پنج‌شنبه, 13 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 960
  • کد خبر : ۲۶۵۵
شهردار گلپایگان: برخی پروژه های عمرانی تا پایان سال جاری به اتمام می رسند
شهردار گلپایگان از به اتمام رسیدن برخی پروژه های عمرانی تا پایان سال جاری خبر...

شهردار گلپایگان از به اتمام رسیدن برخی پروژه های عمرانی تا پایان سال جاری خبر داد. محمد امین جمالی با اشاره به رکود اقتصادی  موجود در شهرداری‌ها که بخشی از آن متأثر از شرایط خاص اقتصادی کشور است، بیان کرد که با وجود مشکلات اقتصادی، شهرداری گلپایگان دارای سرمایه اجتماعی بزرگتری همچون شهروندان فهیم است که همیشه به مانند بازوهایی پرتوان به یاری و حمایت از مدیریت شهری شتافته اند. وی افزود: همراهی شهروندان با شهرداری گلپایگان در سالهای اخیر باعث شده که با تلاش همکاران در شهرداری و شورای اسلامی شهر، شاهد اقدامات ارزشمندی در زمینه پروژه های عمرانی در شهر گلپایگان باشیم.

وی تصریح کرد: بخش اعظمی از پروژه‌های عمرانی و شهری در دست اقدام شهرداری به اتمام رسیده و برخی دیگر نیز، انشااله تا پایان سال جاری به اتمام میرسند .

شهردار گلپایگان با اشاره به اینکه براساس قانون، شهرداری ها در اکثر حوزه های شهری دارای وظایف متعددی هستند، گفت: شهرداری باید در حوزه عمرانی که نقش بسزایی در پیشرفت و آبادانی شهر دارد توجه ویژه داشته باشد و برهمین اساس پروژه‌های عمرانی را در اولویت کار شهرداری قرار دادیم.

توجه به توزیع متناسب بودجه شهرداری با اجرای دو پروژه بزرگ، بلوار انار بار و بوستان شادی

مهندس جمالی گفت: ما از توزیع متناسب و منطقی بودجه‌های عمرانی در مناطق مختلف شهر غافل نبودیم و از ابتدای امسال با جدیت، اجرای عملیات تکمیل بوستان شادی واقع در شهرک الوند، میدان ورودی مسکن مهر و بلوار انار بار را در دستور کار قرار دادیم. وی افزود، پروژه بوستان شادی شهرک الوند یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری است که به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری در یکی از مناطق پر جمعیت و کمتر برخوردار شهری صورت گرفت. با توجه به این که منطقه شهرک الوند و مسکن مهر جمعیت کثیری را در خود جای داده است، پروژه بوستان شادی در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع احداث شد و تا کنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: در مجموعه فوق به دلیل مواجهه با افت فشار آب جهت فضای سبز، ساخت مخزن 1000 متر مکعبی را در دستور کار قرار دادیم. احداث سرویس بهداشتی عمومی، نمازخانه، غرفه های تجاری، ست های ورزشی و پارکینگ از جمله امکانات و تسهیلات پیش بینی شده در این بوستان می باشد.

میدان ورودی مسکن مهر و بلوار انار بار با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید

شهردار گلپایگان گفت: میدان ورودی مسکن مهر و بلوار انار بار با مساحت یکهزار و 650 متر مربع از جمله پروژه های اخیر شهرداری گلپایگان بوده است که با بهره برداری از آن شاهد کاهش و روان سازی بار ترافیکی این منطقه و سطح شهر می باشیم. وی افزود: وجه تمایز این پروژه با سایر عملیات شهرداری تملک همزمان اراضی مجاور پروژه و انتقال مسیر آب کشاورزی از زیر میدان بود که به یاری خدا و توان اجرایی شهرداری، امروز شاهد بهره برداری از این پروژه بزرگ هستیم. اجرای بیش از 6 هزار متر مربع زیر سازی و آسفالت ریزی، 300 متر لوله گذاری آب خام و 5 هزار متر طول جدول‌گذاری از جمله ویژگی های این طرح می باشد که با اعتباری بیش از ده میلیارد ریال اجرا و در حال حاضر به منظور تسهیل عبور و مرور شهروندان مورد بهره برداری قرار گرفته است. وی از افتتاح رسمی این دو پروژه با حضور مسئولین شهرستانی و استانی در آینده نزدیک خبر داد.

بهسازی میادین، تعریض خیابانها و مبادی ورودی شهر با جدیت پیگیری خواهد شد

محمد امین جمالی گفت: یکی از ورودی های اصلی شهر گلپایگان در خیابان آیت الله مطهری و در ادامه بلوار آیت الله محمودی در مسیر تهران به گلپایگان قرار دارد که تعریض، آزاد سازی و تملک اراضی در این خیابان از اهم مواردی بود که طی سالهای گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با جدیت بیشتر ادامه یافت.

وی افزود: چون این خیابان در ورودی اصلی شهر قرار گرفته است، اجرای این طرح نقش اساسی در کاهش بار ترافیکی ورودی شهر دارد که در حال حاضر از طول 800 متری مسیر، تنها حدود 100 متر آزاد سازی آن باقی مانده است.

شهردار گلپایگان افزود: تعریض و اصلاح و پیاده روسازی بلوار آیت اله خوانساری و تملک برخی پلاک های واقع در مسیر نیز با جدیت و اهتمام ویژه ادامه دارد.

مهندس جمالی گفت: عملیات بهسازی میدان آیت اله قاضی زاهدی در ورودی شهر از سمت تهران با اعتبار دو میلیارد و پانصد میلیون ریال با  مساحت 1200 متر مربع با اجرای آبنما، المان فرهنگی و نورپردازی و ایجاد فضای سبز به اتمام و بهره برداری رسید.

وی افزود: میدان کارگر در ورودی شهر از سمت اصفهان نیز از جمله پروژه های شاخص دیگری است که با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و پانصد میلیون ریال و مساحت 4 هزار متر مربع در راستای تسهیل عبور و مرور و زیباسازی سیما و منظر شهری صورت گرفت. بهسازی آسیاب آبی، نورپردازی، ایجاد فضای سبز و المانهای نورانی و آبی از جمله اقدامات صورت گرفته در میدان مذکور می باشد.

بهسازی و توسعه بوستانهای شهری را با جدیت ادامه خواهیم داد

مهندس جمالی گفت: به منظور بهره مندی شهروندان و گردشگران از محیطی زیبا و شاداب، ارتقای کیفی بوستان پارکشهر با اجرای کف فرش به مساحت 9 هزار متر مربع، احداث جاده سلامت به طول 650 متر و بهسازی ستهای ورزشی و وسایل بازی کودکان انجام گردید که این طرح در آینده نزدیک در بوستان هفده تن نیز اجرایی خواهد شد. وی افزود: به لحاظ افزایش کمی بوستانهای محلی، برنامه ریزی هایی صورت گرفته که از آن جمله می توان به احداث دو بوستان محلی در خیابان اردیبهشت (با مشارکت شهروندان) و شهرک رسالت اشاره نمود.  وی در خصوص احداث پارک بانوان افزود: در راستای ایجاد بوستان بانوان که از مطالبات شهروندان و به ویژه بانوان است با مشکل تامین آب خام فضای سبز مواجه بودیم که این مسئله با حفر چاه آب مرتفع گردیده و در آینده نزدیک عملیات احداث این بوستان نیز اجرایی خواهد شد.

بهره برداری از بلوار امام رضا(ع) طول زمان سفر درون شهری در این مسیر را به کمتر از دو دقیقه رسانده است

وی با اشاره به افتتاح و بهره برداری از بلوار امام رضا(ع) گفت: با توجه به موقعیت این بلوار در حد فاصل شمال به جنوب شهر، طول زمان سفر شهری در آن محور به کمتر از دو دقیقه کاهش یافته است .

محمد امین جمالی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی در مسیر اجرای این پروژه دو کیلومتری، تملک اراضی بوده است که این مهم با همکاری مالکان، انجام شد و با هدف بهبود عبور و مرور شهری و تکمیل رینگ دوم ترافیکی فاز اول  به اتمام رسید و امیدواریم که فاز دوم نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

وی در خصوص جزئیات این طرح افزود: بلوار امام رضا (ع) با عرض 61 متر دارای باند کند رو، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری ایمن می باشد. طول مسیر 2100 متر، مساحت آزاد ‌سازی 135 هزار متر مربع، جدول‌گذاری به طول 13هزار و 200 متر، آسفالت ریزی 48 هزار و 400 متر مربع بوده است، برآورد اولیه این پروژه 140 میلیارد ریال بوده است که تاکنون 120 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

سالن چند منظوره مدیریت بحران به سیستم سرمایش و گرمایش مجهز شد

شهردار گلپایگان بیان کرد: اجرای پروژه پایگاه چند منظوره مدیریت بحران که در زمینی به  مساحت دو هزار و 650 متر مربع در شرق گلپایگان با هدف کنترل صحیح بحران و آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه و اسکان اضطراری و توسعه اماکن ورزشی در سال 89 آغاز شده بود، در سال جاری با تجهیز سیستم سرمایش و گرمایش به بهره برداری کامل رسید. وی اشاره کرد: از این مکان در وضعیت عادی به عنوان سالن ورزشی و مجموعه اداری استفاده می گردد. زیربنای این پروژه یک هزار و 260 متر مربع است که با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی همچنین از سایر پروژه های عمرانی اخیر خبر داد که از جمله مهمترین آنها می توان به آغاز احداث سالنها، دیوارکشی و احداث ساختمان های واحد موتوری جنب بلوار حافظ، اتمام پیاده روسازی خیابان شهید قرنی، اصلاح انهار جانبی خیابان امامت و جدول گذاری بلوار جنب پارک جنگلی و پروژه های متعدد دیگر اشاره نمود.

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0