قوانین کره شمالی

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/09
بازدید: 74743
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

قوانین کشور های مختلف همواره یکی از مواردی است که برای اغلب مردم جالب می باشد، در این میان، کره شمالی به سبب نوع حاکمیت و قوانین عجیب و غریبی که دارد بیش تر مورد توجه قرار گرفته است و همواره مردم علاقمند اطلاع از قوانین آن هستند. کره شمالی کشوری است که در آن شرایط زندگی به افراد دیکته می‌شود و جزئیات زندگی شهروندان به دقت کنترل می‌شود. قوانین کره شمالی وضع شده است تا از باقی ماندن «کیم جونگ اون» در صدر قدرت اطمینان حاصل شود و به‌علاوه، وی بتواند همه چیز را در کشور به دست داشته باشد. مردم کره شمالی بسیار منزوی هستند و «کیم جونگ اون»، نقش خدا را در این کشور بازی می‌کند. جالب است بدانید که این قوانین موفق شده‌اند که شهروندان کره شمالی را با آنچه دولت از آن‌ها می‌خواهد کاملاً هماهنگ نگه دارد. اگر شما نیز در رابطه با قوانین کره شمالی کنجکاو هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید تا تعدادی از عجیب ترین قوانین کشور کره شمالی را برایتان شرح دهیم.

قوانین کره شمالی

آشنایی با قوانین کره شمالی 

قوانین کشور کره شمالی بر پایه حقوق مدنی پروس نگارش و وضع شده اند، البته لازم به ذکر است که عقاید حقوقی کمونیستی نیز بر روی این قوانین تأثیر گذاشته اند و بد نیست بدانید که امکان بازنگری در قوانین کره شمالی وجود ندارد و هیچ کس نمی تواند قوانین این کشور را تغیر دهد، قوه مقننه کره شمالی در واقع یک مجلس با 687 عضو می باشد که در طی انتخابات عمومی تعیین می شوند، نکته بسیار جالبی که در رابطه با انتخابات کره شمالی وجود دارد این است که حزب کارگران یک لیست 687 تایی از کاندادی مجلس قانون گزاران اعلام می کنند و هر یک از کاندیدا بدون رقیب انتخاب می شوند!!
به طور کلی قوانین این کشور به گونه ای وضع شده است که آزادی های اجتماعی دارای محدودیت های بسیار زیادی باشد، در ادامه عجیب ترین قوانین کره شمالی را برایتان شرح خواهیم داد.
توجه داشته باشید که هیچ یک از این قوانین به صورت رسمی اعلام نشده اند و هر یک از آن ها در طی یک اتفاق بر جهانیان آشکار شده است.

قوانین کره شمالی 

محبوب ترین تورهای خارجی

عجیب ترین قوانین کره شمالی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، قوانین عجیب کره شمالی بسیار است که در ادامه لیستی از آن ها را مشاهده می کنید.

قانون سه نسل مجازات کره شمالی

یکی از قوانین عجیب کره شمالی قانون سه نسل مجازات نام دارد، بر اساس این قانون اگر شخصی به عنوان مجرم و خائن شناخته شود تمامی اعضای خانواده وی شامل والدین، فرزندان و نوادگان نیز مجرم و خائن شناخته می شوند!

الزام دریافت مجوز برای زندگی در پایتخت

شهروندان کشور کره شمالی در رابطه با انتخاب محل زندگی خود در داخل کشورشان نیز محدودیت هایی دارند، پایتخت این کشور پیونگ یانگ نام دارد و بیش از 2.5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، هر یک از شهروندان این کشور برای زندگی در پیونگ یانگ باید نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند، دولت این کشور بر اساس تحصیلات، مهارت ها و همچنین وضعیت مالی شما برای صدور یا عدم صدور مجوز تصمیم گیری می کنند.
نکته جالبی که در رابطه با تصمیم گیری برای صدور مجوز زندگی در پایتخت کره شمالی وجود دارد این است که تنها رهبر کره شمالی حق تصمیم گیری دارد و صدور مجوز با رأی وی امکان پذیر است!!

قوانین کره شمالی

هر کسی نمی تواند رانندگی کند

دریافت گواهی نامه رانندگی یکی از معمول ترین اتفاق هایی است که در تمامی کشور های جهان رخ می دهد، اما در کره شمالی تنها افرادی خاص می توانند رانندگی کنند، این افراد معمولاً مسئولان دولتی هستند.

سئول پایتخت کره جنوبی - سفر به سئول زیباترین شهر کره جنوبی

تماس با خارج از کشور جرم است

عجیب است، اما شهروندان کره شمالی اجازه برقراری ارتباط با سایر مردم جهان را ندارند، علاوه بر این شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم این کشور به هیچ عنوان حق استفاده از گوشی های تلفن همراه را ندارند و احتمالاً نمی دانند که این وسیله ها وجود دارند.
تنها امکانات مخابراتی که در اختیار مردم این کشور قرار دارد، خط تلفن ثابتی است که به شدت کنترل می شود، بد نیست بدانید یکی از شهروندان کره شمالی در سال 2007 به جرم برقراری تماس با خارج از کشور اعدام شد.

تلفن در کره شمالی

استفاده از اینترنت جرم است

شاید باورتان نشود اما در دنیایی که اینترنت و فناوری حرف اول را می زند، مردم کشور کره شمالی اجازه استفاده از اینترنت را ندارد، البته بهتر است بگوییم اغلب این مردم اجازه ندارد و برخی از افراد به صورت خیلی محدود می توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، لازم به ذکر است که در این کشور تنها 28 سایت قابل دسترسی است، بد نیست بدانید تمامی این سایت ها، داخلی بوده و در زمینه های اخبار مربوط به رهبر کره شمالی، سایت های آشپزی و غیره می باشد! 

قوانین کره شمالی

استفاده از هر گونه کتاب مقدسی ممنوع می باشد

مردم کره شمالی دین مخصوص به خود را دارند و استفاده از کتاب های مذهبی و مقدس سایر ادیان در این کشور جرم محسوب می شود و مجازات آن اعدام است، دولت کره شمالی کتاب های مقدس را نمادی از غرب و غربزندگی می دانند به همین سبب نیز استفاده از آن را جرم می دانند.

قوانین گرجستان - مهم ترین قوانین گرجستان که قبل از مهاجرت به این کشور باید بدانید.

بی احترامی به رهبر کره شمالی مساوی است با اعدام

بی احترامی به رهبر کره شمالی غیر قانونی است، شاید با خود تصور کنید که در اغلب کشور های دنیا نیز همین قانون وجود دارد، اما باید به شما بگوییم که معنای احترام در کره شمالی کمی متفاوت است، به طور مثال اگر شهروندی به هنگام دیدار با رهبر کره شمالی گریه نکند، به منزله بی احترامی است و وی دستگیر خواهد شد، از دیگر مواردی که در این رابطه باید بدانید این است که اگر در خانه هایتان عکس رهبر کره شمالی وجود نداشته باشد شما به عنوان مجرم شناخته خواهید شد، چندی پیش زنی به علت نجات کودکانش از آتشسوزی اعدام شد، چرا که طبق قوانین این کشور پیش از نجات هر کسی باید عکس رهبر نجات داده شود!

قوانین سفر به کره شمالی

شاید با خود تصور کنید که با وجود چنین قوانین سخت گیرانه ای امکان سفر به این کشور برای گردشگران خارجی فراهم است اما شرایط خاصی دارد، به طور مثال سفر انفرادی به این کشور بی معنی می باشد و شما برای بازدید از کره شمالی باید حتما در تور شرکت نمایید، هر آژانسی نیز قادر به برگزاری تور نمی باشد و تنها برخی از آژانس هایی که مورد تأیید دولت کره شمالی هستند می توانند تور های گردشگری به این کشور برگزار کنند.
گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند، باید قوانین مربوط به گردشگران را رعایت نمایند در ادامه لیستی از این قوانین را مشاهده می کنید:

  • عدم برقراری ارتباط با شهروندان کره ای
  • ادای احترام به رهبران سابق و رهبر فعلی کره شمالی
  • پرهیز از گشت و گذار در شهر بدون حضور راهنماها

لازم به ذکر است که در صورت رعایت نکردن این قوانین، مجازات سنگینی در انتظار گردشگران می باشد، بنابراین اگر قصد دارید با تور به این کشور سفر کنید باید قوانین را رعایت نمایید، توجه داشته باشید که با وجود قوانین سخت گیرانه و دیکتاتور بودن رهبر کره شمالی، این کشور یکی از امن ترین کشور های جهان می باشد و بسیاری از افرادی که از آن بازدید کرده اند در رابطه با امنیت شهر های کره شمالی اتفاق نظر داشته اند.

آشنایی با کره جنوبی - کره جنوبی یک کشور با بیش از سالیانه ۱۰ میلیون گردشگر که برای تفریح و مسافرت به کره جنوبی سفر می کنند می باشد. این کشور که یک شبه جزیره است

با قوانین کره شمالی آشنا شوید

سایر قوانین کره شمالی

قوانین دیگری نیز در کشور کره شمالی وجود دارد که دانستن آن ها شما را حیرت زده خواهد کرد، در ادامه لیستی از این قوانین را مشاهده می کنید.

  • پوشیدن دامن کوتاه برای زنان ممنوع است.
  • مردها نمی توانند موهای خود را بلند کنند و مدل موی آن ها باید مطابق چیزی باشد که دولت تعیین کرده است.
  • شهروندان کشور کره شمالی اجازه رفت و آمد در میان شهر های این کشور را به صورت آزادانه ندارند، اجازه خروج از کشور نیز تنها برای اقشار بسیار خاص در مواقع لزوم صادر می شود.
  • در این کشور ساعت بیدار باش تعیین شده و مردم همواره به وسیله آوای شیپور در یک ساعت خاص از خواب برمی خیزند.
  • خرید و فروش دوربین عکاسی جرم است.
  • برای کشاورزی از کود انسانی استفاده می شود و مردم موظف اند که در انتهای هر روز فضولات انسانی خود را به دولت تحویل دهند!
  • شهروندان کره شمالی برای خرید لپ تاپ یا هر وسیله الکترونیکی، ارتباطی دیگر نیاز به اخذ مجوز دولتی دارند، لازم به ذکر است که این مجوز ها توسط شخص رهبر کشور صادر می شود!

عجیب ترین قوانین کشور های اروپایی - قوانین عجیب کشور های اروپایی را در این مقاله بخوانید!

تکنولوژی در کره شمالی

کره شمالی چه ویژگی هایی دارد؟

با تمامی داستان هایی که این کشور دارد، دارای ویژگی هایی است که دانستن آن شما را شگفت زده می کند:

صاحب بزرگترین استادیوم فوتبال دنیا!

جالب است بدانید که بزرگترین ورزشگاه جهان نه در اروپاست و نه در آرژانتین و برزیل! بلکه ورزشگاه می دی کره شمالی که در پایتخت این کشور یعنی شهر پیونگ یانگ واقع شده، با ظرفیتی 150 هزار نفری دارای بیشترین ظرفیت برای ورزش فوتبال است.

رتبه چهارم بزرگترین ارتش دنیا

همانطور که احتمالا کم و بیش در مورد آن شنیده اید، این کشور به نیروی نظامی بزرگ و قدرتمند خود که به سلاح های هسته ای نیز مجهز است، معروف است. این کشور با حدود 10 میلیون نفر عضو نظامی یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان به لحاظ نظامی است.

قوانین جدید گرجستان برای ایرانیان - برای سفر به گرجستان چه قوانینی برای ایرانیان وجود دارد؟

رتبه چهارم بزرگترین ارتش دنیا

قوانین رانندگی در دبی | برای رانندگی در دبی این نکات را رعایت کنید.

جمع بندی

توجه داشته باشید که هیچ یک از موارد ذکر شده در این مقاله موثق نیستند، چرا که هیچ اطلاعاتی در رابطه با زندگی مردم کره شمالی به بیرون از این کشور درز نمی کند، اما افرادی که موفق به فرار از این کشور شده اند این اطلاعات را در اختیار رسانه های دنیا قرار داده اند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید آمار اعدامیان این کشور از 3.4 میلیون نفر هم تجاوز می کند و این نشان دهنده قوانین سخت گیرانه و در مواقعی غیر منطقی می باشد، همین امر سبب شده بسیاری از تحلیل گران سیاسی، کره شمالی را به عنوان دیکتاتورترین کشور جهان معرفی کنند.
امیدواریم با مطالعه این مقاله تا حدودی با قوانین کره شمالی آشنا شده باشید، شما نیز می توانید شنیده های جالب خود را در رابطه با قوانین عجیب و غریب کره شمالی از طریق قسمت نظرات با ما و کاربران سایت لحظه آخر به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. ALI ALI 1402/12/15
    6 نفر پسندیدند
    کره شمالی حتی تقویم جدا هم داره و سالشون باتولد رهبرشون شروع میشه:)
  2. مونا حاج وردی مونا حاج وردی 1402/10/20
    19 نفر پسندیدند
    قوانین ایران بعد از قوانین کره شمالی سخت ترینه واقعا
  3. مونا حاج وردی پاسخ 1402/12/23
    6 نفر پسندیدند
    کشوری که بی قانون و بی در و پیکر باشه مفت هم نمی ارزه گمشو به همون طویله اروپا. فقط دلتون هرزگی و بی حجابی و بی دینی می‌خواد به هر کشوری هم که بروی به نظامش توهین کنی مجازات میشی
  4. happy girl happy girl 1402/09/18
    12 نفر پسندیدند
    اینکه استفاده از اینترنت توی کره شمالی ممنوعه خیلی بده چه قوانین مسخره ای دارن

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 182 کاربر