۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۷
کد خبر: 82628249
T T
۰ نفر

قرائتی:شعر موسی وشبان مولوی ضد قرآن است

۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۷
کد خبر: 82628249
قرائتی:شعر موسی وشبان مولوی ضد قرآن است

مشهد- ایرنا- رئیس ستاد اقامه نماز كشور گفت: شعر موسی و شبان مولوی صد درصد ضد قرآن است.

حجت الاسلام محسن قرائتی جمعه شب در مراسم پایانی چهلمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن خراسان رضوی در مشهد افزود: خداوند متعال حضرت موسی را مبعوث كرد كه مردم را به راه راست هدایت كند ولی در شعر موسی و شبان بجای اینكه خدا از موسی تشكر كند كه به وظیفه خود در هدایت جامعه عمل كرده است با او برخورد می كند كه تو بنده ما را جدا كردی، بگذار هر چه می خواهد بگوید.
وی اظهار كرد: براساس این شعر، لازم نیست نماز را عربی بخوانیم، لازم نیست مكه برویم و می توان یك كعبه درست كرد و دور آن طواف نمود.
وی گفت: شعر 'عبادت به جز خدمت خلق نیست' سعدی نیز دروغ است زیرا خدمت به خلق یكی از عبادات است.
حجت الاسلام قرائتی افزود: صلوات قرآنی كه در پایان قرائت قرآن خوانده می شود نیز سندیتی ندارد زیرا نه در اسناد شیعه یافت می شود و نه در اسناد اهل سنت، بلكه قاریان آن را درآورده اند.
وی اظهار كرد: همه نیاز به 'امر به معروف و نهی از منكر' داریم و كسی نمی تواند بگوید از امر به معروف و نهی از منكر بی نیاز هستم.
وی گفت: اگر كسی در مقابل توصیه به حق و امر به معروف بگوید 'به تو ارتباطی ندارد'، طبق آیه سوره والعصر باید صبر پیشه كرد.
حجت الاسلام قرائتی افزود: زمان در قرآن ارزش بسیار دارد و در آن به تمام زمانهای صبح، ظهر، عصر، سحر و شب قسم یاد شده است كه نشانگر اهمیت و توجه به زمان است اما اكنون 12 میلیون دانش آموز، پنج میلیون دانشجو و یك میلیون استاد و معلم در ایام تابستان تعطیل هستند و هیچ كاری برای آنها نكرده ایم.
وی اظهار كرد: مسابقات قرآنی، حفظ، قرائت، تجوید و امثال آن همه خوب است اما باید همراه با تدبر در قرآن باشد و در جلسات تفسیر قرآن نیز باید براساس مشكلات جامعه، یك آیه انتخاب و در مدت كوتاه برای مردم تفسیر شود.
در این مراسم از خانواده پنج شهید مدافع حرم قدردانی شد.
در چهلمین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن خراسان رضوی 299 مرد و 319 زن از 14 تا 20 مرداد در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، همسرایی و همخوانی، اذان و دعا خوانی به رقابت پرداختند.
كانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
۰ نفر