کد خبر: ۲۹۴۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان اصفهان گفت: بيشترين تلفات بيماري تب برفكي در اين شهرستان در ميان دام هاي سبك بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ايرنا، «دکتر مرتضي رحماني» روز يكشنبه در جلسه كارگروه سلامت شهرستان اصفهان افزود: در شش ماه گذشته 102 مورد تلفات دام سبك شامل گوسفند و گوساله و يك مورد تلف شدن يك راس گاو بر اثر بيماري تب برفكي در اين شهرستان داشتيم.

وي اظهار كرد: جمعيت آلوده به تب برفكي در ميان دام هاي سنگين 0.07 درصد و در ميان دام هاي سبك 0.3 درصد است.

وي با تاكيد بر اينكه در دامداري هاي صنعتي شهرستان اصفهان مشكل خاصي در زمينه تب برفكي نداشتيم گفت: 24 كانون در اين شهرستان درگير بيماري تب برفكي شدند.

رئيس شبكه دامپزشكي اصفهان افزود: اين شبكه اقدام هاي زيادي را از مهر سال گذشته براي مبارزه با بيماري تب برفكي از جمله 95 هزار مورد نوبت سر واكسيناسيون دام سبك و 213 هزار نوبت سر واكسيناسيون دام سنگين انجام داد.

وي دو كانون اصلي بيماري تب برفكي در استان اصفهان را فلاورجان و گلپايگان اعلام و تصريح كرد: بيشتر كانون هاي درگير با اين بيماري در غرب و مركز استان هستند.

رحماني، تب برفكي را از بيماري هاي ويروسي و به شدت واگير دار عنوان كرد و گفت: ما خواهان تامين اعتبار براي مبارزه با اين بيماري و پرداخت غرامت جبران بخشي از زيان هاي وارده هستيم.

مسئول واحد بهداشت شبكه دامپزشكي شهرستان اصفهان نيز در اين جلسه گفت: در نوروز امسال در مجموع 9 هزار و 124 كيلوگرم گوشت قرمز و مرغ و فراورده هاي خام دامي در اين شهرستان معدوم شد.

«فلسفي منش» افزود: در اين مدت در بازديد از مراكز عرضه كننده گوشت و فراورده هاي خام دامي ، 49 اخطاريه صادر و 205 مورد احضاريه انجام شد كه منجر به هشت مورد پلمب و 26 مورد معرفي به تعزيرات شد.

وي اظهار كرد: همچنين 30 مورد كشتار غير مجاز در دو واحد دامداري در شهرستان اصفهان شناسايي شد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
0
0
با سلام :
با عنایت به حضور دکتر غلامی به عنوان معاون شبکه و اطلاع بیشتر ایشان بهتر بود ایشان مصاحبه می کردند .
نظر شما
ادامه