آخرین به روز آوری سایت یکشنبه۳۱ تیرماه ۱۴۰۳

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَّلاٰمُ عَلَیْکَ یَا بْن‌‌َ اَمیرِالْمُؤْمِنین ، وَ ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَا بْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسٰاءِ الْعٰالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَاللهِ وَابْنَ ثارِەِ ، وَالْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِکَ ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلاٰمُ اللهِ اَبَداً مٰا بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ،یا



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد...



نقش کانال های یونی در عملکرد داروها


پوشاک (برند)


یادی از گلپایگان - استاد سعیدی


تحریفات عاشورا - شهید مرتضی مطهری

استاد شهید مطهری در خصوص داستانهای پیرامون حضرت عباس در سلسله مباحث حماسه حسینی می گوید: کسی که این روضه را می خواند به قدری مردم را گریاند که حد نداشت. داستان پیرزنی را نقل می کرد...ادامه


ویدئوی مناره سلجوقی گلپایگان

مناره سلجوقی گلپایگان که از آن به عنوان بلندترین مناره آجری نام می برند ، گویی امتداد پیشینه کهن این خطه را برابر دیدگان هر هنر دوستی آشکار می کند این بنا که به عنوان بلندترین مناره آجری سلجوقی قرن پنجم هجری قمری ایران از آن یاد شده با قدمتی حدود 900 سال همچنان در برابر عوامل طبیعی زلزله، باد، باران، سرما و گرما سرفراز برجای مانده است.


خانه ها و کوچه باغ های دیدنی حسن حافظ











‏دوچرخه سفیر سلامتی - جایگاه دوچرخه در دانمارک

دوچرخه وسیله اصلی رفت و آمد زیادی شهروندان کپنهاگ پایتخت دانمارک شده. اینجا همه سوار دوچرخه می شوند از دانشجو گرفته تا کارمند اداره و حتی شاهزاده. تعداد دوچرخه ها از جمعیت خود شهر بیشتر است. در برنامه جدید دولت، دوچرخه نقش محوری را ایفا می کند و ساختار شهری مناسب دوچرخه در اولویت بالایی قرار دارد. و این فقط در حد حرف نیست بلکه به آن عمل می شود. در این راستا دولت تلاش می کند که آمار دوچرخه سواران را بالا ببره. دوچرخه سواری باید امری عادی شده نه یک چیز فانتزی!نزدیک به پنجاه سال است .

محمود نيکنامي

 دوچرخه در شهر گلپایگان از گذشته دور جایگاه خاصی داشته است و هم اکنون مورد بی مهری واقع شده لذا بر آن شدم تا با توجه به تجربیات خوبی که از استفاده دوچرخه دارم را بیان نمایم لذا مطالب مرتبط با این موضوع را از نوشته های دوستان  تقدیم علاقمندان به این ورزش بی نظیر می نمایم 

 

