آخرین به روز آوری سایت چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳

گلها و سبزیجات بهاری در ارتفاعات گلپایگان -موسیر ، لاله ، مرزنجوش ، شوید



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد...



دارو درمانی دربیماری های التهابی آرتریت روماتویید و نقرس


پوشاک (برند)


یادی از گلپایگان - استاد سعیدی


ویدئوی مناره سلجوقی گلپایگان

مناره سلجوقی گلپایگان که از آن به عنوان بلندترین مناره آجری نام می برند ، گویی امتداد پیشینه کهن این خطه را برابر دیدگان هر هنر دوستی آشکار می کند این بنا که به عنوان بلندترین مناره آجری سلجوقی قرن پنجم هجری قمری ایران از آن یاد شده با قدمتی حدود 900 سال همچنان در برابر عوامل طبیعی زلزله، باد، باران، سرما و گرما سرفراز برجای مانده است.


خانه ها و کوچه باغ های دیدنی حسن حافظ


مسجد تاریخی حاج ملاعلی

شبستان تاریخی مسجد حاج ملاعلی با معماری زیبا در مرکز شهر گلپایگان در خیابان مسجد جامع واقع است این بنای ارزشمند با قدمت 200 ساله هم اکنون قابل استفاده و بازدید دوستداران میراث فرهنگی می باشد











فرونشست زمین در دشت گلپایگان در کنار خطر گسل‌ها،
[16 مرداد 97]

صفحه اصلی

  • در گفتگو با رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی استان اصفهان مطرح شد؛
  • بررسی آخرین وضعیت گسل‌های پرخطر استان اصفهان/ فرونشست زمین مشکل اصلی استان اصفهان است

    فرونشست زمینحسین حجتی، رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی استان اصفهان، موضوع فرونشست زمین در دشت های این استان را به اندازه گسل‌ها جدی دانست و گفت: در کنار خطر گسل‌ها، مشکل اصلی فعلی استان اصفهان، موضوع فرونشست زمین در دشت‌هایی مانند دشت بلخار، اصفهان یا دامنه دشت گلپایگان است.

    حسین حجتی، رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهر شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به این سوال که "اصلی ترین اقدامات برای توسعه حمل و نقل حومه ای به استان اصفهان این روزها در چه مراحلی قرار دارد"، گفت: در موضوع توسعه شهرهای جدید و توسعه ناوگان حومه ای در اصفهان می توانیم از تصمیم گیری ها درباره سه شهر جدید به نام های فولادشهر، مجلسی و بهارستان صحبت کنیم . موضوعی که این روزها در ارتباط  با حمل و نقل عمومی این شهرها با شهر اصفهان مطرح است، راه اندازی قطار شهری و حومه ای است که توسط آن بتوانیم این شهرها را به شهر اصفهان وصل کنیم.

    وی افزود: به عنوان مثال از جنبه رفت و آمد افراد از شهر جدید به مرکز شهر سیستم حمل و نقل عمومی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که افراد را به محل های کارشان برساند و در این راستا قطار حومه ای اصفهان با مسیرهای فولاد شهر، مبارکه، مجلسی و بهارستان در دستور کار هستند. این روزها حدود 15 کیلومتر از مسیر اصفهان تا بهارستان زیرسازی و ریل گذاری شده و احتمالا در سال آینده به بهره برداری می سد و شهر جدید بهارستان را به اصفهان وصل می‌کند.

    دور نگاه داشتن حریم گسل های استان از توسعه شهری

    حجتی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "موضوع شناسایی گسل ها در اصفهان تا به حال چه اقدامات و پیشرفت هایی داشته است؟" گفت: 3 شهر نایین، کاشان و شهرضا گسل های جدی و بزرگی دارند. در محل شهرضا به سمیرم ادامه گسل زاگرس هست و در منطقه نایین گسل نایین و در کاشان هم بحث خود را در این زمینه دارد.

    وی افزود: براساس قراردادهایی که با دانشگاه های معتبر کشور داشتیم، همه گسل های استان توسط تجهیزات ماهواره ای مشخص شده و همچنین بحث پهنه بندی لرزه ای شهرهای کاشان و نایین و شهرضا را در برنامه داریم.

    رییس مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی استان اصفهان در ادامه با اشاره به خطر فرونشست زمین در دشت های اصفهان و شهرهای اطراف نیز توضیح داد: کنار خطر گسل ها، مشکل اصلی فعلی استان، موضوع فرونشست زمین در دشت ها مانند دشت بلخار، اصفهان یا دامنه دشت گلپایگان است که برنامه هایی برای آن ها در نظر گرفته شده است. مثلا دشت بلخار قرار است مجهز به نصب جی پی آر اس و مانیتورینگ و پالایش روزانه یا ماهانه شود.

    این مسوول استانی در پاسخ به این سوال که  "چه اقداماتی در خصوص ممنوعیت ساخت و  ساز در گسل های شناسایی شده در نظر گرفته شده است؟" توضیح داد: اساسا شناسایی محل های گسل صورت گرفته است، ولی متاسفانه در شناسایی گسل دشت اصفهان داده های ماهواره ای نشان داده که مناطق پایدار وجود دارد و گسل قم زفره و گسل کلاه قاضی نیز در قسمت شرقی اصفهان قراد دارد که در دستور کار است. با بهره گیری از مطالعات زمین شناسی سنجش از راه دور در مورد آن انجام شود.

    این مسوول استانی در پاسخ به سوالی مبنی بر موانعی که در راستای انجام اقدامات درخصوص گسل ها و حواشی آن ها وجود دارد، گفت: بعد از شناسایی گسل ها در هر حال باید در شورای عالی شهرسازی مصوباتی داشته باشیم که در حریم گسل ها ساخت و ساز صورت نگیرد و سمت و سوی توسعه شهری به سمت این گسل ها نباشد/.

  • اين مطلب تاکنون 1511 بار ديده شده است.
    
    نام و نام خانوادگي:
    پست الکترونيک:
    سايت يا وبلاگ:
    متن پيام:
    تصوير امنيتي:

    

    آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


    آب و هوا

    پیام های کلی سایت

    تماس با ما


    كلیه حقوق برای پدید آورندگان 
    .:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحید نیكنامی   | به روز رسانی محتوایی : محمود نیكنامی  
     | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
    |
     | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
    Akhale . com @ gmail . com |