از اشك ها و لبخندها
با فوتبال دوستان گلپايگاني از خندق هفده تن تا استاديوم هاي برزيل
ردپاي «سرمايه اجتماعي» و «حكمراني خوب» در مديريت شهري گلپايگان
آسیب شناسی تعامل روابط عمومی ها و رسانه ها
معلمي و هنر تسهيل‌گري
نوروز زاینده سرمايه اجتماعي است
گلپايگان و توسعه پايدار
انقلاب کاست و حاج ابراهیم صحت
آخاله پاتوق همشهريان
آیین چراغ خاموشی نیست



نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:


13:28   30 شهريور 1394
حميد قديمي
استفاده كرديم استاد تمامي مطالب خيلي علي بود.

18:58   30 شهريور 1394
محمد جواد رضانژاد
باسلام خدمت استاد ارجمند جناب آقاي جعفري. مطالب شما درخصوص ظهور فرهنگ درمذاكرات هسته اي عالي بود.متشكرم

10:39   13 مهر 1394
ابراهيم جعفري
با عرض سلام به اطلاع مي رساند اين مقاله در صفحه هاي 1 و 6 ضميمه اجتماعي روزنامه اطلاعات روز دوشنبه 1394/7/13 به چاپ رسيده است.

16:32   14 مهر 1394
بهرامی
استاد جعفری عزیز عالی بود مثل همیشه. از زحماتی که میکشید تا ما بدون زحمت و در عرض چند دقیقه از نتیجه مطالعاتتان استفاده کنیم بسیار متشکریم

11:25   16 مهر 1394
اسماعیل توکلی
جناب آقای دکتر جعفری سلام ، برخی مطالب شما رو خواندم . خیلی عالی هستن البته در بازدیدهای آتی مابقی آنها را خواهم خواند .

8:53   20 مهر 1394
منتخبی
بسیار زیبا برقراری ارتباط و گفتمان صحیح را بیان کردید .ممنون از زحمات شما

13:27   30 آبان 1394
مهناز نصرالهی
با عرض سلام و احترام خدمت استاد گرانقدر دکتر جعفری ممنون از مقاله خوب و وزین شما مثل همیشه استفاده کردیم.

14:54   30 آبان 1394
محمد حسن زراعتی
با عرض سلام و ادب خدمت استاد گرامی : استفاده کردم خیلی زیبا با محتوا بود با تشکر

آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كليه حقوق براي پديد آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحيد نيكنامي   | به روز رسانی محتوایی : محمود نيكنامي  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |