سه‌شنبه, 18 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۲/۰۸/۰۱ 
  • تعداد بازدید : 3793
  • کد خبر : ۲۰۱۶
بزرگترین إلمان آسیاب آبی ایران به زودی در گلپایگان نصب و راه اندازی می گردد
بزرگترین إلمان آسیاب آبی ایران به زودی در گلپایگان نصب و راه اندازی می گردد. این سازه آبی که تاکنون 80% آن ساخته شده با حمایت مالی شهرداری گلپایگان و طراحی و اجرای انجمن دوستداران و حافظان میراث فرهنگی وردپاتکان در حال تکمیل می باشد . المان آسیاب آبی گلپایگان با الهام از آسیاب های قدیمی شهر و تلفیق معماری با انواع دیگر آسیاب های آبی طراحی شده و با استفاده از نیروی طبیعی آب و مکانیسم سنتی چرخش چرخ دنده و انتقال نیرو به سنگ آسیاب به حرکت در می آید . از ویژگی های این آسیاب منحصر به فرد می توان به پروانه با ارتفاع 7متر و وزن حدود3000 هزار کیلویی کل سازه اشاره کرد که به عنوان بلند ترین و بزرگ ترین المان آسیاب آبی کشور طی چند هفته آینده در ورودی شهر گلپایگان از سمت خوانسار و مقابل پارک جنگلی نصب و راه اندازی خواهد شد .
 

بزرگترین إلمان آسیاب آبی ایران به زودی در گلپایگان نصب و راه اندازی می گردد.
این سازه آبی که تاکنون 80% آن ساخته شده با حمایت مالی شهرداری گلپایگان و طراحی و اجرای انجمن دوستداران و حافظان میراث فرهنگی وردپاتکان در حال تکمیل می باشد .
المان آسیاب آبی گلپایگان با الهام از آسیاب های قدیمی شهر و تلفیق معماری با انواع دیگر آسیاب های آبی طراحی شده و با استفاده از نیروی طبیعی آب و مکانیسم سنتی چرخش چرخ دنده و انتقال نیرو به سنگ آسیاب به حرکت در می آید . از ویژگی های این آسیاب منحصر به فرد می توان به پروانه با ارتفاع 7متر و وزن حدود3000  کیلویی کل سازه اشاره کرد که به عنوان بلند ترین و بزرگ ترین المان آسیاب آبی کشور طی چند هفته آینده در ورودی شهر گلپایگان از سمت خوانسار و مقابل پارک جنگلی نصب و راه اندازی خواهد شد .


امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0