۱۲۷۶۵۱۹
۸۲ نظر
۱۴۸۳۹۳
۸۲ نظر
۱۴۸۳۹۳
پ

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

چند روزی‌ست که دیالوگ معروف دایی جان ناپلئون که مصادف با ۱۳ مرداد است در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده

برترین‌ها _ سیامک رحمانی:  چند روزی‌ست که دیالوگ معروف دایی جان ناپلئون که مصادف با ۱۳ مرداد است در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده به همین مناسب مطلبی که پیش از این نیز در برترین‌ها منتشر کرده بودیم را بازنشر می‌کنیم 

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

نزدیک به نیم قرن پس از پخش سریال «دایی‌ جان ناپلئون» از تلویزیون، هر بار با آن مواجه می‌شویم بیشتر می‌فهمیم که چه جواهری است. مثل هر اثر هنری دیگری، گذر زمان بیشتر مشخص می‌کند ناصر تقوایی چی ساخته. اثری که هنوز هم به اعتقاد بسیاری، بهترین سریال تاریخ تلویزیون ایران است. با کارگردانی درجه یک و نقش‌آفرینی‌های استثنایی. بازیگرانی که شاید خیلی‌هایشان بهترین بازی‌شان را همین‌جا ارائه داده‌اند و تصور این که فرد دیگری در این نقش بازی می‌کرد ناممکن است. همه اینها البته مدیون رمانی اثرگذار و خواندنی است. طنز ناب و شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده‌ای که در بهترین نوشته ایرج پزشکزاد به اوج رسیده‌اند.

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

شاید بخشی خواندنی و شنیدنی از تاریخ سینمای ایران مربوط یه پشت صحنه ساخت این سریال، حاشیه‌هایش و چگونگی انتخاب بازیگران باشد. اما بخش جذاب دیگر ماجرا هم این است که ببینیم این جمع معرکه پس از «دایی جان» چه مسیری را رفتند و دست سرنوشت چطور برای آنها داستان‌هایی متفاوت و عجیب نوشت.  

غلامحسین نقشینه

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

زاده: ۱۲۸۷- فوت: ۱۳۷۵. بی‌تردید و بی‌تردید بخت بلند غلامحسین نقشینه آشنایی با ناصر تقوایی و انتخابش به عنوان «دایی جان ناپلئون» بوده است. انگار نقشینه دنیا آمده بود که به این شخصیت جذاب جان بدهد و در نقش پیرمردی متوهم، بخشی از تاریخ سینما و ادبیات ایران را رقم بزند. نقشیه به عنوان بازیگر و کارگردان تئاتر نه بعد و نه پس از «دایی جان» نتوانست چنین موفقیتی را تکرار کند. حتی به آن نزدیک هم نشد. اگرچه در فیلم «ناخدا خورشید» و «ای ایران» هم با تقوایی همکاری کرد، اما انگار قرار بود با نقش دایی جان و فقط با این نقش برای همیشه در یادها بماند. با آن شیوه معرکه گفتن «به قول ناپلئون...» و «کار کار انگلیساس» و با عصبانیتش در ابتدای سریال، وقتی که داشت بررسی می‌کرد کدام یک از بچه‌ها پای نسترن محبوبش ادرار کرده است!

پرویز فنی‌زاده

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

واقعا چه کسی بهتر از فوق‌ستاره سینما و تئاتر ایران می‌توانست نقش «مش قاسم» را ایفا کند. تکیه‌کلام‌هایی که در دهه پنجاه و بعدتر، در زمانه‌ای که خبری از شبکه‌های اجتماعی و ترند شدن و وایرال شدن نبود، جامعه ایرانی را مسحور خود کرد. دروغ چرا تا قبر آآآآ... ولی پرویز فنی‌زاده که روی صحنه و جلوی دوربین الماسی درخشان بود، در زندگی شخصی همان مسیری را رفت که هر ستاره‌ای را کم‌فروغ و خاموش می‌کند. او با گوزن‌ها و رگبار و گاو و تنگسیر، با فقط چند فیلم، یکی از بزرگترین بازیگران سینمای ایران است. اما انگار دست تقدیر قرار نبود فرصت بیشتری به او و ما بدهد. مرگ در 42 سالگی، در سال 58، پایان غمبار یک زندگی پربار بود. بدون هپی‌اند. بدون تعلیق بیشتر. کات.  

نصرت‌الله کریمی

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

در این جمع بازیگران، شاید نصرت کریمی بخت بلندتری داشت. کسی که در همان سال‌های پیش از انقلاب هم سرش برای ساخت فیلم‌های انتقادبرانگیز و تابوشکن درد می‌کرد و دردسر زیادی راه انداخت. نصرت کریمی به دلیل همان فیلم‌ها پس از انقلاب محاکمه شد و به زندان رفت. اما همانطور که گفتیم بختش بلند بود. بیرون آمد و اگرچه دیگر به سینما برنگشت، به عشقش پرداخت که ساخت صورتک‌ها و مجسمه‌های کوچک بود. او بعدتر برای تلویزیون هم چند کلیپ تبلیغی ساخت. اما جز یک مراسم بزرگداشت در سال ۸۶، در محافل هنری دیده نشد. در خلوت خودش بود و در خلوت خودش درگذشت. اما انگار نقش خواهرشوهر داروساز که سر تخته‌نرد برای دایی‌جان کرکری می‌خواند و با باورهای او درمی‌افتاد، انگ همان نقشی بود که نصرت کریمی در زندگی هم می‌پسندید.

پرویز صیاد

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

استعداد پرویز صیاد برای انجام کارهای متفاوت و رفتن به مسیرهای خاص و پرپیچ و خم کم‌نظیر است. بازیگری که پیش از انقلاب با مجموعه فیلم‌های «صمد» برای خودش یک سلبریتی محسوب می‌شود و فیلم‌هایش ظاهری عامه‌پسند و بفروش داشت، اما در پست صحنه سینما حامی فیلم‌های هنر و روشنفکری بود. او پس از انقلاب هم با همین شدت با خودش و دنیا در جدال بود. هم تئاترهای درجه دو روی صحنه می‌برد، هم می‌خواست در نقش اپوزیسیون سیاسی خارج از ایران، تندترین شعارها را بدهد. او در 83سالگی همچنان دلبسته نقش صمد است و هر وقت بتواند با آن لهجه دهاتی متلکی می‌گوید. اما به عنوان یکی از تنها بازماندگان جمع ستارگان سریال دایی جان، بعید است تکذیب کند که نقش «اسدالله میرزا» برایش تا چه اندازه ارزشمند است. تازه انکار هم بکند.. مومنت.. اینو دیگه مردم قضاوت می‌کنن. 

سعید کنگرانی

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

فکر کنید اگر انقلاب نمی‌شد، سعید کنگرانی تا کجا ممکن بود پیش برود. جوان اول محبوب و بفروش سینمای ایران که در دهه پنجاه، به قول امروزی‌ها، بسیاری از دختران روی او کراش داشتند و در رویاهایشان تصورش می‌کردند. بازیگری کم‌کار که از «دایره مینا» تا «در امتداد شب» ره صدساله را رفته بود و انگار سقفی را به رسمیت نمی‌شناخت. اما انقلاب پایان قصه سعید کنگرانی بود. او بعدها به ایران هم برگشت و در فیلم‌هایی هم بازی کرد. اما دیگر کسی یادش نمی‌آمد که بوده و چه کرده. با چهره‌ای که دیگر از طراوت جوانی اثری نداشت و بدون استعدادی که یک بازیگر میانسال را می‌تواند نجات بدهد. سعید کنگرانی کم‌کم به فراموشی سپرده شد. او سال ۹۷ در ۶۴ سالگی چشم‌ها را برای همیشه بست و بدون شک نقش سعید عاشق در دایی‌جان برای ابد در یادها خواهد ماند.

اسماعیل داورفر

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

طنز پرمایه داورفر و ایفای نقش دوستعلی خان پخمه در دایی‌جان ناپلئون برای بازیگری می‌تواند مایه افتخار باشد. دوئل‌های روده‌برکننده در صحنه‌هایی که مقابل دایی اسدالله قرار می‌گیرد و رابطه‌ پرتنش‌اش با عزیز سلطنه، غبطه‌برانگیز است. داورفر از بازیگرانی بود که توانست از انقلاب به سلامت عبور کند و تا سال‌ها نقش‌های کمیک و جدی را در سینما و تلویزیون برعهده بگیرد. بازیگری که از هنرستان هنرپیشگی آمده بود و تا آخرین سال‌های عمر مقابل دوربین بود. اما شیرینی تکرارنشدنی نقش او در نقش دوستعلی انگار بر همه کارنامه هنری‌اش سایه انداخته بود. بازیگری که در سریال‌های «دزدان مادربزرگ»، «بازم مدرسه‌ام دیر شد» و «آرایشگاه زیبا» توانست کمی از آن شیرینی را دوباره به تماشاگرانش بچشاند. درگذشت: 1387.

پروین ملکوتی

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

عزیز‌السلطنه ناصر تقوایی نتیجه بازی قدرتمند و صدای پرابهت پروین ملکوتی بود. بازیگری که مثل پروین سلیمانی با بازی در سریال «خانه قمر خانم» هم شهرتی به هم زده بود. او را بیشتر به خاطر همین صدا و با دوبله‌های کم‌نظیرش می‌شناسیم. اما یک عزیز‌السلطنه هم برای ماندگار کردن او کافی بود. شیمی رابطه او با همسرش دوستعلی خان و همینطور اسدالله‌میرزا از یاد نرفتنی است. پروین ملکوتی در سال ۸۱ درگذشت.

محمدعلی کشاورز

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

درباره استاد کشاورز زیاده عرضی نیست. شاید کشاورز از معدود بازیگران سریال تقوایی باشد که بزرگی نام خودش بر نقش‌اش در این اثر می‌چربد. شاید به دلیل کمرنگ بودن نقش و شاید به دلیل اجازه مانور به دیگر بازیگران، دایی جان سرهنگ در این سریال جزو نقش‌های کلیدی نیست. محمدعلی کشاورز بعدها با سریال‌هایی مثل «پدرسالار» و سربداران نشان داد چه هنرمند درجه یکی است. کشاورز از نسل غول‌های سینمای ایران است که از میان‌شان تنها علی نصیریان مانده است. محمدعلی کشاورز 25 خرداد 1399 در 90 سالگی درگذشت.  

محمدعلی ورشوچی

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

آسپیران غیاث‌آبادی با لحن و لهجه شیرین یک معتاد که به قمر خانم دل بسته بود، از نقش‌های دوست‌داشتنی سریال است. ورشوچی با سیاهه‌ای از کارهای سینمایی و تلویزیونی، یکی از پرکارترین‌هاست، اما همین که وقتی به او فکر می‌کنیم یاد صحنه گز شکستنش با قلمتراش در دایی‌ جان ناپلئون می‌افتیم و خنده‌های رذیلانه‌اش را به یاد می‌آوریم یعنی به درستی جای خودش بوده و به بهترین شکل نقش را درآورده. ورشوچی در سال ۱۳۹۰ از دنیارفته است. مثل اغلب ستاره‌های این سریال.

جهانگیر فروهر

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

نایب تیمورخان، کارآگاه سمج و البته بی‌خاصیت سریال با آن شیوه بین‌المللی استنطاق‌اش اگر نبود، حتما این سریال چیزی کم داشت. جهانگیر فروهر فیلم و سریال عالی کم ندارد. از سوته‌دلان و هزاردستان تا سریال امام علی(ع) و کلی کار دیگر. حضور او در دایی‌جان انگار بیشتر برای کامل کردن اسکاد ستارگان این سریال است و این که تقوایی هیچ کم نگذاشته باشد و جمع هنرمندها جمع باشد. جهانگیر خان در سال 1376 درگذشت. اینجا می‌خواستیم یادی از خانواده و بچه‌های هنرمندش هم بکنیم که بر وسوسه‌مان غلبه کردیم!

پروین سلیمانی

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

مادر بزرگ چنگال به دست، یا همان طاهره خانم چنگالی سریال «تعطیلات تابستانی» آنقدر فیلم و سریال بازی کرده که از شماره بیرون است. می‌گویند او در بیش از ۵۰۰ فیلم و سریال پیش و پس از انقلاب بازی کرده که برای خودش رکوردی است. اما بعید است کسی او را در نقش مادر آسپیران غیاث‌آبادی در دایی جان ناپلئون فراموش کند.همانطور که قدیمی‌تر‌ها او را با سریال «خانه قمر خانم» به خوبی می‌شناختند. پروین سلیمانی در سال ۱۳۸۸ درگذشت و  حالا نامش بیشتر به خاطر نوه‌اش ماه‌چهره خلیلی شنیده می‌شود. شاید این هم از آخرین شوخی‌های خانم سلیمانی با روزگار باشد.

وضعیت فعلی خانه سریال دایی جان ناپلئون

اینجا محوطه خانه اتحادیه در خیابان لاله‌زار است، جایی که سریال دایی‌جان‌ناپلئون فیلمبرداری شده

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

عشقِ میان این دو نفر، ۵۰ سال است که تماشاچی دارد

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      عالی بود، روح همه شون شاد یادش گرامی 💞🥀

      پاسخ ها

      • ناشناس

        روحشان شاد و یادشان گرامی باد 🖤🖤

      • بهروز

        پروین ملکوتی مادر آقارضا موتوری یادش بخیر

      • مرصاد

        دیگه مثل این بازیگران پیدا نمیشن! واقعا کی میتونه ادعا کنه که میتونه مثل ناصر و بهروز و فردین و بیک و میری و ظهوری و خیلی های دیگه باشه؟ پرویز صیاد که اون موقع با شخصیت صمد غوغا کرد و هنوزم مردم این هنرمندان رو دوست دارن❤ کسانی که فوت کردن روحشون شاد و اون تعدادی که هستن؛ سرشون سلامت❤

      • Ehsan

        روح رفتگان شاد و عمر با عزت برای آقای صیاد و خانواده های محترم شان.🙏🌹❤️

    • رامین

      روحشان شاد

    • گل آقا

      یاد و نامشان گرامی باد

    • ناشناس

      روحشان شاد ویادشان تا ابد گرامی

    • بی نام

      شاهکار و بی نظیر

    • بینام

      روح همگی‌شان شاد

    • ناشناس

      خیلی عالی بود ممنون ،اینها مفاخر هنر ایران هستند
      روح همگی اشان شاد

    • ایرانی

      ممنون از شما... مقاله بسیار عالی درباره این سریال بی‌نظیر تلویزیونی تنظیم گردید.. باز هم سپاس

    • aa

      بسیار عالی بود. فقط بهتر بود از راوی و گوینده داستان اقای هوشنگ لطیف پور هم شرح حالی ذکر میشد ...در مجموع واقعا لذت بخش و خاطره انگیز بود

    • ناشناس

      روحشان شاد و یادشان گرامی به معنی واقعیه کلمه هنرمند بودن . روحش شاد ماه چهره خلیلی

    • حمید

      خدا رحمت کنه

    • مهرداد

      خدا بیامرزدشان وقتی این سریال پخش میشد خیابان ها سوت و کور میشد و مردم پای تلویزیون ها بودند

    • حقگو

      هرگز این سریال کهنه نخواهد شد. رمان بسیار قوی و واقعگرايانه. هنر این هنرمندان با نادانی افرادی استفاده نشد.افسوس

    • بنیامین م

      واقعا عالی و بی نظیر بود

    • ناشناس

      سرنوشت بود دیگه عجیب قریب نبود ک

      پاسخ ها

      • سمیه

        ببخشید اشتباهی منفی دادم😓

    • ناشناس

      یکی از بهترین سریال های تاریخ ایرانه

    • میثم صالحی

      چه بزرگانی رو از دست دادیم. روح تمام بزرگان سینمایی ایران شاد. از بازیگران این سریال خاطره انگیز تا کسانی مثل ناصر ملک مطیعی. بهمن مفید. ثریا بهشتی . فروزان . محمد علی فردین نازنین و از نسل بعد هم امثال خسرو شکیبایی عزیز و محبوب و خیلی از عزیزان دیگه

    • حامد

      دلم گرفت غروب جمعه و این مطلب...یادشان گرامی

    • عباس ژرژی

      با تشکر از شما البته زیبایی سریال به دو بله ماندگار آن هم ربط دارد صدای زیبای منوچهر اسماعییلی‌ به جای پرویز صیاد احمد رسول زاده به جای محمد علی کشاورز حسین عرفانی به جای جعانگیر فروهر عزتالله مقبلی به جای اسماعیلل داور فر وغیره

    • ناشناس

      چه سالی پخش شده؟
      من ندیدم

      پاسخ ها

      • حمیدرضا بصیری

        زمان اعلیحضرت، سال 56 و 57 من دیدم...

      • ناشناس

        اعلحسرت

    • ناشناس

      تمام آثار خوب و کارگردانان خوب همه به حاشیه رانده شدن و بقیه هم در تنهایی و فقر دق کردن

    • بی‌نام

      کاش‌یکباردیگه‌اونروزهای‌فراموش‌نشدنی‌تکرارمیشد‌روح‌وروان‌همشون‌شاد

    • رضا

      روح همگی شاد و یادشان گرامی باد.

    • احمد

      عالی بود ، درود بر شما و حسن انتخاب خوب شما ...که ذهن ما را برد به گذشته ها و خاطرات خوش اون روزهای بیاد ماندنی....واقعا یادش بخیر چه روزگاری بود...

    • ارشین

      عالی تر از عالی .
      روح همگی این هنر مندان و طنز پردازان عرصه تئاتر و سینما شاد باد و یادشان گرامی .
      ممنون از برترینها .

    • باربد

      بسیار زیبا بود

    • سعید‌از‌شیراز

      گزارش‌بسیار‌دلچسبی‌بود‌...سپاس

    • حمیدرضا بصیری

      من اون زمان 12 سالم بود که، این سریال فاخر با آرتیست های فاخر ترش از تلویزیون سیاه و سفید مبله پخش می‌شد، ما اون زمان شاه عبدالعظیم زندگی می‌کردیم، تلویزیون داشتیم، اونم صدقه سری کارمند بودن عموم در ارتش.... مردم محله اکثراً 5 قرون میدادن و در پارک سر کوچه تلویزیونی که به درخت بسته شده بود، نگاه میکردن،، شاید مثل الان وضعیت اقتصادی خوبی نداشتیم، ولی ساده گی مهمان هر خانه ای و آدماش بود، بی شیله و پیله زندگی می‌کردیم، دلامون برعکس الان که، ناخوش است با همه تجملات و مبل و میز و صندلی و ساید و ماشین و گوشی اَپل،، خوش بود،، واقعا خوش بود و.... یاد اون روزگاران خوب و خوش همیشه به خوبی بخیر... 😔

    • چی فکر میکردیم چی شد

      سریالی بسیار متفاوت و عامه پسند و در عین حال ساده ولی پر مغز و هنرپیشگانی که مثال مروارید در صدف جعبه جادویی درخشیدند و تعداد زیادی از آنان بجز پرویز صیاد نقاب در خاک کشیدند روحشان شاد

    • حمیدرضا بصیری

      روح تمامی درگذشتگان، مخصوصاً هنرمندان بنام اون زمان شاد و يادشان گرامی، روح آقا فردین عزیزم هم شاد و یادش گرامی، روح ناصر خان ملک مطیعی شاد و یادش گرامی، روح ایرج خان قادری شاد و یادش گرامی و سعید کنگرانی خوشگل خوشگلا، " آلن دلون" سینمای ایران اون زمان شاد و یادش گرامی،، روح خانم سلیمانی، اسناد نقشینه، استاد کشاورز، استاد ورشوچی، سرکار خانم ملکوتی، استاد اسماعیل داور فر، استاد فنی زاده، استاد جهانگیر خان فروهر و داود خان رشیدی و بهمن خان مفید، و........ شاد و يادشان گرامی، خداوند نگهدار قیصر سینمای ایران استاد گرامی و بی بدیل بهروز خان وثوقی باشه،، از بابت گذاشتن این خبر از تمامی کسانی که، ما دهه 40 و ماقبل رو بردن به اون روزهای خوب و خوش و خرم،، بی نهایت سپاسگذارم،، دمتون گررررررم 🙏

      پاسخ ها

      • پیام

        چقد درجه ۱.‌‌‌‌‌..خیلی از بیانت لذت بردم

    • من

      ضمن سپاس فراوان شاید جا داشت از استادان و صداپیشگان این اثر جاودان هم یادی میشد. استاد الاساتید مرحوم منوچهر اسماعیلی که با اعجاز صدایش چشمها و گوشها را مجذوب خود می ساخت. صدای ملکوتی هوشنگ لطیف پور و البته جاودان صدای عالم‌دوبله مرحوم رسول زاده

    • سرباز وطن

      حیف حیف حیف این سریال چقدر زیبا شاهکار زمانه خودش بود با هنر مندان درجه یک که همگی جاودانه شدند دلم گرفت حیف

    • ناشناس

      سلامت باشین
      سلامت باشین
      وهمجنین شیرعلی قصاب

    • ناشناس

      هرچه از گیرایی این سریال جذاب وگیرا بگیم کم است .در سنین نوجوانی شیفته این سریال وبازی گیرای هنرمندانش شدم روح رفتگان شاد وبازماندگان زنده وجاوید

    • لیلا

      یاد باد ،آن روزگاران یاد باد

    • رها

      روح همگیشون شاد چ غم انگیز

    • ناشناس

      اولا روح همه رفتگان شاد و دوما باریکلا به نویسنده این مقاله، عالی بود.

    • سید

      جهان محل گذره و ۴۰ سالگی که رد کردی کلی ادمهایی که میشناختی از دست میدی و میرسی به اینکه جز نام نیک از کسی چیزی نمیمونه.اما یکسری هم از میانه راه به قدرت میرسند و همه چیز یادشون میره که نه صندلی قدرت و نه لباس و خونه فاخر براشون موندنی نیست.فرهنگ ما ایرانیها خیلی قوی و بالا بود ولی عوض کردن.

    • امیرمسعود

      بهترین بازیگرمش قاسم

    • ناشناس

      خیلی جالب بود.دم نویسندش گرم.

    • ناشناس

      داستان ما ایرانی هاست و جوانهای دلشکسته ‌و اینکه با حقیقت تلخ زندگی اشنا میشوند

    • ناشناس

      روحشان شاد یادشان گرامی هر وقت میبینم انگار بار اولمه که تماشا می کنم . با وجود اینکه می دانیم زندگی ابدی نیست بازم به هم رحم و مروت نداریم .

    • Goli

      خیلی عالی بود واقعا لذت بردم چه کار قشنگی کردین ممنون🙏🙏🙏

    • ناشناس

      بی نظیر پس از خواندن کتاب دایی جان دیدن این سریال زیبا تر جلوه خواهد کرد و انموقع است که درک می‌کنیم هنر و سینما در ایران در حال پیشرفت بود و جای درستی قرار داشت اگر مانده بود الان سینمای ایران داشت در صحنه های بین‌المللی درآمد کسب میکرد برای کشور و به جای سریال های چرت و پرتی که ترکیه به بازار میدهد هنرمندان ایرانی جای آن را پر میکردند افسوس و هزار افسوس

    • ناشناس

      اگر پرویز صیاد میتونست داخل کشور به کارش ادامه بده هییچ وقت مهران مدیری و امثال این لودها دیده نمیشدن
      حیییف از اون همه استعداد !!!!

    • نیوشاخاتون

      درود
      عزیزاان شما که زحمت کشیدید در مورد سریال:دائی جان ناپلئوون•••• و عواملش مطالب زیبا و جالب گذاشتید ( روح همه /در اینجا هنرمندان/ درگذشتگان شاد و یادشان گرامی ) لطفا در مورد سریال قدیمی دلیراان تنگستان که فکرکنم به گمانم هم دوره ای های همین دائی جان ناپلئون بود هم به همین صورت مطالب زیبا و جالب بذارید
      با تشکر•••••••

    • Kamran

      روحشان شاد و یادشان تا ابد گرامی ،🌺🌺🌺🌺🌺

    • ناشناس

      درود برشما با این نوشته زیبا یاد همه ای آن بزرگان بخیر

    • عبدالرحمن

      هی روزگار!!! یاد و نامشان گرامی و ماندگار! ممنون از شما که ما را به چند دهه قبل و خاطرات خوب بردی

    • حسین

      درود بر تو 👏👏👏👏

    • بی نام

      عالی بود... درود بر شما.. روح همگی شاد

    • ناشناس

      جای مهری ودادی در این یادواره خالیه،بهتر بود از ایشان هم یاد میشد

    • بهمن

      خیلی خوب بودن

    • بهمن

      خیلی خوب بود

    • ناشناس

      خیلی خوب بود
      عالی

    • پرویز

      روحشان شاد در ان زمان من با سعید کنگرانی هم دوره سربازی بودیم همان موقع هم سعید در سریال بازی میکرد از راوی ممنون که مارو برد به اون سالها برای هم دوره ایهای ۶۴ دلم تنگ شده اگه بتونم پیداشون کنم خیلی خوشحال میشم

    • رضا سلمانی

      دست مفسر و نویسندگان این درد نکنه عالی بود و ما رو به گذشته برد،روح همگی این عزیزان که در قاب تلویزیون و صدا نقش آفرینی کردند شاد باشه،انشالله 💐

    • افشین

      تمام قسمتهای این سریال رو روی گوشیم دارم بارها نگاه کردم عجیبه که دلزده نشدم از دیدن این سریال اونقد جذابه که حیفم میاد پاکش کنم به جرات میشه گفت این سریال جزئ بهترینهاست .روح بازیگرانی که در این سریال ایفای نقش کردن و الان در بین ما نیستن شادو یادشان گرامی

    • ناشناس

      فقط و فقط زنده یاد نقشینه. چه هنرمندی بجز ایشان میتوانست خالق این نقش سخت و نفسگیر باشد. یادش جاویدان باد

    • بی نام

      چ شور وحالی داشتن بازیگران قبل انقلاب ..چقدر با استعداد ایفای نقش میکردن ..افسوس که دیگر در بین ما نیستن ..یاد و خاطره هاشون همیشه در تاریخ ماندگار ..روحشون شاد ..

    • ناشناس

      ممنون از این مقاله عالی - روح همشون شاد

    • هنر.اندیشه

      هالیودیهای ایران هرگزفراموش نمیشوید روح آنکسانی که نیستند همیشه سبز

    • احمدرضا

      این مقاله بی نظیر رو من بارها خوندم چون خودم با خانواده شبها می‌نشستیم این سریال رو از تلویزیون سیاه و سفید میدیدیم

    • محمد عبدالهی بیرجند

      روحشان شادعبدالهی

    • ناشناس

      بخداتیترشودیدم فکرکردم آلن دلون خیلی زیبابودن

    • ناشناس

      یادمه مادر خدا بیامرزم هروقت سریال وفیلم نگاه میکردیم میگفت فیلم فقط دایی جان ناپلئون تا وقتی که فیلمو دانلود کردیم ونگاه کردیم ودیدیم حق با مامانم بود خدا روح همه رفتگان روشاد کناد🌺🌺🌺

    • ناشناس

      روح همه شون شاد بسيار زيبا بود من عيد امسال كامل از شبكه جم كلاسيك ديدم با تكرار روز بعدش چه بازيهاي درخشان و روان مقايسه كنيد با سريالها و فيلمهاي دوزاري الان صدا وسيما

    • ناشناس

      سلام من هم مال اون دوره ام واقعان چه زندگی آرومی داشتیم ماتلویزیون نداشتیم میرفتم خونه همسایه بغلیمون تلویزیون نگاه میکردم چون من از چهارسالگی پدرومادرمواز دست داده بودم وباپدربزرگ ومادربزرگ ودایی اسماعیل عزیزم زندگی میکردم روح این سه عزیزم دربهشت برین باشه خیلی برای من زحمت کشیدن روح تمام این هنرمندهای درگذشته هم شاد درضمن به خاطر اینکه من راخیلی دوست داشتن برام یه تلویزیون شاب لورنس مبله خریدن که من راحت باشم خیلی جاشون درکنارم خالیه روحشون شاد

    • ناشناس

      روحشان شادباشد

    • ناشناس

      روح همه شادکه همه ماروشادکردند🌷🌷🌷

    • امیرمسعود

      سریال دایی جان اگرصدباردیده شود بار۱۰۱ هم باز تازگی دارد. باتشکر از گردآورنده این مطلب باارزش خدا رحمت کنه بازیگرهاشو وطول عمربده به آقای ناصرتقوایی

    • ناشناس

      کتاب دایی جان ناپلئون فوق العادست و سریالش فوق العاده تر

    • ناشناس

      یادش به خیر و روحشان شاد

    • Pijooo

      درود به شما دوست نکته سنج. یاد جناب لطیف پور و همچنین لیلی قصه که شنیدم ایشون هم فوت کردند، گرامی باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج