آخرین به روز آوری سایت چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳

گلها و سبزیجات بهاری در ارتفاعات گلپایگان -موسیر ، لاله ، مرزنجوش ، شوید



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد...



دارو درمانی دربیماری های التهابی آرتریت روماتویید و نقرس


پوشاک (برند)


یادی از گلپایگان - استاد سعیدی


ویدئوی مناره سلجوقی گلپایگان

مناره سلجوقی گلپایگان که از آن به عنوان بلندترین مناره آجری نام می برند ، گویی امتداد پیشینه کهن این خطه را برابر دیدگان هر هنر دوستی آشکار می کند این بنا که به عنوان بلندترین مناره آجری سلجوقی قرن پنجم هجری قمری ایران از آن یاد شده با قدمتی حدود 900 سال همچنان در برابر عوامل طبیعی زلزله، باد، باران، سرما و گرما سرفراز برجای مانده است.


خانه ها و کوچه باغ های دیدنی حسن حافظ


مسجد تاریخی حاج ملاعلی

شبستان تاریخی مسجد حاج ملاعلی با معماری زیبا در مرکز شهر گلپایگان در خیابان مسجد جامع واقع است این بنای ارزشمند با قدمت 200 ساله هم اکنون قابل استفاده و بازدید دوستداران میراث فرهنگی می باشد











مطالعات خط ریلی اراک به اصفهان بررسی می‌شود
[9 مرداد 90]

علیرضا اختری در جمع اصحاب رسانه در گلپایگان به بیان عملکرد راه و ترابری گلپایگان در سال جاری پرداخت و بیان داشت: چهار خطه کردن راه‌های ورودی شهرستان گلپایگان از سال 1383در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های شهرستانی و استانی برای این محورها اعتبارات ملی در نظر گرفته شد.
وی افزود: یکی از محورهایی که برای آن ردیف بودجه ملی در نظر گرفته شد، محور اراک، خمین، گلپایگان، خوانسار و دامنه است و برای کل پروژه درحدود 30 میلیارد تومان برآورد هزینه شد که درسال جاری نیز درردیف بودجه اعتباری برای آن در نظرگرفته شده است ولی تاکنون هنوز مشخص نیست چه مقدار از این بودجه به استان مرکزی و چه میزان به استان اصفهان اختصاص می‌یابد.
رئیس اداره راه و ترابری گلپایگان و خوانسار با بیان اینکه همچنین یکی ازآرزوهای دیرینه مردم شهرستان نیز چهارخطه شدن محورموته بوده است که تاکنون با اعتبارات استانی و رفع نقاط پرحادثه موفق شده‌ایم حدود30 کیلومتر آن را به صورت چهارخطه به بهره‌برداری برسانیم، بیان داشت: درسال جاری با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان این محور نیز دارای ردیف ملی شد که با تخصیص اعتبار لازم نیز در آینده‌ای نزدیک شاهد چهارخطه شدن این مسیر باشیم.

* اتمام نیمی از حجم عملیاتی محور خوانسار-دامنه
وی تصریح کرد: باتوجه به کوهستانی بودن محور خوانسار زمان بیشتری برای راهسازی احتیاج دارد که تصمیم بر آن شد بهسازی و تعریض جاده از خوانسار به سمت دامنه انجام شود که تاکنون در حدود نیمی از حجم عملیاتی این پروژه انجام شده است و قسمت‌هایی نیز به بهره‌برداری رسیده است که در صورت اختصاص اعتبار انتظار داریم کل پروژه خمین-گلپایگان وخوانسار-دامنه حداکثرتا پایان سال 1391 به بهره‌برداری برسد.

* یکی از علت تاخیر پروژه‌ها معارضین هستند
اختری در ادامه به علت تاخیر پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر نیاز به اعتبار لازم جهت پروژه‌ها یکی از علت‌های مهم که نمی‌توانیم زمان دقیق پروژه‌ها را تعیین کنیم، تاسیسات کنار جاده است که مکاتبه این موارد با شرکت و یا سازمان مورد نظر و انجام جابجایی‌ها زمان بر است.
رئیس اداره راه و ترابری گلپایگان و خوانسار اظهار داشت: یکی دیگر از علت‌های تاخیر پروژه‌ها، معارضان هستند که ادعا می‌کنند جاده از ملک آنها گذر می‌کند و تا حد و حدود زمین توسط ادارات مربوطه مشخص شود ماه‌ها پروژه به تاخیر می‌افتد.
وی به دوخطه محور خمین به گلپایگان و محدوده گردنه مرغ تا پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در این محورنیز چند معارض وجود دارد و کار در قسمت‌هایی با مشکل مواجه شده که به محض برطرف شدن مشکل ادامه عملیات انجام که انتظار داریم فاز اول این محور تا پایان سال 90 به بهره‌برداری برسد.
اختری همچنین از پایان عملیات چهار خطه شدن گوگد تا ابتدای روستای وداغ خبر داد و گفت: چهار خطه شدن گوگد تا ابتدای روستای وداغ به اتمام رسیده و جدول گذاری این محور تا مهرماه سال جاری انجام خواهد شد.

* افزایش حجم راهسازی در گلپایگان
وی اضافه کرد: زیرسازی جاده از روستای ورزنه تا سه راهی لایبید به اتمام رسیده و قسمتی از آن نیز تا گدارسرخ آسفالت شده است ولی درمقابل پلیس راه معارض داریم و به شرط برطرف شدن مشکل و تخصیص اعتبار تا هفته دولت، شاهد چهار خطه شدن این محور تا سه راهی لایبید هستیم.
رئیس اداره راه و ترابری گلپایگان و خوانسار به حجم بالای راهسازی در گلپایگان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر با حجم بالایی از راهسازی در شهرستان مواجه هستیم و که برای این پروژه‌ها تاکنون مبالغ بالایی هزینه شده است که به عنوان نمونه یک کیلومتر روکش آسفالت حداقل 50 میلیون تومان برای راه باعرض 7.30 مترهزینه دارد و جهت ساخت جاده چهارخطه به ازای هر کیلومتر در حدود 300 میلیون تومان در زمین مسطح هزینه می‌شود.

* بهره‌برداری از پیست دوچرخه سواری
وی در ادامه به پیست دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت: پیست دوچرخه سواری در جوار جاده کمربندی سعیدآباد-پتروشیمی به طول شش کیلومتر احداث شده و همزمان با آسفالت کمربندی سعیدآباد این پیست نیز آسفالت خواهد شد و حداکثر تا آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

* مطالعات اولیه خط ریلی اراک به اصفهان
اختری با اشاره به اینتکه مطالعات اولیه خط ریلی شهرهای اراک، خمین، گلپایگان تا اصفهان در حال انجام است و طرح توجیهی آن به وزارت راه و ترابری ارسال شده است، اظهار داشت: باید این طرح در کمیسیون ماده 32 مطرح شود و مصوب شود و سپس ردیف بودجه به آن تعلق بگیرد که در حال حاضر در انتظار نتیجه این کمیسیون هستیم چون راه آهن اراک به اصفهان وجود دارد.

* 8 میلیارد تومان هزینه برای محورهای خمین تا دامنه
وی بیان داشت: خاکبرداری و برش کوه و 70 درصد از زیرسازی محور دامنه به خوانسار انجام شده ولی معارضان موجب کندی پروژه شده‌اند و اگر مشکل برطرف شود تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس اداره راه و ترابری گلپایگان و خوانسار افزود: محور خوانسار به گلپایگان به صورت چهار خطه از خوانسار تا شهرک صنعتی خوانسار زیرسازی، آسفالت و جدول‌گذاری شده و ادامه آن تا روستای وانشان در حال احداث است که انتظار می‌رود تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
وی اضافه کرد: برای محور خمین به دامنه از محل اعتبارات استانی و ملی تاکنون در حدود شش میلیارد تومان هزینه شده است.
* ادارات حریم قانونی جاده رعایت کنند
وی بیان داشت: اقدام به هرگونه عملیات که موجب خرابی راه شود و اقدام به درختکاری و ساخت و ساز در حریم قانونی راه‌ها ممنوع است و همچنین هرگونه دیوارکشی و ساختمان و تاسیسات به شعاع یکصد متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن‌های کشور و در طول کنار گذرهایی که وزارت راه و ترابری احداث کرده و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور نیزممنوع است.
اختری ادامه داد: با متخلفان برابر تبصره یک ماده شش قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن برخورد می شود، لذا از همه ادارات و ارگان‌ها و سازمانها درخواست می‌کنیم نسبت به حفظ حریم قانونی جاده رعایت نکات لازم را انجام دهند.

اين مطلب تاکنون 2155 بار ديده شده است.

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيک:
سايت يا وبلاگ:
متن پيام:
تصوير امنيتي:



آخاله در قبال تبلیغات هیچ مسئولیتی ندارد.


آب و هوا

پیام های کلی سایت

تماس با ما


كلیه حقوق برای پدید آورندگان 
.:: آخاله ::. محفوظ است. | طرح و اجرا : توحید نیكنامی   | به روز رسانی محتوایی : محمود نیكنامی  
 | .Copyright © 2003-2012 Akhale.ir. All Rights Reserved
|
 | Powered By Tohid Niknami | E-Mail :
Akhale . com @ gmail . com |