دانمارک قصد دارد بهترین سرزمین دوچرخه سواری شود. اعتقاد قلبی مقاماتشون اینه که دوچرخه سواری به سلامتشون بهبود می بخشد، شهرشان را پاکیزه تر میکند و به ما کمک می کند که به اهداف آب و هوایی خودمان برسیم. آنها ترجیح می دهند روی ساخت مسیرهای دوچرخه سواری سرمایه گذاری کنن تا اتوبان !
دوچرخه وسیله اصلی رفت و آمد زیادی شهروندان کپنهاگ شده. اینجا همه سوار دوچرخه می شوند از دانشجو گرفته تا کارمند اداره و حتی شاهزاده. تعداد دوچرخه ها از جمعیت خود شهر بیشتر است. در برنامه جدید دولت، دوچرخه نقش محوری را ایفا می کند و ساختار شهری مناسب دوچرخه در اولویت بالایی قرار دارد. و این فقط در حد حرف نیست بلکه به آن عمل می شود. در این راستا دولت تلاش می کند که آمار دوچرخه سواران را بالا ببره. دوچرخه سواری باید امری عادی شده نه یک چیز فانتزی!نزدیک به پنجاه سال است .
بزرگترین پیاده روی اروپا ساخته شده و برنامه عبور و مرور در مسیر درست خودش افتاده. چرا که آمار دوچرخه‌سواران آسیب دیده بسیار کاهش یافته دوچرخه‌سواران در خیابان احساس امنیت می‌کنند کارشناسان بر این باورند که : در شهری که امنیت در خیابان حاکم باشد تعداد بیشتری از آدمها مثل بچه‌ها و کهن سالان که هنوز این امر برایشان یک کار خطرناک محسوب می‌شود، سوار دوچرخه می‌شوند در کپن هاگ در اداره راهنمایی رانندگی می‌دانند که خط‌ کشی‌های رنگی در خیابان مشکلی را حل نمی‌کند به همین خاطر مسیر حرکت ماشینها را به وسیله جدول از مسیر دوچرخه‌ها جدا کرده‌اند در اینصورت وقتی اتومبیلها و دوچرخه‌ها خیابان را با هم شریک می‌شوند، سرعت‌شان را تا 30 کیلومتر کاهش می‌دهند پس به این ترتیب دوچرخه از ماشین سریعتر است. چرا برای اینکه در خیابانهایی که رفت و آمد دوچرخه زیاد است چراغ‌های راهنمایی طوری تنظیم شده‌اند که یک دوچرخه با سرعت متوسط 20 کیلومتر در ساعت به طور خودکار فقط با چراغ سبز مواجه می‌شود در حالیکه اتومبیلهایی که سرعتشان بیشتر است باید دائم پشت چراغ قرمز باستند.این پیامی است به رانندگان اتومبیل که دوچرخه‌سواران مهمتر هستند.
 الان دیگر بحث بر سر ساخت مسیرهای دوچرخه‌سواری نیست بلکه بر سر ساخت اتوبان دوچرخه است!. بیشتر مسیرها 2 متر پهنا دارند. حتی بین دوچرخه‌سواران علامت با دستها معنی خاصی دارد وقتی قصد توقف دارد دستش رو بالا می‌بردو...... رکورد بیشترین عبور و مرور دوچرخه در دنیا از روی پل لوییز کپنهاگه! بالا بودن مالیات اتومبیل و فقدان صنعت اتومبیل که عامل مهم اساسیه ،وجود دوش و رختکن در محل کار، ساختمان‌های نوساز باید پارکینگ دوچرخه داشته باشند و در گوشه و کنار هر خیابان پارکینگ وانت دوچرخه وجود دارد، که اگر توان رکاب زدن نداشته باشید می‌توانید با قطار یا مترو سفر کنید. در ایستگاههای مترو، در کنار پله‌ها یک سطح شیب‌دار برای کشیدن دوچرخه ساخته‌اند که مجبور نباشید دوچرخه‌ها را از پله‌ها بالا و پایین ببرید حتی تاکسی‌ها دارای باربند دوچرخه هستند.
وقتی برف می‌بارد مسیرهای دوچرخه را تمیز می‌کنندو د روی تیرهای چراغ راهنمایی دستگیره‌هایی نصب شده برای اینکه دوچرخه‌سواران هنگامی که پشت چراغ قرمز منتظر هستند دستشان را به آن بگیرند ایستگاههای عمومی باد کردن دوچرخه‌، سوپر مارکت‌ها به مشتری‌هایشان گاری دوچرخه اجاره می‌دهند که آنها بتوانند به راحتی خریدشان را تا منزل حمل کنند در 50 نقطه شهر کپن هاگ دوربین کار گذاشته‌اند که به دوچرخه‌سواران با ملاحظه و منظم جایزه می‌دهند در سر چهار راه‌های اصلی شهر کارگاههای سیار تعمیر دوچرخه موجود باشد که خرابی‌های جزئی دوچرخه‌ها را بر طرف می‌کنند خیلی وقت است دیگر دوچرخه سمبل شهر کپن هاگ شده است. نه فقط در شهرداری به این نتیجه رسیده‌اند که دوچرخه دیگر تنها یک وسیله حمل و نقل سریع و کاربردی نیست که خیلی بیشتر از اینها است
برگرفته ازترجمه جناب شیرخانی که در بحث فرهنگ دوچرخه سواری می‌توان خیلی چیزها از دانمارکی ها آموخت .
با تشکر از آقای مجتبی توسلی

اين مطلب تاکنون 8210 بار مشاهده شده است.
مطالب مرتبط با محمود نيکنامي

کلاه نمدی "باقرتاته"
اعتیاد جرم است و خانواده ها مجرم
زمین خواری تا برزخ
لباس های آخاله از یک سالگی تا 14 سالگی
یادمانه - کلوخ پز
کتاب گلپایگان و توسعه پایدار منتشر شد
آخاله 12 سال شد
استاد سجادی و اکوسیستم محیط زیست
تسلیت فوت مرحوم حاج حسن محسنی
گام های اولیه برای تعامل سایت آخاله با روزنامه های سراسری
دیه ولایتمون مثل اون قدیما نیست
عبدالوهاب شاهوردی ، سیرک باز دهه 40 در گلپایگان
‏دوچرخه سفیر سلامتی - جایگاه دوچرخه در دانمارک
لعوق کرچنگ
سفری به بلندای غم
نقت وطنی اینجا فروخته میشود
نگاهی کوتاه به کتاب "ارتباطات مشارکتی در جامعه روستایی
گزارشات موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا (س) گلپایگان
17 مرداد و آخاله و روز خبرنگار
برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های شهرداری گلپایگان
نوروز ، دیروز ، امروز
سحنی با کاندیداهای جا مانده از غافله شورای شهر
وردپاتکان ( اولین نرم افزار فرهنگ گلپایگان )
نابودی لاله های اشک گلپایگان ،نتیجه بی تدبیری مسئولان
رادیو در گلپایگان
زیر تیغ ( اینبار استاد سجادی و اکوسیستم محیط زیست )
نفت وطنی اینجا فروخته می شود
سمنو به یاد «بی بی»
بازبینی مجدد میراث فرهنگی گلپایگان
گلپایگان زیستگاه صنوبر
9 سالگی آخاله
موزه مردم شناسی گلپایگان
گزارشات موسسه خیریه حضرت فاطمه زهرا گلپایگان
دوچرخه وسیله نجیب و دوست داشتنی
چهره های پر تلاش
29 اسفند ( نفت ایرانی )
سنت ها را تلخ نکنیم
پاييز در عباس آباد و رودخانه انار بار گلپايگان
فراخوان سروده هاي شما
دود و نون
تخریب میراث فرهنگی گلپایگان
شهرداری و تالار پذیرایی ارواح



نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:


9:56   30 تير 1394
هما چهرزاد
خیلی زیبا بود. گلپایگان جایگاه رفیعی در این ورزش دارد. اما این جایگاه بلاتصدی و خالی مانده است. وقتی نگاه میکنید در هر خانه گلپایگانی حداقل یک یا دوتا دوچرخه پیدا میکنید. این آمار بالایی است. این یعنی پتانسیل، یعنی علاقه. اما تصمیمات نادرست چه بر سر این علایق می آورند؟.

10:35   30 تير 1394
دکتر حسین جعفری
با سلام وعرض ادب خدمت نگارنده محترم مقاله دوچرخه سفیر سلامتی. ضمن تشکر از تهیه این مقاله امید است این سری مقالات در راستای سلا متی افراد به ویژه جوانان، جلوگیری ازآلودگی هوا، صرفه جویی در مواد سوختی ویک گام حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.سایت وزین آخاله بهتر است مسئولین محترم شهر گلپایگان را باروش های زیر در علاقمند سازی مردم وعلی الخصوص جوانان خط بدهد تا به عنوان یک ارزش فرهنگ سازی بشود. 1- بر قراری معابر و راههای خاض برای حرکت دوچرخه نظیر بعضی شهرها(تهران،یزد اصفهان و...) 2- ساخت پیست ومکان خاص برای تمرینات دوچرخه ای (در کنار پارک ها این عمل به خوبی قابل اجراست.) 3- برگزاری مسابقات دوچرخه سواری مردمی در مناسبت های مختلف برای آقایان وخانمها.4- ایجاد تسهیلات (دادن وام) برای تهیه دوچرخه برای نسل جوان.5- ایجاد پایگاههایی در میادین پارکها وتفریحگاهها برای کرایه دادن ارزان دو چرخه با کارت.6- دراهدائ جوایز دوچرخه در اولویت باشد. 7- ایجاد تعمیرگاههای مجاز وارزان دوچرخه و8- پایه ریزی ورزش دوچرخه در دبستانه ودبرستان ها ودانشگاه ها ی شهرو..... متولیان این برنامه فرمانداری، شهرداری، آموزش پرورش،دانشگاه ها مساجد ،کانون های فرهنگی وحتی امام زاده ها. انسانهای خیر نیز میتوانند در این مسئله مسولین ذیربط را یاری بدهند. سایت آخاله می تواندبه عنوان یک پل ارتباطی بین مردم ومسئولین عمل نموده واین جریان بسیار مهم را فرهنگ سازی نماید.بدون تردید یکی از راههای مقابله با اعتیاد با هزینه اندک اجرائ این برنامه است که میتواند شهر را نمو نه کرده تا الگویی برای ایران عزیز بشود. به امید موفقیت ومشهور شدن گلپایگان به نام شهر دوچرخه.

8:14   03 مرداد 1394
امیر رشیدی
لیمویی گفت: پس از یک سال که رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان را دیدم، به وی گفتم چرا پاسخ نامه‌های ما را نداده و رئیس معرفی نمی‌کنید که گفت من علاقه‌ای به داشتن رئیس هیئت ندارم، چرا که دوچرخه‌سواری رشته‌ای خطرناک است!
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940413001374

19:50   13 مرداد 1394
saeed
بنده نیز موتور سیکلت در حد نو خود رافروخته و با هزینه ای بالاتر یکعدد دوچرخه خریده وهر روز تا محل کار را با دوچرخه طی میکنم وحدود یکسال است که از مزیتهای دوچرخه سواری بهره کافی را میبرم شما هم امتحان کنید

آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كلیه حقوق برای پدید آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحید نیكنامی   | به روز رسانی محتوایی : محمود نیكنامی  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |