اختلاف ساعت ایران و آمریکا

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1403/01/08
بازدید: 179261
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ساعت به وقت لس آنجلس

درحال محاسبه اختلاف ساعت

تاریخ امروز لس آنجلس

19 آوریل 2024

ساعت به وقت ایران

درحال محاسبه اختلاف ساعت

تاریخ امروز ایران

31 فروردین 03

به علت وسعت زیاد ایالات متحده، اختلاف ساعت ایران با آمریکا در شهر‌های مختلف متفاوت است. لازم به ذکر است که ایالات متحده آمریکا از نظر زمانی از ایران عقب‌تر است. به‌عنوان‌مثال تفاوت ساعت ایران و آمریکا (اختلاف ساعت ایران با لس‌آنجلس) 10 ساعت و 30 دقیقه می‌باشد، این یعنی اگر در ایران ساعت 7 شب باشد در لس آنجلس ساعت 8:30 می‌باشد. فرض کنید می‌خواهید با یکی از دوستان صمیمی تان که اهل آمریکاست تماس برقرار کنید. گوشی را بر می‌دارید و شماره او را می‌گیرید. یک دفعه می‌بینید صدایی خواب آلود از طرف دیگر به گوشتان می‌رسد. بهت زده می‌شوید و دلتان می‌خواهد زمین دهان باز کند و شما را ببلعد. برای اینکه از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کنید باید اختلاف ساعت ایران با آمریکا را بدانید. ما در این مقاله به صورت ساده مسئله اختلاف ساعت ایران و آمریکا را توضیح می‌دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

ساعت آمریکا

چرا ساعت در کشورهای مختلف متفاوت است؟

 تا به حال از خودتان پرسیده‌اید چرا کشورهای مختلف ساعات متفاوتی را تجربه می‌کنند؟ جایی که شما زندگی می‌کنید ممکن است با آمریکا چندین ساعت اختلاف داشته باشد؟ تا به حال به کشور دیگری سفر کرده‌اید؟ همه این تفاوت‌ها به منطقه زمانی مربوط می‌شود. برای اینکه بدانیم منطقه زمانی چیست باید شکل زمین را قبل از هر چیزی در ذهنمان تصور کنیم. 
هر 24 ساعت زمین یک دور کامل می‌زند و روزمان کامل می‌گردد. وقتی زمین می‌چرخد، بخش‌های مختلف آن نور را به اشکال مختلفی دریافت می‌کنند.بعضی از بخش‌ها نور بیشتری دریافت می‌کنند و بعضی اصلاً نوری به خود نمی‌بینند. همه این فرآیندها دست به دست هم می‌دهند تا در بخش‌های مختلف این کره خاکی روزها و شب‌های مختلفی ایجاد کنند. 

قرعه کشی لاتاری آمریکا - صفر تا صد لاتاری آمریکا ( آموزش ثبت نام رایگان، راهنمای کامل، آموزش دریافت نتایج )

اختلاف ساعت ایران با مناطق مختلف آمریکا

تفاوت ساعت ایران با مناطق مختلف آمریکا یکی از مواردی است که بر اساس شهرهای مختلف هم می‌تواند تغییر کند. قبل از هر چیز باید به این مسئله توجه داشته باشید که  آمریکا از لحاظ زمانی از ایران عقب‌‎تر است. به عبارت دیگر اگر  اختلاف ساعت آمریکا و ایران 10 ساعت بیان شود به این معنی است که آمریکا 10 ساعت از ایران عقب‌تر است. موضوع مهم دیگری هم که باید مدنظر قرار گیرد این است که ساعت آمریکا به وقت ایران در شهرهای مختلف این کشور متفاوت خواهد بود. 
آمریکا داری مناطق مختلف زمانی است که این مناطق عبارت‌اند از: منطقه زمانی هاوایی (HST)، منطقه زمانی آلاسکا (AKST)، منطقه زمانی اقیانوس آرام (PST)، منطقه زمانی کوهستانی (MST)، منطقه زمانی مرکزی (CST)، منطقه زمانی شرقی (EST) که در فهرست پایین می‌توانید اختلاف زمانی تهران با آمریکا و مناطق مختلف زمانی آمریکا را مشاهده کنید.

  • اختلاف ساعت ایران با واشنگتن دی سی آمریکا: 7.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با نیویورک (نیویورک) آمریکا: 7.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با لس آنجلس، سانفرانسیسکو، سن دیگو (کالیفرنیا) آمریکا: 10.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با شیکاگو (ایلی نویز) آمریکا: 8.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با هیوستون، دالاس، سن آنتونیو (تگزاس) آمریکا: 8.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با ال پاسو (تگزاس) آمریکا: 9.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با فیلادلفیا (پنسیلوانیا) آمریکا: 7.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با فینکس (آریزونا) آمریکا: 10.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با سیاتل (واشنگتن) آمریکا: 10.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با بوستون (ماساچوست) آمریکا: 7.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با هنولولو (هاوایی) آمریکا: 13.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با جکسون ویل (فلوریدا) آمریکا: 7.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با انکوریج (آلاسکا) آمریکا: 11.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با دنور (کلرادو) آمریکا: 9.5 ساعت
  • اختلاف ساعت ایران با کلمبوس (اوهایو) آمریکا: 7.5 ساعت 

 خوب همانطور که مشاهده کردید بسته به شهری که می خواهید در آمریکا به آن سفر کنید اختلاف ساعت ها نیز متفاوت خواهد بود. اگر با تور تصمیم گرفته اید به این کشور سفر کنید بهترین کار این است که جدول بالا را مرور کنید و اختلاف ساعت را بین دو کشور محاسبه کنید. البته برای راحتی کار سایت هایی طراحی شده اند که به صورت آنلاین اختلاف ساعت دو ناحیه را محاسبه می کنند. از این سایت ها هم می توانید کمک بگیرید.

کاخ سفید - معرفی محل کار و اقامت رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا

ساعت نیویورک

شاید یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افرادی که نزدیکان آن‌ها در نیویورک زندگی ‌می‌کنند، زمان نیویورک است. از آن جهت که این افراد قصد دارند ساعت مناسبی را برای ارتباط با نزدیکان خود انتخاب کنند، آگاهی از زمان دقیق نیویورک برای آن‌ها بسیار ضروری خواهد بود‌. امروزه می‌توان با مراجعه به سایت‌های مختلف ساعت دقیق تمامی کشور‌ها، ایالات و شهرها را مشاهده کرد؛ اما اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید نیز می‌توانید برای محاسبه ساعت نیویورک در حال حاضر از ساعت فعلی ایران به مدت ۷ و نیم ساعت به عقب بازگردید.

همچنین بسیاری از افراد نیز به‌واسطه فعالیت در بازار‌های جهانی نیاز دارند تا از زمان دقیق نیویورک آگاه باشند. دانستن ساعت فعلی نیویورک به افراد کمک خواهد کرد تا بدانند چه زمانی می‌توانند در این بازار‌ها فعالیت کنند.

اختلاف ساعت ایران و آمریکا نیویورک

به‌طور کلی می‌توان بیان کرد که ساعت به وقت نیویورک نسبت به ساعت ایران عقب‌تر بوده و این ختلاف ساعت به‌صورت منفی نمایش داده می‌شود.  بنابراین برای محاسبه ساعت نیویورک به وقت ایران شما می‌توانید از ساعت ایران مدت ۷ و نیم ساعت را کم کنید. برای مثال ساعت ۳ بعدازظهر معادل ساعت ۷ و نیم صبح در نیویورک است.

محاسبه ساعت ایران و ساعت فعلی نیویورک برای افرادی که قصد برقراری تماس و ارتباط با یکی از نزدیکان خود در این شهر‌ را دارند، امری ضروری خواهد بود. در این خصوص می‌توان ذکر کرد که بهترین زمان برای برقراری تماس با افرادی که در نیویورک زندگی می‌کنند، ۱۱ و نیم شب تا ۷ و نیم صبح به وقت ایران است. این زمان‌ها معادل با ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر به وقت نیویورک خواهد بود.

اختلاف ساعت ایران و آمریکا نیویورک

اختلاف ساعت ایران و کانادا - این مقاله به اختلاف ساعت بین ایران و کانادا اختصاص دارد.

    ساعت بازار نیویورک

     از آنجایی که اغلب بازار‌های جهانی مطابق‌ با ساعت‌ نیویورک فعالیت خود را آغاز کرده و به اتمام می‌رسانند، دانستن ساعت نیویورک بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است تا افراد با ساعت به وقت نیویورک آشنا باشند و بدانند چگونه می‌توانند این ساعت را محاسبه کنند. از جمله بازار‌های مالی معروفی که مطابق‌ با ساعت‌ رسمی نیویورک به فعالیت می‌پردازند، می‌توان به بازار فارکس اشاره کرد.

    ساعت باز شدن بازار نیویورک در فارکس

    بسیاری از افراد جهت فعالیت در بازارهای جهانی نیاز به آگاهی از زمان دقیق نیویورک دارند. از آنجایی که بسیاری از بازارهای معروف جهانی همچون بازار فارکس مطابق با ساعات شبانه‌روزی در نیویورک فعالیت می‌کنند، اگر قصد فعالیت در این بازار‌ها را دارید، باید با این موضوع آشنا باشید. بازار فارکس فعالیت خود را در ساعت ۸ صبح نیویورک آغاز و در ساعت ۵ بعدازظهر به پایان می‌رساند که این زمان به وقت ایران مطابق با ساعات ۴ و نیم بعدازظهر تا ۱ و نیم بامداد خواهد بود‌.   

    کلام آخر

    در این مقاله به بررسی اختلاف ساعت بین ایران و آمریکا پرداخته‌ایم. اختلاف ساعت میان این دو کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و مکان جغرافیایی آنهاست. همچنین، در آمریکا به دلیل وجود مناطق زمانی مختلف و تاریخچه تعیین این مناطق، اختلاف ساعت بسیار پیچیده است. این موضوع برای افرادی که به عنوان مسافر به آمریکا سفر می‌کنند یا با افرادی در آمریکا ارتباط برقرار می‌کنند، بسیار حائز اهمیت است.

    سوالات متداول

    نظرات کاربران

    1. آیدین آیدین 1402/10/19
      2 نفر پسندیدند
      ایالتای آمریکا هم ساعتاش با هم فرق داره؟
    2. آیدین mahdi amini 1402/12/07
      0 نفر پسندیدند
      باسلام و عرض ادب.و خدا قوت،،،،،، حاجی دمت گرم ( یعنی شیر مادرت حلالت باشه) الان حساب کار دستم،، چون با یکی تو آمریکای یک ماهه دارم سرو کله میزنم،، واکثرموقعها جواب نمیدن،، به خاطر این بوده که من تو تایم کاریشون پیام نمی‌دادم،،،مچکرم،،،،(والسلام علیکم،، mahdi,, shah, baba)
    3. حسام نمازی حسام نمازی 1402/05/01
      1 نفر پسندیدند
      چرا تعیین مناطق زمانی در آمریکا به چنین شکلی پیچیده اس؟
    4. حسام نمازی لحظه آخر 1402/05/01
      0 نفر پسندیدند
      دلیل اصلی این پیچیدگی وجود مناطق مختلف جغرافیایی و همچنین نیاز به تنظیم ساعت به شکلی است که باعث برقراری هماهنگی بین شهرها و مناطق مختلف شود.

    مجله گردشگری

    مشاهده همه مقالات
    جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
    بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
    دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
    دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
    بیشتر بخوانید
    عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
    عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
    بیشتر بخوانید
    اطلاعات مفید مقالات مرتبط
    تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
    تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
    بیشتر بخوانید
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
    بیشتر بخوانید
    موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
    موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
    بیشتر بخوانید
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
    بیشتر بخوانید
    تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
    تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
    بیشتر بخوانید
    امتیاز 4.7 از 5 | از 175 کاربر