آخرين به روز آوري سايت چهارشنبه ۲۶ دیماه ۱۳۹۷

درياچه سد گلپايگان زمستان ۸۹ - پريسا نيکنامي



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد...


به داعا گربه سيا، بارون نمي آد
نعمت هاي الهي بستگي به ميل اشخاص ندارد

سندرم هولناک عروسک شکسته


جادوي کلام - استاد علي اکبر جعفري - دکتر ابراهيم جعفري


میراث ناملموس گلپایگان

دشت گلپایگان به مساحت ۷۰ هزار هکتار ، در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این دشت توسط چاه های آب، قنوات (سفاله زن، لهرامش و…) و سد گلپایگان مورد آبیاری قرار می گیرد. آب سد گلپایگان توسط نهر اصلی با نام هارون به محلی بین رباط حسن حافظ و رکابدار،


مهندس عليقلي بياني ، فرزانه‌اي از جنس آب - استاد علي اکبر جعفري

در آغاز مسول ساختن سد اختخوان مهندس طالقانی بود ولی به علت ساختن سد کرج استعفا داد و مهندس عليقلی بیانی که رشته تحصيلی اش مرتبط با سدسازی و لوله کشی شهرها بود به اختخوان رفت و دوسال و نيم آن جا ماند و کار سد را به سرانجام رساند.


صداي ماندگار - ديه ولايتمون مثل اون قديما نيست - صداي دلنشين استاد محمدعلي سعيدي

بي هُمزبون ، عنوان شعر محلي گلپايگاني ، سروده و با صداي دلچسب استاد محمد علي سعيدي ، شاعر توانمند شهرمان كه در سال 1380 اجرا گرديده است . نكات قابل توجه اين سروده زيبا ، لهجه و گويش واقعي مردم شهر در دهه هاي گذشته ، اشاره به اصطلاحات و ضرب المثلهاي محلي ، يادآوري آنچه در گذشته وجود داشته و ديگر اثري از آن نيست و از همه مهمتر زنده نگه داشتن فرهنگ عامه شهر و اشاره به محصولات معروف هر منطقه و ناحيه است و يك اثر منحصر به فرد را در اين سروده خواهيد شنيد . حتما بشنويد











گذر خط ریلی در مسیر منطقه حیاط وحش موته-اصفهان با مشکل زیست محیطی مواجه می شود.
[19 شهريور 97]

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار :

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت : گذر خط ریلی در مسیر منطقه حیاط وحش موته-اصفهان با مشکل زیست محیطی مواجه می شود.

علی بختیار   نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در  گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: با توجه به این‌که راه آهن اراک- خمین-گلپایگان- میمه-اصفهان در یک ردیف اعتباری برای تملک بودجه پیش بینی شده بود، اما منابع کافی برای اجرایی شدن این پروژه وجود نداشت.

وی افزود: حتی بخش‌هایی از پروژه راه آهن اراک- خمین-گلپایگان- میمه-اصفهان بدون مطالعه اقدام و پس از مدتی رها شده بود البته این پروژه باید در پیوست یک قانون بودجه به سمت اجرایی شدن پیش می‌رفت، اما معوق مانده بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانجام با پیگیری‌های انجام شده سال گذشته در پیوست یک قانون بودجه قرار گرفت و هفت میلیارد تومان اعتبار دریافت شد، پس از انتخاب پیمانکار با موافقت استاندار اراک پنج کیلومتر جاده از مسیر ایستگاه ملک آباد در مسیر اراک در اختیار گرفته شد و اکنون زیرسازی آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: گذر خط ریلی در مسیر منطقه حیاط وحش موته-اصفهان با مشکل زیست محیطی  مواجه می‌شد و همین سبب معوق ماندن پروژه بود که به سمت خوانسار تغییر مسیر داده شد.

 بختیار با بیان اینکه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان کل پروژه در مسیر خمین- گلپایگان- خوانسار- دامنه- اصفهان انتخاب پیمانکار می‌شود، تصریح کرد: به دلیل اقتصادی بودن مسیر ریلی می‌توان از انواع حمل و نقل استفاده کنیم که تحقق آن منشأ تحول بزرگ اقتصادی در منطقه غرب استان می‌شود.

اين مطلب تاکنون 148 بار ديده شده است.

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كليه حقوق براي پديد آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحيد نيكنامي   | به روز رسانی محتوایی : محمود نيكنامي  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |