آخرين به روز آوري سايت چهارشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷

شب چله : شب زايش خورشيد و آغاز سال نو ميترايي



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


چل چلا ميجوره و اُو چاله را
كبوتر با كبوتر، باز با باز

سندروم قلب شکسته در کمین عاشق ها


.


میراث ناملموس گلپایگان

دشت گلپایگان به مساحت ۷۰ هزار هکتار ، در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این دشت توسط چاه های آب، قنوات (سفاله زن، لهرامش و…) و سد گلپایگان مورد آبیاری قرار می گیرد. آب سد گلپایگان توسط نهر اصلی با نام هارون به محلی بین رباط حسن حافظ و رکابدار،


مهندس عليقلي بياني ، فرزانه‌اي از جنس آب - استاد علي اکبر جعفري

در آغاز مسول ساختن سد اختخوان مهندس طالقانی بود ولی به علت ساختن سد کرج استعفا داد و مهندس عليقلی بیانی که رشته تحصيلی اش مرتبط با سدسازی و لوله کشی شهرها بود به اختخوان رفت و دوسال و نيم آن جا ماند و کار سد را به سرانجام رساند.


صداي ماندگار - ديه ولايتمون مثل اون قديما نيست - صداي دلنشين استاد محمدعلي سعيدي

بي هُمزبون ، عنوان شعر محلي گلپايگاني ، سروده و با صداي دلچسب استاد محمد علي سعيدي ، شاعر توانمند شهرمان كه در سال 1380 اجرا گرديده است . نكات قابل توجه اين سروده زيبا ، لهجه و گويش واقعي مردم شهر در دهه هاي گذشته ، اشاره به اصطلاحات و ضرب المثلهاي محلي ، يادآوري آنچه در گذشته وجود داشته و ديگر اثري از آن نيست و از همه مهمتر زنده نگه داشتن فرهنگ عامه شهر و اشاره به محصولات معروف هر منطقه و ناحيه است و يك اثر منحصر به فرد را در اين سروده خواهيد شنيد . حتما بشنويد











بختیار: خودروسازی داخلی یک صنعت کاملا کپی است
[13 آذر 97]

بختیار:

خودروسازی داخلی یک صنعت کاملا کپی است

سرویس اقتصادی
نماینده مردم گلپایگان، خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از کیفیت خودروهای داخلی رضایت ندارند.خودروها نه به لحاظ ایمنی و کیفیت و نه به لحاظ خدمات پس از فروش در سطح خوبی نیستند.
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۸

علی بختیار؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص وضعیت قیمت خودرو ها گفت: با چالش بزرگی در حوزه خودرو مواجه هستیم و آن اینکه خودرو سازان داخلی را به بخش خصوصی واگذار نکردیم.
وی افزود:ایران خودرو و سایپا دو خودروساز بزرگ توسط دولت اداره می شوند. امروز خودرو سازی دچار ضعف جدی است و اداره خوبی نداشتند.
بختیار به نارضایتی کسانی که خودرو ثبت نام کرده ولی در موعد قرارداد تحویل نگرفته اند اشاره کرد و افزود:مردم از کیفیت خودروهای داخلی رضایت ندارند.خودروها نه به لحاظ ایمنی و کیفیت و نه به لحاظ خدمات پس از فروش در سطح خوبی نیستند.

خودروسازی باید به افراد اهل واگذار شود


عضو کمیسیون اصل نود راه چاره را واگذاری خودروسازی به افراد اهل دانست و افزود:در شرایط فعلی کسی که بتواند اهل مدیریت صحیح در این زمینه باشد را نداریم.
 بختیار گفت: امروز خودروسازان ما با این قیمت هایی که محصولات خود را عرضه می کنند دچار زیان شدند و با این روند انباشت زیان طی سالهای آینده منجر به ورشکستگی خودروسازان می شود.

خودروسازی داخلی یک صنعت کاملا کپی است

بختیار عنوان کرد:نداشتن بهره وری و شکل گیری صنعت بدون فن آوری، تکنولوژی باعث شکست این صنعت می شود.
وی عمده مشکلات خودروسازی داخلی را قیمت بالا و کیفیت پایین دانست و تصریح کرد:خودرو سازان باید تکنولوژی داشته باشند.خودروسازی ما یک صنعت کاملا کپی است که فن آوری در آن آمیخته نیست. شاید ایجاد تنوع در محصول و ارتقا دادن خودروهای جدید بتواند خودروسازی داخلی را از این وضعیت نجات دهد.ولی ثبات کیفیت در قبال افزایش قیمت پذیرفته نیست.

اين مطلب تاکنون 58 بار ديده شده است.

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كليه حقوق براي پديد آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحيد نيكنامي   | به روز رسانی محتوایی : محمود نيكنامي  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |